.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

درمان سردرد مفید برای بیماران ام اس

درمان سردرد به طور طبیعی
 
زمانی که دچار سردرد هستید چه اقدامی می‌کنید؟ قبل از اینکه برای تسکین درد یک قرص بخورید، علت آن را کشف کنید. عوامل سردرد زیاد می‌باشند، اما علت اصلی به شیوه زندگی بر می‌گردد. مطالب زیر را بخوانید تا سردرد خود را از بین ببرید.
 
عوامل مشترک سردردها
یک چیزی در زندگی محیط نامطلوبی به وجود می‌آورد که سبب سردرد می‌شود. برای نمونه، خیلی از مردم با سردردهای ناشی از سرما خوردگی، دیر خوابیدن و مصرف نوشابه‌های الکلی آشنا هستند. دیگر عوامل آن مشکلات سینوسی، تنش ماهیچه، درد چشم، استرس، یک ویروس، آلرژی‌ها، عادات بد غذایی، آسیب ماهیچه‌ای در گردن و کمر، و فشار به فک‌ها می‌باشند. بعضی از خانم‌ها شاید سردرد ناشی از ناتوازنی هورمونی را تجربه کرده باشند.
 
فاکتور غذا
آنچه که به طور مرتب می‌خوریم روی جریان مفید انرژی و خون به سوی مغز اثر می‌گذارد و از سردرد جلوگیری می‌کند. در وعده‌های غذایی کم بخورید اما از همه گروه غذایی استفاده کنید و از مواد افزودنی، ادویه‌ها و ترکیبات مصنوعی مصرف نکنید.
 
برای رفع سردرد، بیشتر مواد و خوراکی‌های زیر را بخورید
همه لوبیاها، غذاهای سرشار از فیبر، سبزیجات سبز برگ، جعفری، گل داوودی، نعناع، چای سبز، پیاز، زنجبیل، جونیمکوب، هویج، بادام، آلو بخارا و گندم سیاه.
 
از موارد زیر اجتناب کنید
نوشیدنی‌های الکلی، شکلات، MSG (مونوسدیم گلوتامات)، نیترات‌ها، سولفیت‌ها، شکر، نمک، کافئین، چربی و غذاهای سرخ شده.
درست است که کافئین روی رگ‌های خونی اثر می‌گذارد و سردرد میگرنی را برطرف می‌کند اما مصرف بیش از حد آن فرد را معتاد به آن می‌کند به این معنی که اگر مصرف نکند دچار سردرد شدیدی می‌شود. هرگز غذا را دیر وقت یا در حال استرس و راه رفتن نخورید. از خوردن غذاهای پر چاشنی و پر نشاسته پرهیز کنید.
 
درمان‌هایی برای رفع سردرد
در زیر بعضی از این درمان‌ها و پیشنهادات برای رهایی و مقابله با سردرد وجود دارد.
* نوشیدنی آب هویج. هر 4 ساعت 1 بار یک لیوان آب هویج تازه بنوشید تا سردرد شما برطرف شود. * موقع سردرد کمپرس زیر را تهیه کنید. 5 قطره روغن گلنار را در یک فنجان آب گرم بریزید. حوله را درون آب برده و آب اضافی را بچکانید. سپس روی پیشانی قرار دهید.
* این چای گیاهی را بنوشید. 2 قاشق غذا خوری گل داوودی، دانه‌های پرک هندی و نعناع را در 4 فنجان آب بریزید و 15 دقیقه بجوشانید. از این چای روزی 3 مرتبه بنوشید. این داروهای گیاهی سینوس‌ها را صاف می‌کنند و فشار به سر را کاهش می‌دهند. سوسنبر، بابونه، گالتری و گل ساعتی از دیگر داروهای گیاهی مفید برای سردرد هستند.
* به طور مرتب گردن و ماهیچه‌های پشت را بکشید و موقع کار به طرز نشستن و قرار دادن سر خود دقت کنید.
* با پیاده روی آرام از سردرد جلوگیری کنید. پیاده روی در هوای تازه جریان خون و اکسیژن به سوی مغز را تحریک می‌کند. پس زمانی که احساس سردرد می‌کنید 10 دقیقه قدم بزنید و به طور عمیق نفس بکشید.
* سردردها عموما با تکنیک بدون استرس و راحت‌سازی بدن همچون مدیتیشن و تای چی (ورزشی چینی شبیه یوگا)، برطرف می‌شوند. این ورزش‌ها را روزانه انجام دهید. اما توجه داشته باشید که موقع سردرد ورزش نکنید، چون که وضع را بدتر می‌کنید.
* و اگر سردردهای شدید با موارد بالا و داروهای گیاهی برطرف نشد یا در بین شب از سردرد بیدار می‌شوید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
 
امیدواریم این مقاله در جلوگیری از سردرد‌های احتمالی به شما کمک کند. 
 
تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ

نجات با تشخیص زود هنگام بیماری

نجات زندگی با تشخیص زودهنگام
 
هیچ فردی مایل نیست که به بیماری فکر کند، اما آگاهی در این زمینه به فرد کمک می‌کند که کنترل لازم را انجام دهد و از بیماری پیشگیری کند.
 

با ژن خود شروع کنید

خیلی از بیماری‌های جوامع امروز (سرطان، بیماری و سکته قلبی و انواع دیابت) بیشتر ارثی می‌باشند. برای جلوگیری از آنها تاریخ خانوادگی خود را بررسی کنید. از والدین و پدر و مادر بزرگ خود و سپس عمو و عموزاده‌های خود شروع کنید. علت مرگ آنهایی را که در گذشته‌اند، بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که، تشخیص زود هنگام و معالجه بیماری، طول عمر فرد را افزایش می‌دهد.
 

تشخیص اولیه طول عمر را افزایش می‌دهد

هر سال یک چک آپ انجام دهید. پزشک شما باید سلامتی شما را به طور مرتب برسی کند. اگر یک بیماری ایجاد شده است با درمان زودهنگام می‌توان بیماری را رفع کرد. می‌توانید در خانه یک آزمایش ادرار ساده را انجام دهید تا سطح رادیکال‌های آزاد را پیدا کنید. و این آزمایش با به کارگیری فراورده‌های سوخت و ساز چربی بدن سموم ادرار را مشخص می‌سازد و به شما در تعیین اهداف ضد پیری‌تان کمک می‌رساند.
 

کنترل سلامت

اگر توقع دارید فقط دکترها شما را سالم نگه دارند، چه اشتباه فکر می‌کنید. برای همه افراد مهم است که به سلامتی خود اهمیت بدهند و برای بهبود و حفاظت آن گام‌هایی بردارند. هر فردی باید بیماری و ناسلامتی خود را کنترل کند و هر کس مسئول بیماری خود می‌باشد. و اگر این مسئولیت را بپذیرید، قدرت پیدا می‌کنید که بیماری خود را به عافیت تبدیل کنید.
 

تمرین آگاهی، مفید برای هشدار

وقتی شما از حالت طبیعی خود آگاه می‌شوید، می‌توانید تغییرات ظریفی را در زمینه سلامتی خود به وجود آورید. این مدیتیشن آگاه شدن را در هر جایی انجام دهید. چشم‌های خود را ببندید و به مدت یک دقیقه روی تنفس خود متمرکز شوید، آیا تنفس شما کند، سریع، طولانی، کوتاه، سطحی یا عمیق است؟ همان طور که نفس می‌کشید آیا می‌توانید انبساط و انقباض شکم و شش‌های خود را حس کنید؟ حالا، به مدت 1 دقیقه این توجه را روی کل بدن خود متمرکز نمایید.

آیا احساس آرامش می‌کنید یا احساس درد؟ می‌توانید کار هضم معده را احساس کنید؟ آیا جنبش و حرکتی در شکم شما وجود دارد؟ وضعیت و ژست شما هنگام دراز کشیدن و نشستن چگونه است؟ آیا جریان خون و انرژی را در سرتاسر بدن خود احساس می‌کنید؟ در لحظه آخر، توجه خود را به اطراف خود منعکس کنید.

به نور، درجه حرارت، صداهای گوناگون، بوها و آدم‌های اطراف خود فکر کنید. عکس العمل شما چگونه است؟ می‌توانید این نگرش‌ها و عکس العمل‌ها را به طور مرتب در دفترچه یادداشت خود بنویسید و در جهت مثبت تغییراتی ایجادکنید.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

کاهو هوشیاری مغز را حفظ می کند

کاهو هوشیاری مغز را حفظ می‌کند
جام جم آنلاین: کاهو ارزش غذایی چندان ندارد، اما از لحاظ درمانی فوق‌العاده است و مملو از نمک‌های معدنی است که خاصیت قلیایی دارند بنابراین، سبب تصفیه خون می‌شود و به حفظ هوشیاری مغز و سلامت بدن کمک می‌کند.
برگ‌های بیرونی کاهو ارزش خوراکی بسیار دارند. این برگ‌ها بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند و نسبت به برگ‌های داخلی که فشرده‌ترند ویتامین بیشتری دارند. هرچه کاهو سبزتر باشد ویتامین بیشتری دارد. کاهو محتوی چند ماده مهم و شفابخش است. برای بدن مفید است. به مغز، دستگاه عصبی و ریه‌ها کمک می‌کند. آب کاهو، خنک و شادابی بخش است. میزان فراوانی منیزیم در آب آن وجود دارد که سبب تقویت بافت عضلانی، اعصاب و مغز می‌شود. آب کاهو جنبه درمانی دارد.

بهتر است، برگ‌های سبز تیره آن مصرف شوند. برگ‌های داخلی یا مغز کاهو که روشن‌تر و سفیدترند را مصرف نکنید. برگ‌های سبز محتوی کلروفیل و مواد مغذی هستند در حالی که مغز کاهو این مواد را ندارد.

کاهو مملو از سلولز است که حجم مواد داخل روده و حرکات روده را افزایش می‌دهد، بنابراین، در درمان یبوست بسیار مفید است. کاهو در درمان بی خوابی مؤثر است. چرا که ماده خواب‌آوری به نام لکتوکاریوم دارد که 3 درصد یا کمتر کربوهیدرات دارد. ماده غذایی مناسب برای درمان دیابت است. افراد دیابتی می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

کاهو میزان قابل توجهی آهن دارد و بنابراین هموگلوبین‌ساز است. برای درمان کم خونی مفید است، میزان آهن قابل جذب از این طریق بسیار بیشتر از جذب آهن غیر آلی است.


کشف خطرات نسل جدید دستگاههای MRI برای سامانه های تقویت شنوایی

کشف خطرات نسل جدید دستگاههای MRI برای سامانه های تقویت شنوایی

 
 

جایگزین سازی دستگاههایی که در این بخش کاشته می شوند کار بسیار مشکل و پیچیده ای است.

 

محقق ایرانی دانشگاه وندربیلت در تنسی آمریکا از خطرات جدی نسل نوین دستگاههای MRI برای سامانه های تقویت شنوایی کاشته شده در گوش بیماران خبر داد.
دکتر امید مجدانی محقق برجسته دانشگاه وندربیلت در تنسی آمریکا در تازه ترین تحقیقات خود کشف کرده است، بیمارانی که طی اعمالی جراحی سامانه های تقویت شنوایی در گوش خود می کارند در صورت قرار گرفتن در مجاورت نسل جدید دستگاههای MRI صدمات جبران ناپذیری را متحمل خواهند شد.
نسل جدید دستگاههای MRI موسوم به اسکنرهای 3T قدرتمندتر از مدلهای قبلی است که در بسیاری از مراکز تحقیقاتی و درمانی جهان به کار گرفته می شوند.
دکتر مجدانی که نتایج این یافته جدید را در نشریه ماه دسامبر Otolaryngology — Head and Neck Surgery ارائه کرده است، گفت: مشکل اصلی این است که دستگاههای جدید می توانند خظرات زیادی را برای بخشهای مختلف دستگاههای تقویت شنوایی کاشته در گوش به همراه داشته باشند.
وی افزود: در این میان مهمترین آسیبها متوجه دستگاههایی خواهد بود که در گوش داخلی کاشته می شوند. جایگزین سازی دستگاههایی که در این بخش کاشته می شوند کار بسیار مشکل و پیچیده ای است.