.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

سومین داروی ام.اس در راه است

وزیربهداشت: سومین داروی ایرانی بیماران ام اس درراه است


وزیر بهداشت ازتولید سومین داروی ویژه بیماران مبتلابه ام.اس درکشوردرآینده نزدیک خبرداد. به گزارش واحد مرکزی خبر دکترکامران باقری لنکرانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اکنون دوداروی ویژه بیماران ام.اس درکشورتولید می شود، گفت:سومین داروی این بیماران نیزبزودی تهیه وارائه خواهد شد.
    وی ازتوضیح بیشتر درباره این داروخودداری کرد وتنها یادآورشد:ایران ازمعدود کشورهایی است که به فناوری تولید داروبرای بیماران ام .اس دست یافته است.
    وزیربهداشت افزود:شماربیماران ام .اس درایران25 به100 هزاراست که این میزان درکشورهای اروپایی به صورت متوسط 60 درآمریکا100 ودر برخی دیگرازکشورها به300 بیماردرهر 100 هزارنفرمی رسد.
    وی آمارشیوع بیماریهای دستگاه عصبی را دربسیاری موارد مشابه دیگرکشورهای جهان برشمرد وگفت:با پیشرفت علم نورولوژی درکشوربه عنوان مثال بروزعوارض صرع با کنترل مناسب پزشکی از30 به 15درصد بیماران کاهش یافته است.
    

وضعیت نورولوژی ایران


        به گزارش ایسنا، دکتر حسین پاکدامن در شانزدهمین کنگره بیماری های مغز و اعصاب گفت: 18 سال از زمان برگزاری اولین کنگره بین المللی مغز و اعصاب می گذرد، وضعیت نورولوژی ایران بسیار متحول شده و رشته نورولوژی فعال و پویا و کارآمد شده است.
    وی گفت: در سال های گذشته در زمینه بسیاری از رشته های مغز و اعصاب، انجمن های فعال تاسیس شده است. بزودی انجمن سردرد نیز تاسیس خواهد شد. این انجمن ها از نظر آموزشی و حرفه ای بسیار فعال هستند و کمک فراوانی به بیماران می کنند.
    پاکدامن گفت: سطح علمی کنگره های مغز و اعصاب ایران با کنگره های معتبر اروپایی مطابقت می کند. هدف از برگزاری این کنگره ها تنها ارتقای سطح علمی نیست، بلکه تبادل افکار میان استادان و دانشمندان داخل و خارج کشور نیز از اهداف برگزاری این کنگره هاست و همچنین برگزاری چنین کنگره هایی سبب می شود که سطح علمی کشور به خارج از کشور نیز نشان داده شود.
    وی، فعال کردن مراکز تحقیقاتی و فوق تخصصی و راه اندازی مراکز آموزشی فلوشیپ در ایران را از جمله اهداف انجمن مغز و اعصاب عنوان کرد و گفت: کمبود مراکز آموزشی فلوشیپ در ایران به وضوح مشاهده می شود.
    رئیس انجمن علوم اعصاب ایران، سکته های مغزی را دومین علت مرگ ومیر عنوان کرد و گفت: آلزایمر نیز ششمین علت مرگ ومیر به شمار می رود. همچنین سردرد شایع ترین علت مراجعه هر بیمار به پزشک است. لازم است که کارهای تحقیقاتی در زمینه علوم اعصاب بیشتر شود.
    وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در زمینه ام.اس گفت: با کمک 32 نورولوژیست و همکاری چند نورولوژیست خارج از کشور تحقیقی در مورد بیماری ام.اس صورت گرفت. در حال حاضر 14 هزار بیمار مبتلابه ام.اس تحت درمان اینترفرون هستند و سال ها میلیاردها تومان صرف هزینه داروی آنها می شود.    دکتر محمدرضا معتمد، دبیر شانزدهمین کنگره بیماری های مغز و اعصاب هم از ارسال 250 مقاله به دبیرخانه کنگره خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 40 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می شود.

۱۴۲میلیارد تومان اعتبار برای داروی ام.اس

142 میلیارد تومان اعتبار برای داروی بیماران ام اس در سال گذشته
وزیربهداشت خبر داد

وزیربهداشت با اشاره به اینکه تامین داروی بیماران ام اس در سال 87 بیش از 142 میلیاردتومان هزینه داشته است، گفت: شیوع ام اس در کشور روند تزایدی داشته است اما با شیوع در کشورهای دیگر فاصله جدی دارد.
    به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کامران باقری لنکرانی روز سه شنبه در افتتاحیه شانزدهمین کنگره بیماری مغز و اعصاب و الکتروفیزیولوژی بالینی افزود: ظاهراً مصرف کننده دارو بیمار است اما باید گفت که مصرف کننده واقعی دارو پزشک تجویزکننده است. وی با اشاره به 2400 میلیارد تومان گردش بازار دارویی کشور در سال 87 گفت: این میزان در مقایسه با برخی کشورهای دیگر پایین است.
    وزیر بهداشت در ادامه به وضعیت درمانی بیماران ام اس در کشور اشاره کرد و افزود: سال گذشته تنها داروی بیماران ام اس بیش از 142 میلیارد تومان هزینه به دنبال داشت که از این میزان 74 میلیارد و 900 میلیون تومان از طریق یارانه دارو و 51 میلیارد و 840میلیون تومان از طریق بیمه پرداخت شد. 15 میلیارد و 360 میلیون تومان نیز پرداخت مستقیم بیماران بوده است که تقریبا سهم بیمار 11 درصد کل این هزینه می شود. براین اساس باید گفت که 142 میلیارد تومان تنها برای داروی بیماران ام اس بودجه کمی نیست. چرا که کل اعتبار برای یارانه 220 میلیارد تومان است. به این ترتیب تقریباً بیش از یک سوم یارانه دارویی کشور برای ام اس هزینه شده است.
    لنکرانی با اشاره به روند روبه رشد بیماری ام اس در کشور گفت: شیوع بیماری ام اس در کشور روند تزایدی داشته است اما با شیوع در کشورهای دیگر فاصله جدی دارد. در ایران شیوع ام اس تقریبا 25 نفر به ازای هر 100 هزار نفر است. این در حالی است که در اروپا این میزان به 60 نفر به ازای هر 100هزارنفر می رسد. شیوع ام اس در آمریکا نیز 100 نفر به ازای هر 100هزار نفر است. بنابراین لازم است که به بحث ارتقای سلامت و مقوله پیشگیری وارد شویم.
    وزیر بهداشت در ادامه راه اندازی مراکز سکته های مغزی را از جمله برنامه های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: براین اساس به ازای هر دانشگاه علوم پزشکی در تهران یک مرکز سکته های مغزی راه اندازی می شود. بنابراین حمایت بودجه ای را برای راه اندازی سه مرکز در تهران و پنج مرکز در استانهای دیگر پیش بینی کرده ایم.

ام اس غیر قابل درمان نیست

 

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران، سردرد را از شایع ترین علل مراجعه بیماران به پزشک عنوان کرده و از تشکیل انجمن سردرد خبر داده است. دکتر حسین پاکدامن همچنین گفته است امروزه دیگر ام اس مثل دهه 90 در زمره بیماری های غیرقابل درمان نیست و درمان ها و پیشگیری هایی برای آلزایمر و سکته های مغزی وجود دارد.