.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

بیماران ام.اس در انتظار بتافرون خارجی

معلولان مبتلابه بیماری <ام اس> و انتظار برای داروی بتا فرون خارجی
رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان خبر داد

رئیس انجمن بیماران ام .اس درحمایت از حقوق معلولان گفت: معلولان مبتلابه بیماری<ام اس> برای تامین داروی بتافرون خارجی مشکلات بی شماری داشته و منتظر کمک مسئولان هستند. محمودنژاد در گفتگو با ایلنا تاکید کرد: تامین هزینه دارویی این بیماران، بار مالی سرسام آوری برای معلولان درپی دارد به طوری که برای تامین این دارو باید ماهیانه نزدیک به 500 هزار تومان هزینه متحمل شوند. وی افزود: نوع ایرانی این دارو عوارض جسمانی بر روی معلولان مبتلابه این بیماری دارد و تامین داروهای خارجی هم از حیطه بیمه خارج است . رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان از طرح این مشکلات با نظم ده معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: این موضوع در دست پیگیری است. 

 

.

شیردهی در مادران مبتلا به ام .اس

 

مادران مبتلابه <ام اس>شیردهی به کودک خود را قطع نکنند طدر حالی که مادران مبتلابه بیماری >MS< از شیر دادن به نوزادشان خودداری می کنند، پزشکان اعلام کردند که شیردادن احتمال برگشت بیماری >MS< در این افراد را کاهش می دهد. پزشکان تصریح کردند: شیردهی زنان مبتلابه >MS< به طور پیوسته احتمالابه وسیله به تاخیر انداختن عادت ماهیانه نرمال آنها، از برگشت بیماری این افراد جلوگیری می کند. براساس این گزارش، مشخص شد: بیماران مبتلابه >MS< که بدون استفاده از هیچ نوع دارو، حداقل تا دو ماه بعد از تولد نوزادان شیردهی می کنند، نسبت به بیمارانی که از شیردهی خودداری می کنند ، تا یک سال بعد از این عمل، احتمال برگشت بیماری آنان کاهش می یابد. بر این اساس، پزشکان به مادران مبتلابه >MS< هشدار دادند که در دوران بارداری و شیردهی از هیچ دارو یا روش درمانی برای درمان استفاده نکنند.

ضرورت توجه دولت به پژوهش درزمینه "ام اس"

ضرورت توجه ویژه دولت به پژوهش در زمینه "ام اس"  

رئیس انجمن "ام اس" ایران با اشاره به این که این انجمن یک نهاد غیرانتفاعی است که با کمک های مردمی اداره می شود، تاکید کرد: حمایت مالی نخستین درخواست ما از وزیر بهداشت و درمان دولت دهم است. جمشید لطفی در گفتگو با ایسنا، وظایف انجمن "ام اس" را جمع آوری و ارائه اطلاعات، جذب حمایت خیرین از بیماران، پژوهش و نیز دفاع از حقوق بیماران دانست و افزود: حمایت دولتی می تواند در انجام هرچه بهتر این وظایف نقش داشته باشد. وی با اشاره به این که نیاز بیماران به وجود بخش فیزیوتراپی در طبقه همکف، انجمن را به اجاره واحدی مقابل ساختمان اصلی واداشت، افزود: مشکلات مالی برای اجاره این واحد ساختمانی نمونه ای از مسائل مالی موجود در انجمن "ام اس" ایران است. لطفی در ادامه با تاکید بر این که به دلیل نامشخصی تعداد بیماران مبتلارو به افزایش است، تصریح کرد: علت این افزایش در همه کشورها ناشناخته است که پژوهش برای یافتن پاسخ این سوال می تواند ارزش جهانی داشته باشد. وی ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که سر نخ های موجود برای یافتن علت افزایش بیماران، از بین برود و تعداد مبتلایان به "ام اس" در ایران هم مانند برخی کشورها ثابت بماند. از این رو هرچه زودتر به پژوهش در این زمینه بها داده شود، به نفع کشور است. □

رابطه گرسنگی و ام.اس

گرسنگی خفیف، مبارزه بدن برای سلامت
در گفت وگو با دکتر محمد وجگانی، مدیر گروه ایمونولوژی دانشگاه تهران عنوان شد

حقیقت روزه داری امساک از خوردن و آشامیدن و دوری جستن از انجام اعمال ناپسند به منظور تزکیه روح و روان و قرب بیشتر به پروردگار است. تاکنون تحقیقات زیادی درخصوص تاثیر روزه داری در سلامت روح و روان و جسم افراد انجام گرفته است. تقویت سیستم ایمنی و کاهش احتمال ابتلابه بیماری های عفونی یکی از آثار مثبت روزه گرفتن است و به عقیده دانشمندان و پژوهشگران روزه داری باعث رسیدن به آرامش و سرخوشی و بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن می شود. با دکتر محمد وجگانی، رئیس انجمن ایمونولوژی درخصوص تاثیر روزه داری بر عملکرد سیستم ایمنی بدن به گفت وگو نشسته ایم.
    
    
    سلامت سیستم ایمنی بدن انسان وابسته به چه عواملی است؟
    به طور کلی سیستم ایمنی یک سیستم بیولوژیکی است و مانند سایر بخش های بدن تحت تاثیر عوامل مختلف درونی و بیرونی قرار دارد. عوامل درونی مانند سلامت سایر ارگان ها و بافت ها بر عملکرد این سیستم تاثیرگذار است. از طرفی دیگر فاکتورهای محیطی مانند رژیم غذایی، استرس و... از جمله عوامل بیرونی هستند که سلامت سیستم ایمنی به آنها بستگی دارد.
    
    
    آیا روزه داری، از جمله عوامل موثر در پاکسازی و سلامت این سیستم به شمار می رود؟
    بله، درخصوص وضعیت عملکرد سیستم ایمنی و ارتباط آن با روزه داری در سال های اخیر، تحقیقات متعددی در ایران و در کشورهای اسلامی انجام گرفته است. نتیجه به دست آمده در این تحقیقات، نشان داد سیستم ایمنی افراد سالم و افرادی که از نظر پزشکی ممنوعیتی برای روزه گرفتن وجود ندارد، تحت تاثیر روزه تقویت می شود. مطابق با پژوهش های انجام شده، در مدت زمانی که فرد در حالت گرسنگی خفیف یا mild starvation قرار دارد، بهترین وضعیت برای سیستم ایمنی تلقی می شود.
    پس از دریافت مواد غذایی، در بدن انسان مواد اکسیدانی از جمله متابولیسم های سمی اکسیژن، تولید می شود که روی سلامت بافت ها و سلول ها اثر منفی می گذارد. زمانی که بدن در حالت گرسنگی خفیف قرار دارد، فرصت مناسبی برای پاکسازی درونی بدن و بازیابی سیستم ایمنی است. متابولیسم های سمی و رادیکال های اکسیژن از درون سلول یا محیط کاهش پیدا کرده و دفع می شوند و سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر روزه داری تقویت می شود و به حالت مناسب فیزیولوژی می رسد. در حقیقت این گرسنگی کشیدن داوطلبانه و دلچسب باعث تصفیه و پاکسازی سیستم ها و ارگان های بدن می شود. 
    
    

ادامه مطلب ...