.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

جدیدترین روش درمان ام.اس

روش جدید درمان ام اس



پژوهشگران دانشگاه کمبریج اعلام کردند در تحقیقات جدیدی مشخص شده یک داروی مقابله با سرطان خون می تواند از گسترش بیماری ام اس جلوگیری کرده و حتی بخشی از عوارض ناشی از آن را جبران کند.
    براساس این پژوهش داروی آلمتوزوماب (Alemtuzumab) از موارد حملات ام اس در افراد مبتلابه این بیماری کاسته و حتی به آنها کمک کرده برخی از کارکردهای فیزیکی از دست رفته تحت تاثیر این بیماری را به مرور بازیابند.
    به گفته دکتر آلیستر کولز از استادان مغز و اعصاب دانشکده کمبریج این دارو اگر در مراحل اولیه ابتلابه بیماری ام اس به مبتلایان داده شود، می تواند از پیشرفت آن جلوگیری کرده و بخشی از توانمندی فیزیکی از دست رفته این بیماران را احیا کند.موسسه ام اس که بزرگ ترین نهاد خیریه برای کمک به مبتلایان این بیماری است از یافته های جدید استقبال کرده و اعلام کرده قبل از تجویز عمومی این دارو باید تحقیقات بیشتری در مورد آن انجام شود.
    لی دانستر مدیر بخش تحقیقات این موسسه گفت؛ «این اولین دارویی است که نشان داده می تواند از گسترش بیماری ام اس جلوگیری کرده و حتی بخشی از عوارض فلج کننده آن را در بیماران ترمیم کند. مسلماً این تحقیقات باعث امیدواری کسانی خواهد شد که هر روز با عوارض ناشی از ابتلابه این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.»
    در سراسر جهان میلیون ها نفر به بیماری ام اس مبتلاهستند که از طریق آسیب زدن به سیستم عصبی بخشی از کارایی قسمت های مختلف بدن انسان را مختل یا برای همیشه فلج می کند. علاوه بر این بیماری ام اس می تواند عوارضی شبیه از دست دادن بینایی یا ناتوانی در حرکت، افسردگی و بیماری های روحی و ذهنی را به دنبال داشته باشد. تاکنون درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده و داروهای فعلی تاثیر محدودی در مقابله با آن دارند.
      

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد