.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

زکام عامل ام اس

زکام های متعدد، عامل ابتلابه ام اس

یک متخصص اعصاب گفت: زکام های متعدد که بیشتر بر اثر آلودگی هوا اتفاق می افتد عامل مهم شیوع ابتلابه ام اس در ایران است.
    دکتر کاظم فتحی در گفت وگو با فارس افزود: هنوز علت اصلی بروز بیماری ام‏اس مشخص نیست اما برخی دانشمندان معتقدند که بر اثر یک‎سری ویروس های کم‏رشد که اکثر آنها از خانواده ویروس های سرماخوردگی و زکام هستند، ایجاد می شود.
    وی افزود: باید مواظب باشیم که مردم به ویژه جوانان در هوای آلوده نباشند تا دچار زکام های متعدد نشوند. متاسفانه این در حالی است که آلودگی هوا در کشورمان ایران زیاد است و این می تواند از علت های بزرگ ایجاد ام‏اس باشد.
    فتحی تصریح کرد: در آمریکا هرساله همه مردم باید یک بار واکسن آنفلوآنزا را برای جلوگیری از بیماری ام‏اس
     بزنند که در اینجا این‎طور نیست اما بیماری آنفلوآنزا هم یک نوع نیست و انواع مختلفی از آن می تواند ام‏اس را ایجاد کند.
    وی با بیان این که داروی معینی که 100 درصد ام‏اس  را معالجه کند در بازار موجود نیست، اضافه کرد: آخرین دارویی که در بازار برای ام‏اس وجود دارد کپکسان است که کمک کمی می کند البته برخی هم عصاره هسته انگور را کمک‏کننده می دانند. 


    

دو خط خبر

  شناسنامه جامع بیماری «ام.اس» در کشور تهیه می شود. این خبر را علیرضا زالی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی داده است.  

 

شرایط تسهیلات به بیماران ام اس


تسهیلات ویژه برای بیماران سرطانی ام اس و پیوند کلیه

صندوق تامین اجتماعی برای بیماران سرطانی، MS و پیوند کلیه تسهیلات ویژه پرداخت می کند.
    به گزارش روابط عمومی صندوق تامین اجتماعی، پرداخت 85درصد از هزینه داروهای شیمی درمانی مورد تعهد صندوق، مطابق ضوابط مصوب این صندوق در مراکز درمانی طرف قرارداد و پرداخت 90درصد از هزینه داروهای تخصصی بیماران MS مورد تعهد و 100درصد هزینه داروهای مورد تعهد پیوند کلیه از جمله تسهیلات در نظر گرفته توسط صندوق تامین اجتماعی برای این بیماران است.
    گفتنی است برای استفاده از این تسهیلات درمانی مدارکی از قبیل؛ دفترچه بیمه درمان بیمار و بیمه شده اصلی، برگه آزمایش یا سایر مدارک تاییدکننده بیماری ممهور به مهر و امضای پزشک مربوطه شامل؛ اصل MRI جهت MS، اصل پاتولوژی جهت شیمی درمانی، اصل مدارک مربوط به پیوند کلیه و معرفی نامه وزارت بهداشت جهت دریافت داروی پیوند، تایید پزشک معالج مبنی بر اعلام نوع بیماری، دارو یا داروهای مورد نیاز و میزان مصرف، ارائه معرفی نامه از انجمن های حمایت از بیماران سرطانی، MS و پیوند کلیه در صورت لزوم اشاره کرد.
     
    

داروهای ایرانیM.S

داروهای «ام اس» ایرانی در بازارهای جهانی
بیماران ام اس، داروهای ایرانی را با اطمینان کامل از کیفیت دارومصرف کنند

مجری طرح تولید داروهای ایرانی «ام اس» از صادرات داروهای ایرانی به کشورهای مختلف جهان و صرفه جویی 350میلیون دلاری این داروها خبر داد. دکتر هاله حامدی فر با اعلام این خبر به مهر گفت: حدود 4 سال قبل متخصصین و دانشمندان جوان ایرانی پس از سال ها تحقیق و پژوهش با تولید 2 داروی بسیار حیاتی، انحصار جهانی آمریکا در تولید و عرضه این داروها را در هم شکستند.
     ضمن این که تلاش های واردکنندگان و مافیای بین المللی دارو برای جلوگیری از تولید و عرضه این داروها نیز بی نتیجه ماند. به گونه ای که همزمان با استقبال کشورهای مختلف جهان برای خرید این داروها در حال حاضر پس از طی مراحل مربوطه، داروهای ایرانی «ام اس» به زودی راهی بازارهای روسیه، ارمنستان، سوریه و سایر کشورهای متقاضی می شود.
    وی با بیان این که در حال حاضر اکثر بیماران «ام اس» داروهای ایرانی «سینووکس» و «رسیژن» را با اطمینان کامل از کیفیت مصرف می کنند، خاطرنشان کرد: تولید و عرضه این داروها طی 4 سال گذشته مانع خروج حدود 350 میلیون دلار ارز از کشور شده و 1600 میلیارد ریال صرفه جویی یارانه ای هم برای کشور داشته است