.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

کاهش خنده و گریه های غیرطبیعی مبتلایان به ام.اس و آلزایمر

کاهش خنده و گریه های غیرطبیعی مبتلایان به ام.اس و آلزایمر



    نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان داد خنده و گریه های غیرطبیعی در مبتلایان به ام.اس و آلزایمر، با مصرف دو دارو کاهش می یابد.
    پژوهشگران برای بررسی تاثیرات دارویی دکسترومتورفان (dextormethorphan) و دوز پائینی از کواییندیین (quinidine) در کاهش خنده و گریه های غیرطبیعی این دسته از مبتلایان، 283 بیمار را تحت بررسی قراردادند. آنها پس از پایان بررسی ها متوجه تاثیرات محدود داروهای یاد شده بر کاهش خنده و گریه غیرطبیعی مرتبط با بیماری ام.اس و آلزایمر شدند. مشاهده های نخستین نیز نشان داده است این دو دارو موجب کاهش بی نظمی های حاصل از این بیماری ها شده و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. به گفته پژوهشگران این داروها اثرات جانبی نیز به همراه دارند ولی با اثربخشی روی قسمتی از مغز که خنده و گریه را موجب می شود، می توانند برای از بین بردن این خنده و گریه های غیرطبیعی مناسب باشند. 
    
    

درمانی جدید برای ام.اس


درمانی جدید برای ام اس


دانشمندان روش جدیدی برای بازگرداندن آسیب های وارد شده به سلول های مغزی پیدا کرده اند و به این ترتیب هزاران بیمار مبتلابه ام اس می توانند به درمان خود امیدوارتر شوند.
    محققان انگلیسی توانستند با استفاده از سلول های بنیادی روند آسیب های مغزی را معکوس کنند که این موضوع درنهایت می تواند به آنها امکان ساخت دارویی را بدهد که علائم ام اس را بهبود می بخشد.
    تقریبا 100 هزار نفر در انگلستان به ام اس مبتلاهستند. این بیماری که هم اکنون غیرقابل درمان است، باعث می شود قابلیت های حرکتی انسان کاهش یابد در بینایی مشکل ایجاد شود و دچار خستگی و دردهای مزمن شود.
    ام اس به مرور زمان بدتر می شود تا این که درنهایت فرد مبتلارا روی ویلچر می نشاند.
    این بیماری با وارد کردن آسیب به myelin ایجاد می شود. این ماده تمام عصب های اطراف مغز و ستون فقرات را فرا گرفته است. با وارد شدن آسیب به این ماده مسیر انتقال پیام در بدن دچار مشکل می شود و مغز نمی تواند با دیگر اعضای بدن ارتباط برقرار کند.
    زنان با احتمال دو برابر بیشتر نسبت به مردان دچار ام اس می شوند. امید به زندگی در یک پنجم بیماران مبتلابه ام اس کاهش پیدا می کند چرا که احتمال مرگ آنها در اثر عفونت یا لخته شدن خون در ریه ها افزایش پیدا می کند.
    اکنون دانشمندان دانشگاه کمبریج و ادینبرگ روش جدیدی را کشف کردند تا با کمک سلول های بنیادی بتوانند آسیب های وارد شده به Myelin را درمان کنند. آنها این یافته خود را در نشریه عصب شناسی به چاپ رساندند که می تواند در آینده به ساخت داروهای جدید بینجامد.

فهرست غذایی برای هر گروه خونی


ارتباط میان گروه خونی و عملکرد ارگان های بدن از موضوعات قابل بحث در علم پزشکی است که در 30 سال گذشته مورد توجه محققان قرار گرفته است. به طور کلی گروه خونی یکی از نشانه های مهم ژنتیکی در افراد محسوب می شود که به نوعی تعیین کننده عملکرد سیستم بیوشیمیایی بدن به شمار می رود. تحقیقات نشان می دهد ارتباط نزدیکی میان گروه خون افراد و شانس احتمال ابتلابه بیماری هایی مانند مشکلات قلبی، عروقی، دیابت، سرطان، بیماری های خودایمنی مانند ام.اس و آلرژی وجود دارد. از طرف دیگر به عقیده محققان، نوع گروه خونی با رژیم غذایی نیز مرتبط بوده و مصرف برخی گروه های غذایی در افراد با گروه خونی متفاوت سازگارتر هستند. چرا که افراد با گروه های خونی مختلف، نمی توانند برخی گروه های غذایی را هضم و جذب کرده و اختلال در سیستم گوارشی آنها باعث ایجاد عوارضی مانند تپش قلب، ابتلابه سندرم تحرک پذیر روده و ... می شود. 
      
    گروه خونی O
    گروه خونی درصد زیادی از افراد O بوده و این نوع قدیمی ترین گروه خونی محسوب می شود.
    عملکرد سیستم گوارشی در افراد با گروه خونی O رضایت بخش است. مصرف موادغذایی پروتئینی بویژه گوشت قرمز همراه با سبزیجات و میوه برای سلامتی این افراد مفید محسوب می شود. در افراد با گروه خونی O، هضم و جذب کربوهیدرات ها به سختی انجام می گیرد و باید در وعده های غذایی به میزان کمی مصرف شود. تحقیقات نشان می دهد، هضم رژیم های غذایی حاوی گندم و گلوتن برای این افراد مشکل است و بهترین رژیم غذایی برای این افراد، الگوهای غذایی سرشار از پروتئین حیوانی، سبزیجات با حداقل کربوهیدرات و لبنیات است. 
        
    در افرادی که گروه خونی O دارند، ترشح
    اسید هیدروکلریک به میزان زیادی بوده و از این رو هضم موادغذایی پروتئین به خوبی انجام می شود. از طرف دیگر به علت اینکه در سیستم گوارشی این افراد اسید قابل توجهی ترشح می شود بهتر است از مصرف موادغذایی حاوی کافئین خودداری کنند، چرا که مصرف کافئین باعث افرایش ترشح اسید معده شده و احتمال ابتلابه زخم معده را بویژه در افرادی که تحت استرس و فشارهای عصبی هستند، افزایش می دهد. نوشیدن چای سبز به جای مصرف قهوه کمک موثری به سلامت این گروه از افراد خواهد کرد. کندی متابولیسم و کم کاری تیروئید در افراد با گروه خونی O شایع است. از این رو پیروی از رژیم های غذایی که به افزایش سرعت متابولیسم کمک می کند، موثر خواهد بود. موادغذایی دریایی و یددار باعث بهبود عملکرد غده تیروئید خواهد شد. بهترین ورزش ها برای افراد با این نوع از گروه خونی، پیاده روی، ایروبیک و ورزش هایی است که به افزایش ضربان قلب کمک می کند. مصرف موادغذایی مانند ذرت، لوبیا، عدس، کلم، دانه آفتابگردان، برگ خردل، آرد سفید و شکر در این افراد باعث اضافه وزن خواهد شد. از طرف دیگر، مصرف موادغذایی دریایی، گوشت قرمز و سبزیجات برگ تیره مانند بروکلی و اسفناج در کاهش وزن آنها موثر است.
    تحقیقات نشان می دهد افراد با گروه خونی O بهتر است رژیم های غذایی مانند دانه بادام زمینی، عدس، روغن ذرت و روغن دانه آفتابگردان، لبنیات پرچرب، آووکادو، بادمجان، زیتون، سیب زمینی، پرتقال، هندوانه، نارگیل، توت فرنگی، ادویه هایی مانند دارچین، فلفل سیاه، سرکه سیب و چای سیاه را محدود کنند. 
    
        گروه خونی A
    افراد با گروه خونی A، سیستم گوارشی حساسی داشته و این افراد قادر به هضم پروتئین های حیوانی نیستند. تحقیقات نشان می دهد، گروه خونی اکثر افراد گیاه خوار، گروه A است چرا که هضم لبنیات نیز در این افراد مشکل است و آنها نسبت به لاکتوز مقاوم نیستند.
    سبزیجات و حبوبات حاوی پروتئین های گیاهی مغذی و موثرترین غذا برای این افراد به شمار می رود. همچنین در این گروه از افراد، اسید هیدروکلریک معده به میزان کافی ترشح نمی شود و به عقیده محققان باید از مصرف گوشت های نمک سود و دودی که در آن از نیترات سدیم استفاده می شود، پرهیز کنند. مصرف بیش از حد پروتئین حیوانی و لبنیات باعث اختلال در سیستم هضم شده و احتمال ابتلابه سرطان معده را در افراد افزایش می دهد، چرا که مصرف این گروه از موادغذایی باعث باز جذب باکتری های سمی به بافت ها و ماهیچه ها شده و مشکلاتی را در دستگاه هضم و جذب به وجود می آورد. از طرف دیگر میزان ناکافی اسیدهیدروکلریک در معده باعث می شود ویتامین B12 از موادغذایی به خوبی جذب نشود، از این رو این افراد بیشتر در معرض ابتلابه کم خونی قرار دارند. متخصصان مصرف مکمل های حاوی ویتامین B12 که دارای آنزیم های جذب مانند بتانین است را توصیه می کنند. بتانین با افزایش میزان اسید هیدروکلریک در معده، عمل جذب ویتامین B12 را افزایش می دهد. بهترین ورزش برای افراد با گروه خونی A کوهنوردی، یوگا و گلف است. این ورزش ها باعث کاهش استرس در این افراد می شود. مصرف گوشت قرمز، لوبیا چشم بلبلی، لبنیات، گندم، شکر و آرد سفید افزایش وزن را برای افراد با گروه خونی A به همراه خواهد داشت. همچنین بذرکتان، زیتون، سویا، آناناس و سبزیجات برگ تیره رژیم غذایی موثری برای کاهش وزن محسوب می شود. 
    
        گروه خونی B
    سیستم گوارش افراد با گروه خونی B عملکرد مناسبی دارد و قدرت جذب بسیاری از گروه های غذایی را دارد اما به عقیده متخصصان تغذیه این افراد بهتر است مصرف ذرت، عدس، بادام زمینی و کنجد را در رژیم غذایی خود محدود کنند، چرا که باعث افزایش وزن خواهد شد. از طرف دیگر مصرف موادغذایی مانند جوانه گندم همراه با گلوتن، افت سریع قندخون را در آنان به دنبال خواهد داشت. مصرف سبزیجات برگ تیره، گوشت قرمز (گوشت بره)، گوشت بوقلمون، لبنیات کم چرب، تخم مرغ، موادغذایی دریایی، بویژه ماهی های اقیانوس مانند سالمون و بذر کتان برای این گروه از افراد در رژیم های لاغری مفید خواهد بود. گفتنی است این افراد بهتر است مصرف موادغذایی مانند جوانه گندم، نوشابه های گازدار، بلوط، آووکادو، زیتون سیاه و فلفل را محدود کنند. 
    
        گروه خونی AB
    کمتر از 5 درصد از افراد دارای گروه خونی AB هستند. موادغذایی که هضم و جذب آنها برای گروه های خونی A و B مشکل است، برای این افراد نیز باعث اختلال عملکرد دستگاه گوارش می شود. آنزیم های هضم موجود در مکمل ها کمک فراوانی به بهبود عملکرد سیستم جذب در این افراد خواهد کرد. گوشت قرمز، گوشت مرغ، اردک، غذاهای دریایی مانند سالمون دودی شده، میگو، پنیر (پارمسان) دانه کدوحلوایی، لوبیا چشم بلبلی، آووکادو، ذرت، زیتون سیاه، فلفل، انبه، موز، پرتقال و انار بهتر است در رژیم غذایی این افراد محدود شود. 

 

بوقلمون گوشت معجزه گر


در صورتی که می خواهید خدای ناکرده دچار بیماری های سرطان سینه، پروستات، ام.اس، آرتروز، افسردگی و اعصاب نشوید و اسید اوریک، اوره و چربی خونتان بالانرود، گوشت بوقلمون را جایگزین تمامی گوشت های مصرفی خانواده کنید
    1-طبق تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا، فسفر موجود در بوقلمون چهار برابر میگو است که 80 درصد عامل تشکیل کلسیم در استخوان ها به شمار می رود (238 میلی گرم در هر 100 گرم)
    2-پروتئین موجود در گوشت بوقلمون تقریباً 29 برابر هر نوع گوشتی است.
    3-گوشت بوقلمون فاقد اوره و اسیداوریک نسبت به گوشت های دیگر است . طبق تحقیقات انجام شده، اسید اوریک یکی از عوامل سکته مغزی است.
    4-گوشت بوقلمون به علت نداشتن چربی میان بافتی، هنگام پخت؛ حجم خود را از دست نمی دهد. در حالی که از مرغ بعد پخت 55 درصد، گوشت 60 درصد و بوقلمون 85 درصد گوشت پخته به دست می آید.
    5-گوشت بوقلمون دارای انواع ویتامین B از جمله B، B1، B6، 3 و B12 به میزان تقریباً 8 میلی گرم در هر 100 گرم است و برای جلوگیری از افسردگی و بیماری MS و از بین رفتن کم خونی موثر است.
    6-در گوشت بوقلمون مقدار زیادی امگا-3 وجود دارد که باعث باز شدن مجاری عروق بدن و پائین آمدن کلسترول می شود و از مزمن شدن بیماری ها جلوگیری می کند.
    7-میزان اسیدهای آمینه تریپتوفان، در هر 100 گرم گوشت بوقلمون 35 میلی گرم است که در بدن تبدیل به پروتئین می شود و عامل شادابی است. اسیدهای آمینه در مرمت سلول های ماهیچه ای و اندام بدن، ناخن، پوست، مو و غدد ترشحی نقش بسزایی دارند و برای ورزشکاران بسیار مفیدند.
    8-میزان کلسیم در گوشت بوقلمون 98 میلی گرم در هر 100 گرم است که برای کلیه افراد به خصوص خانم ها بسیار مفید است و باعث کاهش کلسترول و فشار خون می شود.
    9-چربی و کلسترول موجود در گوشت بوقلمون کمترین چربی و کلسترول را نسبت به گوشت گوساله، گوسفند و مرغ دارد.
    10-پتاسیم موجود در گوشت بوقلمون 935 میلی گرم در هر 100 گرم است که بالاترین مقدار در تمام گوشت هاست. پتاسیم ضدسرطان است و برای جلوگیری از سرطان سینه در خانم ها بسیار موثر بوده همچنین در ساختمان قلب و ماهیچه ها و خون نقش مهمی دارد، وجود آن عامل مهمی برای بسته نشدن سرخرگ ها و مشکلات وریدی است همچنین پتاسیم در کاهش کلسترول نقش مهمی دارد. پا درد عمدتاً نتیجه کمبود پتاسیم و منیزم بدن است. اسپاسم ماهیچه انسداد و تنگ شدن سرخرگ، مشکلات وریدی تاثیر سوء دیابت روی عضلات، اعصاب پا، رگ گرفتگی و تورم مفاصل از عوارض کمبود آن به شمار می رود.
    11-مقدار سلنیوم گوشت بوقلمون 45 میلی گرم در هر 100 گرم است. سلنیوم موجود در گوشت بوقلمون، همراه با کلسیم، پتاسیم و ویتامین D، C، B6 و روی، ضد سرطان های پروستات و سینه است. سلنیوم تنظیم متابولیسم را به عهده دارد و برای از بین بردن سلول های غیرنرمال موثر بوده و اگر گوشت بوقلمون با قارچ وگوجه فرنگی میل شود خاصیت ضدسرطانی آن افزایش می یابد.
    12-میزان سدیم گوشت بوقلمون 33 میلی گرم در هر 100 گرم است. سدیم از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و باعث تنظیم فشار خون می شود.
    13-مقدار روی در گوشت بوقلمون 63 میلی گرم در هر 100 گرم است. روی باعث رشد خردسالان می شود ضدسرماخوردگی است و به ساختن DNA و هورمون مردانه در بدن کمک می کند همچنین باعث تنظیم سن بلوغ افراد می شود.
    14-گوشت بوقلمون دارای ماده ای به نام COQ (اکسیر جوانی) است که برای جلوگیری از پیری زودرس مفید است.