.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

زنان بیشتر ام اس می گیرند !


پزشکان می گویند زنان به لحاظ ژنتیکی بیشتر مستعد ابتلابه بیماری ام اس یا فلج اعصاب هستند.
    
    به گزارش سلامت نیوز پزشکان می گویند زنان به لحاظ ژنتیکی بیشتر مستعد ابتلابه بیماری ام اس یا فلج اعصاب هستند.به گزارش ایسنا، نتایج آزمایشات جدید نشان داده است که فاکتور ژنتیک در بروز ام اس در زنان بیش از مردان مبتلابه این بیماری نقش دارد.این بررسی ها همچنین حاکی از آن است که شمار افرادی که بیماری ام اس در آنها تشخیص داده می شود، رو به افزایش است و افزایش سرعت ابتلادر بین زنان به مراتب بشتر از مردان است.بنا براین گزارش، علت بروز بیماری ام اس هنوز ناشناخته است اما شواهد پزشکی نشان می دهد که فاکتورهای محیط زیستی در افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلابه ام اس هستند در بروز این بیماری تاثیرگذار هستند.به گزارش سایت اینترنتی اخبار بین المللی آسیا، ژن اصلی مرتبط با بیماری ام اس ژن طبقه II آنتی ژن لوکوسیت انسانی است اما بیشترین خطر در بروز این بیماری از تعامل هر دو ژن والدینی ناشی می شود.

ذخیره دارویی کشور کافی است


داروهای حیاتی مورد نیاز بیماران تامین شده و هم اکنون با توجه به کامل بودن ذخایر داروهای حیاتی کشور، هیچ موردی از کمبود دارو نداریم.
    تاکیدات مسئولان تامین دارو در کشور حاکی از آن است که مردم نگرانی بابت تامین داروهای حیاتی خود با آغاز هدفمندی یارانه ها نداشته باشند، چرا که ذخیره دارویی کشور با وجود همه تحریم ها در ماه های گذشته بسیار مناسب است.
    از آنجا که هدفمندسازی و بهره وری هر چه بیشتر از یارانه ها از برنامه های اصولی وزارت بهداشت و درمان همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اعلام شده است، لذا همه تاکیدات بر این است که بیماران مصرف کننده داروهای یارانه ای در تامین داروهای خود به سختی نیفتند و از آنجا که ادامه حیات این گروه از جمله بیماران پیوندی، تالاسمی، هموفیلی و ام.اس در تامین داروهای خاص است همه سعی نظام سلامت کشور بر تامین بی دردسر و با هزینه مناسب این داروها قرار گرفته است.. 
    

بروز عفونت های مغزی درمبتلایان به MS مصرف کننده «تیسابری»

داروی تیسابری (Tysabri) با نام ژنریک Natalizumab ، خطر بروز عفونت های مغزی در افراد دچار MS را افزایش می دهد

 
پژوهشگران می گویند  افراد مبتلا به MS که از داروی تیسابری (Tysabri) استفاده می کنند، ممکن است دچار عفونت های مغزی کشنده موسوم به PML شوند.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  «تیسابری» (Tysabri) با نام ژنریک Natalizumab دارویی ساخت شرکت های «بیوژن ایدک»و «الان» به طور قابل توجهی از میزان پیشرفت بیماری در مبتلایان به اسکلروز متعدد (ام اس) عودکننده جلوگیری می کند.

محققان در این تحقیق مواردی جدید از بروز این عفونت ها در ۷۰ نفر را در ماه اکتبر یافتند که نسبت به ۶۸ مورد گزارش شده در ماه سپتامبر افزایش نشان می داد.

از بین این افراد ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند و ۵۶ نفر با درجه های مختلفی از ناتوانی متوسط تا شدید زنده ماندند.

در این پژوهش مشخص شد: داروی دیگری که قبلا توسط نووارتیس ساخته شده بود، دارای اثرات جانبی نگران کننده بیشتری نسبت به تیسابری بوده و این موضوع پزشکان را به تجویز تیسابری سوق داده است.

محققان به ۷۱ هزار و ۴۰۰ بیمار تیسابری دادند و آزمایشی را برای شناسایی افراد در معرض خطر توسعه PML ترتیب دادند که در نتیجه آن مشخص شد، خطر طی درمان در اواسط کار افزایش پیدا می کند.

برای بیمارانی که بیش از ۲۴ مرتبه از دارو استفاده کردند، نرخ PML حدود ۱.۸۷ از هزار بیمار و نرخ PML برای بیمارانی که بین ۱۳ تا ۲۴ بار از دارو استفاده کردند، ۰.۳۸ از هزار بیمار به دست آمد.

ام اس و سلامت

بنفش هایی که در سلامت شما معجزه می کنند


دانشمندان با انجام تحقیقاتی به فواید بسیار میوه های بنفش رنگ پی بردند.
    خوردن میوه های بنفش رنگ می تواند از بسیاری از بیماری هایی که همراه با افزایش سن در انسان به وجود می آیند پیشگیری کند. از جمله این بیماری ها می توان به آلزایمر، بیماری های قلبی و سرطان اشاره کرد.
    خوردن شاه توت، تمشک و میوه هایی مانند آن حتی می تواند در پیشگیری از بیماری هایی مانند ام اس یا پارکینسون هم موثر باشد.
    محققان دانشگاه منچستر در این باره اعلام کردند مردم بهتر است از پنج سهم میوه ای که هر روز باید مصرف کنند یک یا دو سهم آن را به میوه های بنفش رنگ اختصاص دهند.
    به نظر می رسد ترکیباتی در این میوه های بنفش رنگ وجود دارد که می تواند اثرات مضر آهن را کاهش دهد. درصورتی که آهن به شکل نادرست وارد سیستم گوارشی بدن شود می تواند به سلول ها آسیب وارد کند.
    اگرچه ما همیشه درمورد اثرات مثبت مواد معدنی روی سلامت بدن شنیده ایم، اما این ترکیبات فقط زمانی مفید هستند که با دیگر ترکیبات موجود در بدن واکنش نشان دهند. آهنی که این واکنش را به همراه نداشته باشد می تواند اثرات سمی روی بافت های بدن داشته باشد.
    این درحالی است که یک ترکیب به نام پلی فنول که در میوه های بنفش وجود دارد می تواند با آهن واکنش داده و اثرات منفی آن را در بدن از بین ببرد. البته چای سبز هم دارای یک ترکیب مشابه هست و می تواند دارای همین اثرات روی بدن باشد.
    حتی شکلات هم می تواند همین فایده ها را داشته باشد و مصرف آن به افرادی که در خطر ابتلابه بیماری های قلبی هستند توصیه می شود.
    پروفسور داگلاس کل در این باره گفت: ما معمولاً تصور می کنیم آهن برای بدن ما مفید است اما باید آن را به شکل درست مصرف کنیم. مصرف این ماده به شکل های نادرست نه تنها سودی برای بدن ندارد، بلکه اثرات سمی از خود به جای می گذارد.