.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

مصرف سیگار باعث تشدید حملات ام.اس می شود



بررسی پژوهشگران علوم پزشکی نشان می دهد، سیگاری هایی که یک بار دچار حمله «ام. اس» شده اند، در مقایسه با افراد غیرسیگاری بیشتر احتمال بروز حمله دوم را دارند.
    ترک کردن سیگار یکی از راه های پیشگیری از حملات ام.اس است ضمن آن که در مبتلایان به این بیماری، یک سوم حملات به دنبال ابتلابه عفونت ها بویژه سرماخوردگی بروز می کند و بیمار باید از تماس با مبتلایان به سرماخوردگی دوری کند و در فصل شیوع سرماخوردگی و آنفلوانزا نکات بهداشتی عمومی را رعایت کند. همچنین مبتلایان به ام.اس تا حد امکان باید از فشارهای عصبی و اضطراب دوری کنند چون این عامل در بروز یا تشدید حملات ام.اس موثر است

نور آفتاب از ام اس پیشگیری می کند


پزشکان می گویند کسانی که در طول عمر خود و از آغاز تولد به اندازه کافی و متعادل از نور خورشید بهره مند بوده اند، کمتر در معرض خطر ابتلابه ام اس (فلج اعصاب) قرار می گیرند.
    به گزارش ایسنا، این پزشکان در آزمایشات خود نشان داده اند که احتمال بروز علایم اولیه ام اس در افرادی که روزانه به حد کافی در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشیدی قرار می گیرند، 30 درصد کاهش پیدا می کند.
    متخصصان دانشگاه ملی استرالیا تاکید می کنند این تاثیر مفید نور خورشید بتدریج و در طول عمر فرد اعمال می شود، اما یافته جدید به این معنی نیست که اگر فردی در مدت کوتاه، زمان زیادی را در طول روز مقابل نور آفتاب بنشیند می تواند با ام اس مقابله کند زیرا با این شیوه بیشتر به سلامت پوست خود آسیب خواهند رساند.
    پزشکان توصیه می کنند که روزانه 15 تا 20 دقیقه قرار گرفتن در نور آفتاب و روشنایی روز برای سلامت جسم و روان مفید است زیرا نور آفتاب با افزایش سطح ویتامین D در پوست بدن موجب پیشگیری از ابتلابه ام اس می شود.
    

پرداخت هزینه های درمانی بازنشستگان اعزامی به خارج از کشور

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بهره مندی 652 هزار بازنشسته و موظفان از خدمات بیمه تکمیلی درمان در سال جاری گفت: اگر بازنشستگان یا موظفان برای درمان به خارج از کشور اعزام شوند، هزینه درمان پس از تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مقصد پرداخت می شود.
    حسن مسافری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که مبلغ قرارداد صندوق بازنشستگی کشوری با بیمه دانا در سال جاری 164 میلیارد تومان است، افزود: در 9 ماهه نخست امسال 93 میلیارد تومان بابت ارائه خدمات درمانی به طور مستقیم به بازنشستگان، موظفان و افراد تحت تکفل پرداخت شده است.وی مراجعه میانگین بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنها به مراکز درمانی را بیش از 72 هزار نفر در ماه عنوان کرد و افزود: از این تعداد، به طور میانگین ماهانه بالغ بر 5 هزار نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند.به گفته مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، بازنشستگان و موظفان می توانند با مراجعه به سایت (www.cspf.ir) و با ثبت کدملی به اطلاعاتی مانند لیست شعب بیمه دانا، لیست بیمارستان ها و مراکز تصویربرداری دسترسی یابند.
    وی با اشاره به امکان «مشاوره پزشکی تلفنی بازنشستگان و موظفان» گفت: بازنشستگان و موظفان می توانند تلفن پزشکان مشاوری را که طی شبانه روز خدمات مشاوره ارائه می کنند نیز از طریق سایت یاد شده دریافت کنند.
    
    پرداخت هزینه خدمات تشخیصی درمانی تا سقف 3 میلیون ریال
    به گفته مسافری، اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی شامل جراحی قلب، مغز و اعصاب، پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان، جراحی های ستون فقرات (بجز جراحی دیسک) و بیماری های خاص همچون تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی شامل کلیه هزینه های دارو و سایر خدمات به صورت سرپایی یا بستری و نیز داروهای تخصصی شیمی درمانی و عوارض آن و MS اعم از شمول و غیرشمول تعهدات بیمه پایه، انواع سرطان، شکستگی های لگن، ران و مفصل ران تا سقف 46 میلیون ریال برای هر فرد پس از کسر بیمه پایه در قرارداد با بیمه دانا پیش بینی شده است.
    وی افزود: جراحی دیسک و سایر اعمال جراحی و درمانی طبی، لیزرتراپی ته چشم به صورت سرپایی یا بستری و آنژیوگرافی عروق کرونر، پس از کسر هزینه بیمه پایه تا سقف 18 میلیون ریال برای هر فرد پرداخت می شود.
    مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت هزینه انواع خدمات تشخیصی درمانی تا سقف سه میلیون ریال برای هر واحد خانواده در طول قرار داد پس از کسر سهم بیمه پایه خبرداد و افزود: اعمال مجاز سرپایی نظیر ناخنک چشم، بیرون آوردن تومور، شکستگی ها، در رفتگی و گچ گیری تا سقف 800 هزار ریال برای هر نفر پس از کسر سهم بیمه پایه پرداخت می شود.
    به گفته وی، برابر قرارداد صندوق بازنشستگی با بیمه دانا، جبران هزینه آمبولانس یا هواپیما برای فوریت های پزشکی که منجر به بستری بیمه شده در بیمارستان می شود، در داخل شهر تا سقف 400 هزار ریال و بین شهری تا سقف یک میلیون و 500 هزار ریال برای هر نفر، پس از تایید رئیس بیمارستان پرداخت می شود.
    

چرا زنان بیشتر ام اس می گیرند ؟


زنان نسبت به مردان ژن های بیشتری دارند که می تواند باعث ابتلای آنها به بیماری ام اس شود. سلامت نیوز : زنان نسبت به مردان ژن های بیشتری دارند که می تواند باعث ابتلای آنها به بیماری ام اس شود.در آخرین تحقیقات در این مورد که روی 7 هزار نفر انجام شد مشخص شد زنان نه تنها بیشتر از مردان حامل این ژن ها هستند بلکه فرزندان دختر آنها نیز با احتمال بیشتری این ژن ها را به ارث می برند.دانشمندان معتقدند با این کشف می توان توضیح داد که چرا تعداد مبتلایان به این بیماری در بین زنان تقریبا دو برابر مردان است. در گزارش جامعه ام اس انگلستان آمده است در دهه 1950 تقریبا تعداد مردان و زنانی که به بیماری ام اس مبتلامی شدند برابر بود، اما از آن زمان تا کنون زنان درصد بیشتری را به خود اختصاص دادند تا اینکه در نهایت به نسبت 2 به 1 رسید.در حال حاضر از میان 10 هزار نفری که در اسکاتلند به بیماری ام اس مبتلاشده اند 6 هزار و 500 نفر را زنان تشکیل داده اند.پروفسور جرج ابرس از دانشگاه آکسفورد در این باره گفت: تعداد زنانی که ام اس می گیرند در طول دوره کوتاهی رشد شدیدی داشته است که این موضوع نشان می دهد عوامل ژنتیکی در این بین نقش مهمی بازی می کنند.