.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

سن سکته مغزی در ایران 10 سال کمتر از دنیاست

    ایسنا: رییس انجمن متخصصین مغز و اعصاب با بیان اینکه در حال حاضر در ایران 9/52 نفر در هر صد هزار نفر به بیماری ام.اس مبتلاهستند، گفت: این در حالی است که متوسط جهانی ابتلابه این بیماری سه نفر در هر صد هزار نفر است، بر این اساس تعداد مبتلایان به ام .اس در ایران نباید بیش از دو هزار نفر باشد. حسین پاکدامن افزود: ایران جزو کشورهایی است که بیماری ام.اس در آن شیوع زیادی دارد و بیش از 50 هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلاهستند. وی با اشاره به آماری که در سال 60 تا 68 از میزان مبتلایان به سکته های مغزی در ایران گرفته شده بود، گفت: سن مبتلایان به این عارضه در ایران 10 سال پایین تر از آمار جهانی است البته با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری صورت گرفته به طور قابل توجهی از مرگ و میر و ناتوانی این بیماران کاسته شده است.

تنهایی تهدیدی برای سلامت بدن است و می تواند طول عمر را کاهش دهد

سعی کنید تنها نباشید و در جمع زندگی کنید زیرا پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک تحقیقات جدید نشان می دهد که تنهایی می تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  روانشناسان می گویند: جهان به دلیل وجود فناوریهایی مثل اینترنت و تلفن همراه به یک دهکده جهانی تبدیل شده است اما بسیاری از مردم دنیا هنوز با تنهایی و نگرانیها و نابسامانی های احساسی دست به گریبان هستند که اغلب به پرخوری و افزایش وزن به طور جدی و خطرناک تبدیل می شود.

دکتر ماری جو راپینی، روان درمان مرکز کنترل وزن متدودیست در شهر هوستون آمریکا در این باره اظهار داشت: مردم وقتی دچار احساس تنهایی و افسردگی می شوند به دنبال غذاهایی می گردند که آنان را آرام و راضی کنند.

برخی از آنها کم کم وزنشان بیشتر می شود و از ظاهر خود احساس رضایت و اعتماد به نفس بالاتری پیدا می کنند اما در نهایت این افزیش وزن آنها را به افسردگی عمیق تر فرو می برد.

دکتر راپینی می گوید برای انسان بیان کردن خودش، موضوع بسیار مهمی است و برای اشخاصی که در تنهایی زندگی می کند این بیان خود می تواند با کشیدن نقاشی هایی از چهره خودشان و یا نوشتن احساساتشان، سرودن شعر یا نوشتن داستانهای کوتاهی از شرایط زندگی شان صورت گیرد،

 

اما بهترین راهکار صحبت کردن با دیگران و حتی بهتر از آن شرکت کردن در فعالیتهای گروهی و دسته جمعی است.

 

همچنین نتایج یک مطالعه دیگر با شرکت ۹۳ فرد بزرگسال ، حاکی از این است که سلول‌های “افراد تنها” دارای ژنی است که باعث تولید واکنش‌های مخرب به آسیب‌های بافتی بدن می‌شود.

 

این واکنش بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را در پی دارد.
در این خصوص مطالعات دیگری نیز انجام شده که نتایج‌شان بیانگر تاثیر عشق بر کاهش فشار خون است.

 

در نتایج این مطالعات که به تازگی منتشر شد این گونه آمده که عشق برخلاف تنهایی میزان سلامت بدن را بیش‌تر می‌کند.

 

نتایج یک پژوهش دیگر توسط روانپزشکان امریکایی  نشان می دهد ، تنهایی برای سلامت افراد زیانبار است.
در این پژوهش محققان دانشگاه شیکاگو با بررسی افراد ۵۰ تا ۶۸ ساله دریافتند، اگر چه میزان وقایع استرس زا در افراد تنها، مساوی دیگر افراد این رده سنی معرفی شده بود اما در افراد تنها فشار روانی مزمن و به یادآوری وقایع ناراحت کننده دوران خردسالی بیشتر مشاهده می شد. در مواجه با مشکلات مشابه، افراد تنها درمانده تر ظاهر می شوند.
در این پژوهش همچنین محققان با مشاهده نمونه ادراری دو گروه افراد تنها و دیگر افراد دریافتند میزان هورمون اپینفرین بدن افراد تنها بیشتر بوده و روند پیری نیز در این افراد بیشتر دیده می شد.

 

گفتنی است، نتایج این تحقیق در نشریه اخیر علم روانپزشکی منتشر شده است. البته محققان بیان کردند، برخی افراد تنهایی را دوست داشته و بعضی نیز حتی به تنهایی به عنوان شیوه حائز اهمیت برای رشد معنوی اشاره می کنند.

محققین می گویند پژوهش‌ها نشان می‌دهد در مردانی که همسر خود را از دست می‌دهند میزان مرگ و میر دو برابر مردان همسالان آنان است که با همسر خود زندگی می‌کنند.

میزان انواع اختلالات روانی دوران بزرگسالی در افراد مجرد به صورت چشم‌گیری بالاتر از افراد متأهل است؛ البته نتیجه‌گیری در اینجا کمی پیچیده است زیرا به نظر می‌رسد افرادی که سازگاری بهتری دارند و کمتر مستعد بیماری هستند، بیشتر ازدواج می‌کنند و بهتر نیز قادر به حفظ زندگی زناشویی‌شان هستند.

برطرف شدن مشکل تهیه داروی MSدر دزفول

     ¤ دزفول- خبرنگار کیهان: مدیرعامل انجمن MS دزفول گفت: مبتلایان به بیماری MS هیچگونه مشکلی در تهیه داروهای خود در این شهرستان ندارند.
    دکتر «علیرضا ورشوساز» افزود: این بیماران اکنون به آسانی قادر هستند که از داروخانه های سطح شهر دزفول داروهای موردنیاز خود را تهیه کنند و این درحالی است که پیش از این ناچار بودند با صرف هزینه و وقت مضاعف برای تهیه دارو به اهواز و یا دیگر شهرها سفر کنند.

استرس در بروز «ام اس» نقش ندارد


    پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که استرس نمی تواند خطر ابتلابه ام اس (فلج اعصاب) را تشدید کند.
    این متخصصان می گویند هرچند بعد از ابتلااسترس می تواند این بیماری را وخیم تر کند، اما در واقع نمی تواند در فرد سالم خطر ابتلابه ام اس را افزایش دهد.
    نتایج این آزمایش ها حاکی است با وجود در نظرگرفتن سایر فاکتورها مثل نژاد و استعمال سیگار علاوه بر فاکتور استرس، معلوم شد که استرس خطر ابتلابه ام اس را در این زنان که قبلاسابقه ابتلابه این بیماری را نداشته اند، افزایش نمی دهد./ ایسنا