.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

درمان ام.اس با زعفران

متخصصان امریکایی: زعفران ایرانی، ام اس را درمان می کند     متخصصان علوم پزشکی در یک آزمایش جالب تاکید کردند که زعفران ایرانی ام اس را درمان می کند.
    متخصصان می گویند: این چاشنی ایرانی حاوی ترکیب فعالی است که می توان از آن برای درمان بیماری های التهاب عصبی مثل ام اس استفاده کرد.
    به گزارش سایت اینترنتی ایمپوروو ام اس واکینگ، متخصصان معتقدند: ما در زعفران ماده ای موسوم به «کروسین» را شناسایی کرده ایم که از سلول های مغزی در محیط کشت آزمایشگاهی و سایر مدل های مبتلابه ام اس، محافظت می کند.

تشخیص MS از راه هوای بازدمی

Medical NewsToday: دانشمندان از توسعه و تست‌های موفقیت‌آمیز یک روش خبر می‌دهند که می‌تواند بیماری اسکلروز متعدد (MS) را از هوای بازدمی افراد تشخیص دهد. به این ترتیب یک شاخص برای تشخیص سریع، ارزان و غیرتهاجمی بیماری MS به دست آمده است. محققان در واقع برای غلبه بر موانع موجود در تشخیص بیماری MS از ترکیب‌های آلی فرار استفاده می‌کنند که با این بیماری در ارتباط بوده و در هوای بازدمی یافت می‌شوند. با آنالیز این ترکیبات شیمیایی که در تنفس بیماران مبتلا به MS وجود دارد، می‌توان به تشخیص بیماری دست یافت. به نظر می‌رسد این حسگر به اندازه Spinal Tap کردن بیماران دقت تشخیصی داشته باشد، بدون آنکه درد یا خطر عوارض جانبی بیمار را تهدید کند. این یافته‌ها مرزهای جدیدی را برای توسعه ابزارهای تشخیصی جدید پزشکی سریع، غیرتهاجمی و ارزان باز می‌کند تا بیماری‌های نورولوژیک مزمن با دقت بیشتری تشخیص داده شوند. این ابزار جدید همچنین می‌تواند میان فازهای مختلف مراحل بیماری تفاوت گذاشته، همچنین برای تشخیص بیماران مبتلا به MS که پاسخ خوبی به ایمونوتراپی می‌دهند، کمک‌کننده باشد.

هزینه سالانه هر بیمار خاص 25 میلیون ریال

 شهرکرد- خبرنگار رسالت : مدیر کل خدمات درمانی چهار محال وبختیاری درگفتگو با خبرنگار ما از 800 بیمار خاص در این استان خبر داد وگفت: در سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای این بیماران خاص هزینه شده است.داوود پور گفت: میانگین برای هر بیمار که شامل هموفیلی - تالاسمی- ام اس و کلیوی می باشد سالانه 25 میلیون ریال خدمات درمانی رایگان هزینه می شود.

مولکولی جدید در درمان ام اس

Business Wire: برای نخستین بار اطلاعات مربوط به مولکول CGEN-15001 که در مرحله تحقیقات پیش بالینی قرار دارد در یک کنفرانس علمی بین‌المللی ارائه شد. به این ترتیب قابلیت‌های احتمالی این مولکول در درمان مولتیپل‌اسکلروز مورد بحث قرار گرفت. تجویز CGEN-15001در حیوانات آزمایشگاهی به بهبود چشمگیر علایم بیماری مولتیپل‌اسکلروز و مهار حملات انجامیده است. به علاوه، مطالعه نشان داده است که درمان کوتاه مدت با
CGEN-15001به مهار طولانی مدت علایم بیماری منتهی خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که CGEN-15001 با تنظیم دستگاه ایمنی و پیشگیری از اینفیلتراسیون سلول‌های T به درون دستگاه عصبی مرکزی اعمال اثر می‌کند. این مولکول در مدل‌های حیوانی مبتلا به آرتریت روماتویید نیز آثار درمانی خوبی داشته است.