.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

آمار مبتلایان به ام اس در حال افزایش است

دبیر اجرایی نهمین کنگره ام اس با اعلام اینکه آمار مبتلایان به ام اس روز به روز در حال افزایش بوده و لازم است اطلاع رسانی های لازم در این خصوص صورت بپذیرد، گفت: در غیر این صورت نگرانی مردم باعث می شود تا با مشاهده کوچکترین علامتی در خود، نزد متخصص رفته و در نتیجه سیر مراجعات غیرضروری به مطب پزشکان افزایش یابد.
    دکتر حسین کرمانپور با بیان اینکه امروز ابتلابه ام اس با توجه به وجود امکانات درمانی پیشرفته، چندان نگران کننده نیست، اظهار کرد: بخش عمده درمان بیماری به دست خود بیمار است و می توان با امیدبخشی و انجام یک کار تیمی مناسب با بیماری مقابله کرد.
    وی درباره مسائل و مشکلات مبتلایان به ام اس اظهار داشت: تامین دارو، عمده ترین مشکل بیماران ام اس است. البته هزینه درمان دارویی بسته به نوع و شدت درگیری تفاوت می کند.
    کرمانپور با بیان اینکه مشکل دیگر بیماران ام اس این است که از لحاظ روحی به شدت آسیب پذیر می شوند، گفت: اغلب مبتلایان افراد سالم و توانمندی بوده اند و ضعف و ناتوانی ناشی از بیماری باعث می شود تا در جمع دوستان، محیط کار و محل تحصیل دچار مشکل شوند.
    دبیر اجرایی نهمین کنگره ام اس ادامه داد: این امکان وجود دارد که تعدادی از این افراد گوشه نشین شوند و یا به دلیل ضعف عضلانی در راه رفتن دچار مشکل شوند. به همین خاطر مایل نیستند اطرافیان از بیماری آنها آگاه شوند. با اطلاع رسانی کافی در این خصوص می توان به تغییر نگرش در خصوص این بیماری کمک کرد.
    کرمانپور در خصوص انتشار خبری مبنی بر ابتلای یک فرد به ام اس در هر خانواده تا 10 سال آینده گفت: این یک برداشت اشتباه بوده است. در علم پزشکی منظور از خانواده، عبارت فامیلی یا بستگان ژنتیکی فرد است. این افراد شامل، پدر و مادر، پدر و مادر بزرگ مادری و پدری و برادران، خواهران، دایی، خاله، عمو و عمه فرد می شود. بنابراین با این تعریف انتظار تا 10 سال آینده در هر فامیلی یک مبتلابه ام اس خواهیم داشت.
    وی در ادامه از برگزاری نهمین کنگره ام اس خبر داد و گفت: هتل المپیک تهران میزبان متخصصان وگروه های مختلف جامعه پزشکی در روزهای 11 و 12 آبان ماه سال جاری خواهد بود.
    منبع: روزنامه کیهان، شماره 20281 به تاریخ 23/5/91، صفحه 15 (حوادث)

توهم ابتلابه بیماری ام اس و مراجعه به پزشکان

توهم ابتلابه بیماری ام اس مراجعه به پزشکان را افزایش می دهد

دبیر اجرایی نهمین کنگره ام اس درباره ضرورت اطلاع رسانی بیشتر درباره بیماری ام اس گفت: متاسفانه آمار مبتلایان به ام اس روز به روز در حال افزایش بوده و لازم است اطلاع رسانی های لازم در این خصوص صورت بپذیرد، در غیر این صورت نگرانی مردم باعث می شود با مشاهده کوچک ترین علامتی در خود، نزد متخصص رفته و در نتیجه سیر مراجعات غیر ضروری به مطب های پزشکان افزایش یابد.
     به گزارش روابط عمومی انجمن ام اس ایران، دکتر حسین کرمانپور با بیان این که امروز ابتلابه بیماری ام اس با توجه به وجود امکانات درمانی پیشرفته، چندان نگران کننده نیست، اظهار کرد: بخش عمده درمان بیماری به دست خود بیمار است و می توان با امیدبخشی و انجام یک کار تیمی مناسب با بیماری مقابله کرد.
     کرمانپور درباره مسائل و مشکلات مبتلایان به ام اس اظهار داشت: تامین دارو، عمده ترین مشکل بیماران ام اس است، البته هزینه درمان دارویی بسته به نوع و شدت درگیری تفاوت می کند.
     وی با بیان این که مشکل دیگر بیماران ام اس این است که از لحاظ روحی بشدت آسیب پذیر می شوند، گفت: اغلب مبتلایان افراد سالم و توانمندی بوده اند و ضعف و ناتوانی ناشی از بیماری باعث می شود در جمع دوستان، محیط کار و محل تحصیل دچار مشکل شوند.
     دبیر اجرایی نهمین کنگره ام اس ادامه داد: این امکان وجود دارد که تعدادی از این افراد گوشه نشین یا به دلیل ضعف عضلانی در راه رفتن دچار مشکل شوند. به همین خاطر مایل نیستند اطرافیان از بیماری آنها آگاه شوند. با اطلاع رسانی کافی می توان به تغییر نگرش درخصوص این بیماری کمک کرد.
     کرمانپور درخصوص انتشار خبر مبنی بر ابتلای یک فرد به ام اس در هر خانواده تا 10 سال آینده گفت: این یک برداشت اشتباه بوده است. در علم پزشکی منظور از خانواده، عبارت فامیلی یا بستگان ژنتیکی فرد است. این افراد شامل پدر و مادر، پدر و مادر بزرگ مادری و پدری و برادران، خواهران، دایی، خاله، عمو و عمه فرد می شود. بنابراین با این تعریف تا 10سال آینده در هر فامیلی انتظار یک مبتلابه ام اس را خواهیم داشت.
     کرمانپور تازه های تشخیص، درمان و کنترل ام اس، ژنتیک در ام اس، ایمونولوژی در ام اس، پاتوفیزیولوژی، بیولوژی و علوم پایه پزشکی در ام اس، تغذیه در ام اس، توانبخشی و ام اس، حاملگی در ام اس، نورسایکولوژی و ام اس، نوروافتالمولوژی در بیماری ام اس، اپیدمیولوژی، طب مکمل، پرستاری در ام اس و کاربرد و عوارض دارویی را از جمله محورهای برگزاری نهمین کنگره ام اس توسط متخصصان و گروه های مختلف جامعه پزشکی در روزهای 11 و 12 آبان ماه سال جاری دانست و یادآور شد: آخرین مهلت برای ارسال مقالات، پانزدهم شهریور ماه سال جاری است.
    منبع: روزنامه ایران، شماره 5151 به تاریخ 23/5/91، صفحه 10 (دانش)

افزایش آمار مبتلایان به ام.اس

دبیرنهمین کنگره ام اس:آمارمبتلایان ام اس درکشورروزبه روزدرحال افزایش است
 

بخش اجتماعی: دبیراجرایی نهمین کنگره ام اس با اعلام اینکه آمارمبتلایان به ام اس روزبه روزدرحال افزایش بوده ولازم است اطلاع رسانیهای لازم دراین خصوص صورت بپذیرد، گفت: درغیراین صورت نگرانی مردم باعث می شود تا با مشاهده کوچکترین علامتی درخود، نزد متخصص رفته ودرنتیجه سیرمراجعات غیرضروری به مطب پزشکان افزایش یابد.به گزارش خبرنگارما، دکترحسین کرمانپوربا بیان اینکه امروزابتلابه ام اس با توجه به وجود امکانات درمانی پیشرفته، چندان نگران کننده نیست، اظهارکرد: بخش عمده درمان بیماری به دست خود بیماراست ومی توان با امیدبخشی وانجام یک کارتیمی مناسب با بیماری مقابله کرد.وی درباره مسائل ومشکلات مبتلایان به ام اس اظهارداشت: تامین دارو، عمده ترین مشکل بیماران ام اس است. البته هزینه درمان دارویی بسته به نوع وشدت درگیری تفاوت می کند.کرمانپوربا بیان اینکه مشکل دیگربیماران ام اس این است که ازلحاظ روحی به شدت آسیب پذیرمی شوند، گفت: اغلب مبتلایان افراد سالم وتوانمندی بوده اند وضعف وناتوانی ناشی ازبیماری باعث می شود تا درجمع دوستان، محیط کارومحل تحصیل دچارمشکل شوند.وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که تعدادی ازاین افراد گوشه نشین شوند ویا به دلیل ضعف عضلانی درراه رفتن دچارمشکل شوند. 
    منبع : روزنامه رسالت، شماره 7614 به تاریخ 23/5/91، صفحه 22 (اجتماعی)

درمان عارضه خستگی

ورزش درمانی و رفتار درمانی موثرترین راههای درمان عارضه خستگی مزمن است

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج یک تحقیق که  بر روی  ۶۴۰ بیمار صورت گرفته است نشان می دهد ، روشهای ورزش درمانی و رفتار درمانی موثرترین راههای درمان عارضه خستگی مزمن شناخته شده اند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ،  ورزش درمانی و رفتار درمانی همچنین بهینه‌ترین روشهای درمان از لحاظ هزینه هستند.

دانشمندان نمی دانند که دلیل بروز عارضه خستگی مزمن چیست، اما تصور می رود که ۲۵۰ هزار نفر در بریتانیا از آن رنج می برند.

از جمله آثار عارضه خستگی مزمن، خستگی مفرط، عدم تمرکز، ضعف حافظه، درد ماهیچه ها و مفاصل و همچنین بی نظمی در خواب هستند.

نتیجه اولیه تحقیقات پژوهشگران که سال گذشته انتشار یافت حکایت از آن دارد که رفتار درمانی شناختی (یعنی تغییر دید و آگاهی مردم نسبت به علائم بیماری خود) و ورزش درمانی افزایشی (با افزایش تدریجی میزان فعالیت ورزشی) موثرترین روشهای درمان عارضه خستگی مزمن بوده اند.

اما گروهی از بیماران از این نتیجه تحقیقات راضی نیستند و می گویند برخی شیوه های درمانی سنتی که به بیماران آموزش می دهند در چهارچوب محدودیتها زندگی کنند، شیوه هایی بهتر و امن تر هستند.

با این حال، هزینه روشهای ورزش درمانی و رفتار درمانی و همچنین بار مالی آنها برای دستگاه تامین اجتماعی بریتانیا، بسیار کمتر از هزینه های برخی درمانهای سنتی دیگر است.

پل مک‌کرون، استاد دانشگاه لندن، و مایکل شارپ، استاد دانشگاه اکسفورد گفته اند که اکنون مشخص شده که ارائه جدی‌تر ورزش درمانی و رفتار درمانی توسط نهاد تامین اجتماعی بریتانیا مقرون به صرفه است و این شیوه های درمانی باید برای افرادی که از عارضه خستگی مزمن رنج می برند توسعه یابند.

اما پیتر اسپنسر، مدیر یک سازمان خیریه بزرگ بیماران دچار خستگی مزمن، می گوید حق انتخاب بیماران را نباید به دلیل صرفه جویی مالی محدود کرد.