.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

راه های مقابله با خستگی های مزمن

کارشناسان بر اهمیت بالابردن آستانه تحمل در برابر مشکلات تاکید دارند

از گذشته همیشه اینگونه بوده است، همین که بهار فرامی رسد و سرمای زمستان و یخبندان جای خود را به سبزی و لطافت هوای بهاری می سپارد، جسم انسان ها نیز دچار تغییر و تحول می شود. بهار فصل خواب آلودگی است، در این فصل خمیازه کشیدن بیشتر از فصل های دیگر دیده می شود و جسم علاقه شدیدی به استراحت و خواب دارد.
    این خصیصه بهاری است و از آن گریزی نیز وجود ندارد اما اگر این وضعیت کسلی و بی حوصلگی و تمایل به خواب و استراحت در فصل های دیگر سال نیز بر وضعیت جسمی شما حاکم شده است دیگر نمی توانید همیشه خواب آلود بودن را به گردن بهار و حال و هوای آن بیندازید و بهتر است یک فکر اساسی برای این شرایط غیرمعمول جسمی خود کنید. . . .  


   ...::: به ادامه مطلب بروید:::...

ادامه مطلب ...

سال سخت وزارت بهداشتی ها

نهنگ، آن ماهی کوچولو را قورت داد
    می گویند سال 91 براساس تقویم چینی سال نهنگ بوده است؛ با این حساب، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از آن ساردین های کوچولو بود که غریب افتاد وسط اقیانوس بحران اقتصادی و نهنگ، آن را به چشم بر هم زدنی بلعید! همان ها که گفته اند سال 91 سال نهنگ بوده است، می گویند هیچ چیز مطلق نیست و نهنگ نه برای کسی خیلی بد می آورد و نه خیلی خوب و با این حساب هیچ کس نمی تواند ادعا کند امسال برایش مطلقا بد یا خوب بوده است جز وزارت بهداشتی ها که نهنگ جز ناخوشی برایش به ارمغان نیاورد. آنها امسال کسری بودجه را تجربه کردند، تجهیزات مورد نیازشان گران شد، سطح خدماتشان در برخی بخش ها کاهش پیدا کرد، ناچار شدند روی جهش قیمت ها چشم ببندند، وزیرشان عوض شد و سرپرست جدید، طرح های تازه ای را دنبال کرد و طرح های وزیر پیشین به بایگانی سپرده شد و خلاصه این که ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داد تا پایه های نظام سلامت را بلزراند.
   

ادامه مطلب ...

نگاهی به پیشرفتهای پزشکی ایران در سال 91

تلاش ایرانی برای توسعه دانش پزشکی

سال گذشته محققان ایرانی در دنیای پزشکی به دستاوردهای مهمی در حوزه تشخیص و درمان بیماری ها دست یافتند که از این میان، برخی از آنها مراحل آزمایش های بالینی را با موفقیت پشت سر گذاشت. شاید بتوان انجام عمل های جراحی جدید، دستیابی به توانمندی جابه جایی اعضای داخلی بدن، تولید اعضای مصنوعی بدن به کمک سلول های بنیادی و دستیابی به پیشرفت های قابل توجه و چشمگیر در زمینه درمان و مقابله با بیماری های سرطانی را از مهم ترین رویدادهای اخیر در دنیای پزشکی به شمار آورد. علاوه بر این، یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در حیطه پزشکی در سال 1391 توجه به علوم بین رشته ای مانند مهندسی بافت و علوم پایه است که نقش بسیار مهمی در پیشرفت علم پزشکی داشته است.
        سلول های بنیادی
    پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از قطب های اصلی پزشکی در حوزه تحقیق و درمان بیماری ها در حیطه پزشکی فعالیت می کند که در سال های اخیر در درمان ناباروری و تحقیق درباره سلول های بنیادی اقدامات موثری انجام داده است. سلول های بنیادی جنینی، کلید ورود به آینده علم پزشکی است. بنابراین تحقیق درباره توانمندی های متعدد این سلول ها می تواند گام مهمی در درمان بیماری ها باشد. افتتاح پژوهشکده زیست فناوری این پژوهشگاه و رونمایی از طرح بزرگ تولید اعضای پیوندی انسان در بدن حیوانات از مهم ترین فعالیت های رویان در سال 1391 بود که می تواند نویدبخش دستاورد جدیدی برای آن دسته از بیمارانی باشد که به دلیل از کار افتادن یا نارسایی اعضا و اندام های حیاتی بدن با مشکلات متعددی مواجه شده اند. با عملی شدن این طرح، می توان با استفاده از سلول های بنیادی بیمار نیازمند، عضو مورد نظر را در بدن حیوان تولید کرد و سپس این عضو را به بیمار پیوند زد. این مجموعه در سه پروژه بزرگ بین المللی در زمینه سلول های بنیادی هم فعالیت می کند و اکنون بیش از 35 کارآزمایی بالینی در این پژوهشکده در دست اقدام است که هر کدام از آنها به منزله ورود به عرصه جدیدی برای درمان بیماری های مختلف قلبی و عروقی، کلیوی، پوستی و کبدی است.
        مبارزه با سرطان
    پژوهشگاه ابن سینا از دیگر قطب های تحقیقاتی پزشکی کشور است که در زمینه فناوری های نوین علوم زیستی فعالیت می کند. این پژوهشگاه یک پایگاه علمی و تحقیقاتی برای توسعه علم پزشکی در حوزه درمان ناباروری و بیماری های سرطانی است. یکی از مهم ترین و شاخص ترین دستاوردهای اخیر این پژوهشکده به کارگیری فناوری نانو در تشخیص و درمان هدفمند توده های سرطانی و درمان بیماری های سرطانی به کمک نانوذرات کوانتومی است که از توانایی تشخیص توده های سرطانی هم برخوردار است. سال گذشته از شش داروی ضد سرطان ریه، سینه، کلیه، پوست، روده بزرگ و دارویی برای درمان بیماری ام.اس رونمایی شد که تا یک سال و نیم سال آینده به بازار عرضه می شود. تولید نانو نقاط کوانتومی با قابلیت تشخیص سرطان از دیگر طرح های موفق این پژوهشگاه در سال 1391 بود. اتصال این نانو ذرات به مولکول های زیستی مانند آنتی بادی ها، شناسایی سلول های سرطانی را امکان پذیر می سازد. این روش می تواند در تشخیص زودرس بیماری های سرطانی و جلوگیری از پیشرفت بیماری موثر باشد. البته فناوری ساخت این مواد بسیار پیشرفته بوده و بیش از پنج سال است که در پژوهشگاه رویان در این زمینه تحقیق می شود. این دستاوردها نشان می دهد پژوهشگاه ابن سینا توانسته است علاوه بر درمان ناباروری در حوزه تشخیص و درمان بیماری ها نیز به موفقیت های بزرگی دست یابد.
    
   ...:::بقیه در ادامه مطلب:::...

ادامه مطلب ...

تقدیر انجمن ام اس از مدیرعامل بیمه نوین

 تقدیر انجمن بیماران ام اس ایران از مدیرعامل بیمه نوین    گروه بنگاه ها - غلامعلی غلامی مدیر عامل شرکت بیمه نوین از سوی انجمن بیماران ام اس ایران تقدیر شد.
     به گزارش روابط عمومی بیمه نوین، در متن این تقدیرنامه آمده است:
    «بر خود واجب می دانیم حرکت انسان دوستانه و خداپسندانه آن بزرگوار را ارج نهاده و در اوج بندگی بر سجاده اخلاص سر نهیم و خدای را فریاد برآوریم که اللهم اشف کل مریض و برای شما پیش قراولان کوی اخلاص و احساس که با عمل خود ما را در این راه یاری می دهید، آرزوی سلامت و توفیقات روزافزون از درگاه حق تعالی مسئلت کنیم.»    شرکت بیمه نوین با اعتقاد مبرم به ایفای نقش اجتماعی خود و در راستای حمایت از بیماران ام اس کشور، نسبت به سفارش تقویم های سال 92 به این انجمن اقدام کرده تا از این طریق کمک کوچکی به این مجموعه نماید. 
       دنیای اقتصاد، شماره 2881 به تاریخ 23/12/91، صفحه 12 (بانک و بیمه)