.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

تحقیقات ایرانی در درمان ام.اس....

تحقیقات ایرانی برای درمان ام.اس و آلزایمر با سلول بنیادی

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که کمیته نورولوژی و سلول های بنیادی از دو سال پیش راه اندازی شده است، گفت: ازجمله فعالیت های این کمیته انجام تحقیقات برای درمان بیماری های ام.اس و آلزایمر با استفاده از سلول های بنیادی است که که از یک سال و نیم پیش شروع شده و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.
     دکتر مسعود نبوی افزود: همچنین پروژه های مختلف دیگری نظیر ALS، فلج مغزی و اختلالات نخاعی در دست انجام است. در آینده هم تحقیقات بالینی را روی پارکینسون و برخی بیماری های عضلانی انجام خواهیم داد.
     عضو هیات مدیره انجمن علمی مغز و اعصاب ایران همچنین با اعلام خبر برگزاری بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از تاریخ 10 تا 13 اردیبهشت 92 در تهران گفت: در این کنگره مباحث داغ و جدیدی در حیطه های مختلف از جمله ام.اس، صرع، استروک یا سکته های مغزی، دمانس یا اختلال حافظه شناختی، نوروماسکولار، اختلالات حرکتی و جایگاه تغذیه در نورولوژی در نظر گرفته شده است.
     این متخصص مغز و اعصاب همچنین از معرفی 4 تا 6 کیس پیچیده و جالب که تشخیص های افتراقی دارند خبر داد و گفت: یک پانل تخصصی با موضوع «کاربرد سلول های بنیادی در نورولوژی» برای کنگره در نظر گرفته شده است که در آن فعالیت هایی که در زمینه سلول های بنیادی انجام شده یا در حال انجام است به اطلاع سایر همکاران در سراسر کشور خواهد رسید.
     نبوی افزود: دوگونه فعالیت در زمینه سلول های بنیادی سال هاست در کشور تعقیب و دنبال می شود؛ یک مورد آن کار روی حیوانات است که موسسه رویان در این خصوص پیشگام است و دسته دوم فعالیت ها به تحقیقات بالینی باز می گردد. 
     

منبع : ایران، شماره 5343 به تاریخ 29/1/92

پزشک متخلف به جای زندان از رادیو سر درآورد

گروه شوک: یک پزشک عمومی متخلف که با ادعاهای واهی در خصوص درمان قطعی بیماری MS از بیماران مبالغ کلانی می گرفت و با تجویز داروهای خاص بیماری آنان را شدیدتر می کرد از طرف مرجع قضائی و سازمان نظام پزشکی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت ولی چندی بعد در کمال ناباوری به عنوان کارشناس پزشکی یکی از برنامه های رادیویی صبح به اظهار نظر در خصوص مسائل پزشکی پرداخت.
     چندی پیش چند بیمار مبتلابه MS با مراجعه به دادسرای جرایم پزشکی از علی- الف، پزشک عمومی به دلیل ادعاهای واهی و در نتیجه بدتر شدن بیماری شان شکایت کردند. این بیماران که مبالغ سنگینی به این پزشک عمومی متخلف برای درمان پرداخت کرده بودند در دادگاه مدعی شدند به دلیل توصیه های این پزشک عمومی داروهای MS خود را قطع کرده و داروهای تجویزی این دکتر را مصرف کرده اند و این داروها نه تنها باعث بهبودی آنها نشده بلکه بدتر شدن وضعیت جسمی و بیماری آنها را نیز در پی داشته است.
    با تشکیل پرونده در شعبه هشتم دادسرای ناحیه 19 تهران، پرونده جهت بررسی های کارشناسی به پزشکی قانونی ارجاع شد. پزشکی قانونی با تشکیل کمیسیون به بررسی این موضوع پرداخت و مشخص شد این پزشک عمومی با ادعای درمان قطعی بیماری MS موادی را جهت درمان به بیماران تجویز می کرده است. این مواد ناشناس که وی از افشای محتویات آن به پزشکی قانونی خودداری کرده است به همراه ترغیب بیمار به ترک داروهای علمی رایج، باعث شده عوارض بیماری شدت پیدا کند و پلاک های جدید در سیستم عصبی تشکیل شود. کمیسیون ویژه پزشکی قانونی این پزشک عمومی مدعی را متهم به قصور و تجویز مواد نامشخص و غیرمتعارف جهت درمان به بیماران دانسته و اتهام او را قابل طرح در مراجع ذیربط تشخیص داده است.
     بر اساس اطلاعات رسیده به شوک، علی- الف همچنین به دلیل پرونده دیگری چندی پیش بازداشت و راهی زندان شده بود و انتظار می رفت دادگاه وی هرچه سریع تر برگزار شود تا به سایر بیماران MS بیش از این صدمات جسمی و روحی وارد نیاورد اما در کمال ناباوری چند روز پیش شاکیان وی در یکی از برنامه های صبح رادیویی صدای او را به عنوان پزشک عمومی و کارشناس طب سنتی شنیده اند.     این پزشک عمومی در حالی علی رغم تخلفات سنگین پزشکی در رادیو صحبت می کرد که خانواده های بیماران در انتظار محاکمه وی بودند و انتظار داشتند ضمن دریافت پول هایی «بیش از 20 میلیون تومان» که به او پرداخت کرده اند از ادامه کار او به دلیل پایبند نبودن به سوگند پزشکی جلوگیری شود. شاکیان این پزشک در مراجعه به شوک مدعی شدند در ملاقات اول دکتر متخلف ادعاهایی همچون مداوای بیماری بسیاری از سیاستمداران و مدیران ارشد کشور را داشته و با این حربه اعتماد آنها را جلب کرده است.
         
 منبع: ایران، ش5338 به تاریخ 22/1/92

ام اس شایعترین بیماری مغز و اعصاب در جوانان

دبیر بیستمین کنگره سالانه نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران، « ام اس» را شایع ترین بیماری مغز و اعصاب در سنین جوانی دانست و گفت: حدود 60 هزار مبتلابه ام اس در کشور داریم.
     دکتر منصوره تقاء با اشاره به برگزاری بیستمین کنگره سالانه نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از تاریخ دهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه سال آینده در محل هتل المپیک تهران، در معرفی شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب گفت: اختلالات عروقی یا همان سکته های مغزی شایع ترین بیماری مغز و اعصاب هستند. وی ادامه داد: سکته های مغزی بیشتر در افرادی که بیماری های زمینه ای نظیر فشار، قند و چربی خون بالادارند و یا مبتلابه بیماری قلبی هستند، شیوع دارد.
     دکتر تقاء تصریح کرد: البته ام اس شایع ترین بیماری مغز و اعصاب در سنین جوانی است و حدود 60 هزار مبتلادر کشور داریم. عضو هیات مدیره انجمن علمی مغز و اعصاب ایران همچنین به شیوع بالای صرع در جامعه اشاره کرد و گفت: به طور میانگین در دنیا از هر 100 نفر یکی مبتلابه صرع است.
     دبیر بیستمین کنگره سالانه نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران درباره جایگاه ایران در تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب تاکید کرد: ایران در بین کشورهای منطقه جزو چند کشور اول هم در تشخیص و هم درمان بیماری های مغز و اعصاب است. وی افزود: در ارتباط با کشورهای توسعه یافته نیز از نظر علم و دانش پزشکان، درجه بسیار خوبی داریم اما از نظر کارهای آزمایشگاهی به خصوص در قسمت نوروژنتیک هنوز خیلی توانمند نیستیم و همچنین بیماری های دارای زمینه ارثی که تعداد زیادی از آن ها در گروه اختلالات متابولیک قرار می گیرند. وی افزود: در این زمینه متخصصان زیادی نداریم و لازم است تحقیقات بیشتری در این حیطه انجام شود.بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از 10 تا 13 اردیبهشت سال 92 و با حضور متخصصان نورولوژی از سراسر کشور در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
     
      روزنامه ایران، ش5337 تاریخ 21/1/92

کشف داروی گیاهی برای درمان MS


داروی درمان بیماری MS توسط احمد رجبی، مخترع دشتستانی کشف شد. به گزارش فارس از دشتستان، احمد رجبی در جمع خبرنگاران با تبریک سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی اظهار داشت: تلاش برای خلق حماسه های سیاسی و اقتصادی باید مورد توجه همه مردم و مسوولان باشد و در این مسیر باید از همه امکانات موجود به نحو مطلوب بهره ببریم. وی افزود: در چند سال اخیر با تلاش بسیار زیادی که داشته ام و با کمک مسوولان استان و کمک و استعانت از خداوند در حد توان و بضاعت خود برای موفقیت و پیشرفت کشور تلاش کرده ام. این مخترع با اشاره به اختراع و کشف این داروی جدید خاطرنشان کرد: خدا را شاکرم که توفیق خدمت به بشریت بویژه ملت شریف کشور عزیزم ایران را دارم و سومین اختراع جهانی ام متفاوت با 2 اختراع قبلی و در زمینه پزشکی و درمان سریع و کامل بیماری MS است. رجبی درباره درمان سریع بیماری MS گفت: این دارو با شناسایی علت بیماری با آن مقابله کرده و 3 روز پس از درمان با داروی گیاهی یادشده، علائم رفع بیماری به وضوح مشخص می شود، ضمن اینکه در طول یک مدت 3 ماهه، بیماری به صورت کامل و در هر مرحله ای که باشد ریشه کن خواهد شد. این مخترع به اهمیت این دارو اشاره کرد و ابراز داشت: با انجام MRI قبل از شروع درمان و 25 روز پس از آغاز درمان، نخستین علائم رفع بیماری با کمرنگ شدن پلاک ها به وضوح ظاهر خواهد شد و خوشبختانه در مرحله اول، تست این دارو با موفقیت به انجام رسیده است. 
     
  وطن امروز، ش1098 تاریخ 19/1/92، صفحه 6 (وطن)