.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

غلبه بر بیماری ام اس 

 

جلوگیری از قاچاق دارو با راه اندازی سامانه الکترونیک

از این پس میزان داروی توزیع شده در داروخانه های خوزستان رصد می شود

اهواز: بی شک از مهمترین راهکارهای مبارزه با مافیای قاچاق دارو و جلوگیری از ورود و خروج داروهای تقلبی و اصلی به کشور و به ویژه خوزستان، کنترل صحیح مراکز عرضه، توزیع و تامین دارو از طریق شبکه های رسمی تولید و پخش داروست که به همین منظور معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال 90 برای نخستین بار در کشور اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه الکترونیک توزیع دارو در این استان کرد. در این سامانه اطلاعات ورود و خروج دارو ثبت شده و مستقیماً موجودی دارو در خوزستان تحت نظارت قرارگرفته و میزان داروی توزیع شده در داروخانه های استان نیز به طور کامل رصد می شود.
    بهزاد شریف مخمل زاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این باره با اشاره به این که با ورود اطلاعات مربوط به ورود و خروج دارو در سامانه الکترونیک نظارت بر دارو، امکان ردیابی داروهای کمیاب و رفع کمبودهای دارویی نیز فراهم شده تصریح کرد: امکان ارائه درخواست های دارویی به صورت الکترونیک از سوی داروخانه ها از دیگر مزایای ایجاد این سامانه بوده که داروخانه ها از این پس می توانند بدون مراجعه حضوری اقلام دارویی موردنیاز خود را درخواست کنند.
     وی با اشاره به این که وجود آمار، اطلاعات دارویی دقیق و صحیح نخستین گام برای ارائه خدمات مناسب است و نبود این اطلاعات حتی می تواند باعث نقص در انجام وظایف شود یادآورشد: تاکنون اطلاعات مربوط به توزیع و مصرف دارو درکشور به درستی ایجاد و طبقه بندی نشده و ایجاد بانک الکترونیک اطلاعات دارویی می تواند از ایجاد خطا جلوگیری کرده و کمبودها را برطرف کند.
      تهیه اطلاعات مورد نیاز عرضه و توزیع دارو
    شریف مخمل زاده با بیان این که تقریباً یک سال زمان لازم است تا بتوان همه اطلاعات مورد نیاز در حوزه تهیه، عرضه و توزیع داروها را در سامانه ثبت کرد، اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه می توان از قاچاق دارو جلوگیری و توزیع داروها را نیز مدیریت کرد.
     با توجه به کمبودهای مقطعی که در حوزه دارو مشاهده می شود، نخستین اولویت در این بخش تهیه و تدارک دارو به ویژه داروهای بیماران خاص همچون تالاسمی، هموفیلی، ام اس و سرطان است که باید آن ها را درهمه ایام تامین کرد.تامین شیرخشک، داروهای اتاق عمل و داروهای اورژانس نیز از دیگر اقدامات مهم این معاونت برای امسال است.     
  

ادامه مطلب ...

حمایت برنامه «ضیافت الهی» از بیماران ام اس

تهیه کننده ویژه برنامه «ضیافت الهی» از آغاز پیش تولید این برنامه برای پخش در ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: این برنامه در جهت حمایت از بیماران «ام اس» با حضور خوانندگان و بازیگران تلویزیون پخش می شود.
    محمدتقی فاضلی در این باره به ایسنا گفت: این ویژه برنامه با ساختار ترکیبی به صورت زنده در قالب جُنگ تلویزیونی تولید می شود که با حضور خوانندگان و هنرمندان در جهت حمایت معنوی از جامعه حمایت از بیماران ام اس ایران تدارک دیده شده است.
    وی افزود: استاد قره باغی، محسن یگانه، محمد علیزاده، فریدون اسرایی، حمید حامی، مجید اخشابی، حمید خندان، مهراج محمدی، چنگیز حبیبیان، علمشاهی، امیر تاجیک و سام اسدی از خوانندگانی هستند که در این برنامه آواز می خوانند. پژمان بازغی، ارژنگ امیرفضلی، علی صادقی، علیرضا خمسه، امیر جعفری، محسن تنابنده، بنفشه خواه، هدایتی، مهناز افشار، مرجانه گلچین، بهاره افشاری، مهتاب کرامتی، بهنوش بختیاری، مریم خدارحمی، سحر زکریا، گروه خنده بازار، حسن جوهرچی و کامبیز دیرباز نیز حضورشان در برنامه قطعی شده است.
    برنامه ضیافت الهی کاری از گروه شبکه دو اجتماعی است که در جهت جمع آوری کمک های نقدی برای ساخت بیمارستان خیریه بیماران خاص «ام اس» تولید و پخش می شود. محمدعلیزاده اجرای این برنامه را به عهده دارد.
    
  جام جم، ش3695  تاریخ 29/2/92

ام اس در رسانه ها

خوانندگان و بازیگران برای بیماران «ام اس»ی به تلویزیون می آیند

تهیه کننده ویژه برنامه «ضیافت الهی» از آغاز پیش تولید برنامه اش برای پخش در ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: این برنامه در جهت حمایت از بیماران «ام اس» با حضور خوانندگان و بازیگران تلویزیون با حضور بینندگان همراه می شود.
    محمدتقی فاضلی در گفت وگو با «ایسنا» با اعلام خبر بالاافزود: پیش تولید برنامه زنده «ضیافت الهی» ویژه ماه مبارک رمضان همچون سال گذشته شروع شده است. این ویژه برنامه با ساختار ترکیبی به صورت زنده در قالب جنگ تلویزیونی است که با حضور خوانندگان و هنرمندان در جهت حمایت معنوی از جامعه حمایت از بیماران ام اس ایران تدارک دیده شده است. وی ادامه داد: خوانندگان دعوت شده به برنامه «ضیافت الهی» شامل استاد قره باغی، محسن یگانه، محمد علیزاده، فریدون اسرایی، حمید حامی، مجید اخشابی، حمید خندان، مهراج محمدی، چنگیز حبیبیان، علمشاهی، امیر تاجیک و سام اسدی خواهند بود؛ ضمن اینکه بازیگرانی چون: پژمان بازغی، ارژنگ امیر فضلی، علی صادقی، علیرضا خمسه، امیر جعفری، محسن تنابنده، بنفشه خواه، هدایتی، مهناز افشار، مرجانه گلچین، بهاره افشاری، مهتاب کرامتی، بهنوش بختیاری، مریم خدارحمی، سحر زکریا، گروه خنده بازار، حسن جوهرچی و کامبیز دیرباز نیز حضورشان در برنامه قطعی شده است. تهیه کننده و کارگردان برنامه «ضیافت الهی» در پایان درباره مکان اجرای برنامه به شکل زنده و پخش آن از شبکه دو سیما به خبرگزاری ایسنا گفت: این برنامه از تهران به روی آنتن خواهد رفت و شرکت برای عموم و خیرین آزاد خواهد بود. برنامه «ضیافت الهی» کاری از گروه اجتماعی است که در جهت جمع آوری کمک های نقدی برای ساخت بیمارستان خیریه بیماران خاص «ام اس» است.