.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

داروهای بیماران خاص به قیمت سال 91 رسید

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از اول مهر خبر داد و گفت: از هفته آینده قیمت این داروها به قیمت سال 91 بر می گردد.
    به گزارش فارس و به نقل از وزارت بهداشت، رسول دیناروند با اعلام این خبر افزود: این تصمیم براساس تفاهم نامه ای که به امضای وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید اتخاذ شده است. وی اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه مقرر شد با توجه به اعتباری که وزارت بهداشت از محل ما به التفاوت نرخ ارز به بیمه ها می پردازد، هزینه پرداختی بیماران را کاهش دهد و در همین خصوص فهرستی از داروهای مورد استفاده بیماران خاص و صعب العلاج از جمله بیماران مبتلابه ام اس و سرطان را به بیمه ها اعلام کرده ایم.    به گفته وی از اول مهر داروهای بیماران خاص در داروخانه ها براساس دستورالعمل جدید توزیع خواهد شد. رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه یادآور شد: در دولت جدید در حوزه دارو از همان ابتدا پیگیری دو موضوع اساسی در دستور کار قرار داشت که یکی تامین، تدارک و در دسترس بودن داروی بیماران صعب العلاج بود و دیگری کاهش قیمت دارو به تبع نرخ ارز بود که در سال جاری شاهد افزایش زیاد قیمت دارو بودیم. وی خاطرنشان کرد: با این تصمیم قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج به قیمت سال91 برمی گردد.
    

معلولان ام اس تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند


    مهر| وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتن تمام بیمارانی که دچار معلولیت ام اس شده اند، خبر داد و گفت: سازمان تامین اجتماعی تمام هزینه بیماران خاص را تقبل کرده است و سازمان بهزیستی نیز از این پس بیماران ام اس را که دچار معلولیت شوند، تحت پوشش قرار می دهد. علی ربیعی افزود: بیماران خاص را تامین اجتماعی و از این پس بیماران ام اس را نیز سازمان بهزیستی تحت پوشش قرار می دهد. وی با تاکید بر اینکه جامعه یی مناسب است که طبقه متوسطش 80 درصد جمعیت آن را تشکیل دهد، اظهار کرد: در یک جامعه مناسب جمعیت طبقه فقیر نباید بالاتر از 10 درصد باشد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دولت نباید به دنبال توزیع فقر باشد و بر همین اساس نمی خواهد یک کمیته امداد بزرگ تشکیل دهد، چرا که اصلاعملی منطقی نیست. وی با اشاره به اینکه باید فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی پس از 18سالگی همچنان مورد حمایت قرار گرفته و رها نشوند، اظهار کرد: باید مراکزی را در سازمان بهزیستی ایجاد کنیم که فرزندان تحت پوشش این سازمان پس از 18 سالگی رها نشوند و پس از آن نیز این افراد را به ادارات کاریابی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متصل کنیم. وی تاکیدکرد فعالیت ها در سازمان بهزیستی باید به گونه یی باشد که عزت افراد مددجو حفظ شود.
    

معلولان ام. اس تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که تمام بیمارانی که دچار معلولیت ام. اس شده اند، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می گیرند، گفت: سازمان تامین اجتماعی تمام هزینه بیماران خاص را تقبل کرده است و سازمان بهزیستی نیز از این پس بیماران ام اس را که دچار معلولیت شوند، تحت پوشش قرار می دهد.
    به گزارش ایسنا، علی ربیعی در مراسم افتتاح مرکز جامع تخصصی و توانبخشی آرمان شایان که با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، رئیس سازمان بهزیستی کشور و نیز جمعی از خیران برگزار شد، گفت: پیش از این بیماران خاص را سازمان تامین اجتماعی و از این پس بیماران ام. اس را سازمان بهزیستی تحت پوشش قرار می دهد.
    وی با تاکید بر این که جامعه ای مناسب است که طبقه متوسطش 80 درصد جمعیت آن را تشکیل دهد، اظهار کرد: در یک جامعه مناسب، جمعیت طبقه فقیر نباید بالاتر از 10 درصد باشد.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: دولت نباید به دنبال توزیع فقر باشد و بر همین اساس نمی خواهد یک کمیته امداد بزرگ تشکیل دهد؛ چراکه این کار منطقی نیست.

فهرست داروهای کمیاب

مرکز پاسخگوی سلامت اعلام کرد: فهرست داروهای کمیاب

مرکزپاسخگوی سلامت1490،فهرست33قلم داروی کمیاب موجود در داروخانه های تهران را اعلام کرد.
    این فهرست در برگیرنده 33 قلم دارو شامل داروی زیفرون ZIFERON (داروی ضد ام.اس) مادوپار 125 و 250 MADOPAR (داروی پارکینسون) و مبترا Mabthera (داروی مورد استفاده در شیمی درمانی) است.
    همچنین سیکلوژست cyclogest (داروی مورد استفاده در بارداری)، سرترالین sertraline (نوعی داروی ضد افسردگی)، وارفارین سدیم Warfarin Sodium (داروی آمبولی یا لخته خون) و سدیم والپرات Sodium Valproate (داروی صرع) از جمله داروهای کمیاب این داروخانه ها است.
    مولتی پریناتال multi prenatal (داروی مورد استفاده در بارداری)، زلودا Xeloda (داروی سرطان)، بیوگایا biogaia ( داروی تقویت سیستم ایمنی)، لیزینوپریل Lisinopril (داروی فشار خون)، مودافینیل modafinil (داروی بیماری های مغزی)، سرتاید seretide( داروی آسم) و سیمبیکورت SYMBICORT (دارویی برای حملات آسم) نیز در این داروخانه ها موجود است.
    ژنریک 300 TENOFOVIR (داروی ضد ویروس ها)، داروی 150، 100 TARCEVA، ایزیکامISICOM (داروی روان)، اچ.سی.جی 5000 HCG (داروی هورمونی باروری)، داروی 250 SINEMET و سرتاید 500 seretide (داروی آسم) و داروی ستروتاید Cetrotide (برای درمان ناباروری) از داروهای موجود در این داروخانه ها است.
    همچنین داروهای Cetrotide، Sandostatin LAR، داروی کلاسید KLACID (ضدباکتری)، داروی LIVERGOL (موثر در رفع عارضه کبد چرب) و داروی GLUCOPHAGE از داروهای موجود در این داروخانه ها است.
    همچنین داروی ZADITEN ( ضد آسم)، داروی Amp THROMBOUAR یک درصد و سه درصد، داروی زانتیک (Syrap ZANTAC)، داروی منیزیم (Tab madopar 250 mg) ، داروی Tab CELLCEPT500، داروی (TYSABRI(NATALIZUMAB Amp)، داروی (Tab TYKERB (LAPATINIB250mgو داروی 400) TEGRETOL crاز داروهای موجود در این داروخانه ها است.
    مرکز پاسخگویی سلامت، اسامی و آدرس داروخانه های دارنده این داروها را در سایت اینترنتی به نشانی http://1490.behdasht.gov.ir/uploads، اعلام کرده است.