.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

شکایت 18 نماینده مجلس از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شکایتی از سازمان حفاظت محیط زیست با امضای 18 نماینده مجلس که شش اصفهانی هستند، چهارشنبه گذشته به کمیسیون اصل 90 مجلس تقدیم شده است.
    علی ایرانپور در گفت وگو با خبرگزاری فارس در اصفهان اظهار کرد: به دلیل کوتاهی سازمان محیط زیست کشور در حل مشکلات زیست محیطی استان اصفهان، طرح شکایت از خانم ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به سبب بی توجهی به مسائل دامنه دار زیست محیطی استان اصفهان، با امضای نمایندگانی از استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، فارس، اردبیل، مازندران و گلستان در کمیسیون اصل 90 به جریان افتاد.
    وی تصریح کرد: این شکایت بیشتر به مشکلات زیست محیطی کارخانه فولاد مبارکه برمی گردد، ولی در کنار آن مشکلات همه صنایع آلاینده اصفهان از جمله نیروگاه ها، پالایشگاه و... نیز مطرح شده که به امضای بنده و آقایان مقتدایی نماینده اصفهان، موسوی لارگانی نماینده فلاورجان، صرامی نماینده خمینی شهر، بخشایش نماینده اردستان و فیروزی نماینده قمصر و نطنز و نیز دیگر نمایندگان از هفت استان دیگر رسیده است.
    عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کوتاهی و بی توجهی سازمان محیط زیست کشور به پایش و اعلام نظر نسبت به صنایع آلاینده اصفهان از جمله؛ فولاد مبارکه، نیروگاه ها و پتروشیمی، قند نقش جهان، نیروگاه گازی چهل ستون، سیمان سپاهان و تعدادی دیگر از صنایع آلاینده استان، محور و دلیل اصلی این شکایت است.
    وی با بیان اینکه با هر نوع توسعه صنعتی در اطراف اصفهان و داخل شهرستان مبارکه مخالفیم، بیان کرد: پیگیری های مسالمت آمیز و تعاملی ما به دلیل لابی گری و نفوذ این صنایع قدرتمند موثر واقع نشد و ناچار به طرح شکایتی شدیم که دیگر نمایندگان سایر استان ها نیز از آن حمایت کردند.
    ایرانپور تاکید کرد: سازمان محیط زیست علی رغم گسترش مدرن آلایندگی ها، شاخص های تشخیص خود را بر مبنای دهه 50 و 60 نگه داشته و ارتقا نداده است و با وجود انواع آلودگی آبی و خاکی و صوتی و نیز تولید بوی نامطبوع و ایجاد مشکلات اجتماعی توسط صنایع، هنوز تنها به سنجش دود خروجی دودکش های صنایع اکتفا می کند.
    وی یادآور شد: مردم مبارکه و دیگر شهروندان اصفهانی بر اثر آلایندگی صنایع دچار انواع بیماری های سرطانی و ام اس شدند و محصولات کشاورزی منطقه آسیب جدی دیده و متاسفانه خانم ابتکار بارها در خصوص صنایع اصفهان اغماض و نرمش نشان داده است.
     
منبع: کیهان، ش 20821 تاریخ 22/4/93، ص 10 (اخبار کشور)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد