.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

احیای شبهای قدرسیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

بوالهری:احیای شب های قدرسیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

رئیس انستیتوروانپزشکی ایران با تاکید برلزوم آموزش همگانی افراد برای مدیریت درد، احیا درشب های قدر و مراسم مذهبی را موجب کاهش درد و تقویت سیستم ایمنی بدن عنوان کرد و از افراد خواست برای کاهش درد، با خانواده خود درد دل کنند

جعفربوالهری در گفتگو با فارس درد را احساس ذهنی افراد از تحریکی دانست که ازدرون و بیرون وارد سیستم عصبی می شود. وی افزود: درد نعمتی است که به وسیله احساس آن ازمشکل در درون بدن مطلع می شویم. این روانپزشک اظهار داشت: متاسفانه هزینه های سرسام آوری بابت ویزیت پزشکان، بستری شدن، جراحی و داروهای خارجی صرف می شود غافل از اینکه اگردرد به خوبی مدیریت شود بیش از50 درصد هزینه های درمان درکشور کاهش پیدا می کند. رئیس انستیتوروانپزشکی ایران گفت: یکی ازدردهای جسمی شده درد های روانشناختی است که درقالب درد های جسمانی خود را نشان می دهد.  

درواقع نگرانی می تواند موجب درد معده شود یا درافراد مبتلابه افسردگی کوفتگی وسستی درنواحی مختلف بدن دیده می شود. درواقع کشمکش میان افراد می تواند خود را به صورت درد درنواحی مختلف بدن نشان دهد. 

این متخصص حوزه بهداشت روان 70 درصد موارد تشخیص میگرن توسط پزشکان عمومی را به دردهای روانشناختی نسبت داد و افزود: درخود بیمار انگاری فرد دنبال اثبات این است که به بیماری خطرناکی مانند سرطان یا ام اس مبتلا است و این موضوع ازنگرانی های اونشات می گیرد. 

وی افزود: توصیه به کار، فعالیت، ورزش، آرام سازی عضلانی وارتباطات خانوادگی موثر می تواند درکاهش درد موثر باشد. هرچه افراد به درد دل خانوادگی بپردازند و دردوره همی های خانوادگی شرکت کنند درد های آنها کاهش پیدا می کند. این متخصص حوزه بهداشت روان ماه رمضان وشب های احیا را فرصت مناسبی برای پرداختن به مناسبات مذهبی وکاهش درد دانست وادامه داد: عبادت و آرامش قلبی وروی آوردن به مجالس عرفانی درد را کاهش می دهد. وقتی ایمان و آرامش پیدا می کنیم سیستم هورمونی مان تغییر می کند وموادی ترشح می شود که درد را کاهش می دهد. این موضوع می تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود. بنابراین با هرتنشی دچاردرد نمی شویم. وی خاطرنشان کرد: اگرمدیریت درد درمراکز علمی ودرمانی کشوروجود داشته باشد وک ارگروهی دروزارت بهداشت تشکیل شود تا نحوه آرامش وامنیت فکری را به افراد جامعه آموزش دهد آنها می توانند اکثردردهای خود را مدیریت کنند و با این رفتاربه صرفه جویی ارزی وخدمات درمانگاهی خواهیم پرداخت تا به جای پناه بردن به داروبه مشاوره ومداخلات عاطفی بپردازیم.
    
 منبع: رسالت، ش 8149  تاریخ 23/4/93، ص 10(اجتماعی)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد