.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

امکان خرید اینترنتی دارو برای بیمارهای خاص

     رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از تبیین سامانه ارسال داروهای خاص برای بیماران خبرداد.
    به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسام الدین مدنی با اشاره به مشکل تهیه داروهای خاص و تک نسخه ای برای برخی هموطنان گفت: در گذشته 70روز برای تهیه داروهای تک نسخه ای زمان لازم بود. مدنی با بیان اینکه در حال تدوین و تبیین سامانه ای برای آسان تر شدن خرید و انتقال داروهای خاص هستیم، گفت: در حال حاضر این مدت به 30 روز کاهش یافته و به دنبال آن هستیم تا ضمن طراحی سیستمی، حضور مردم در داروخانه ها به حداقل برسد. وی افزود: براساس این برنامه افراد می توانند نسبت به ثبت سفارش آنلاین و اینترنتی داروی مورد نظر خود در سامانه ای که در حال طراحی است، اقدام کنند و ثبت سفارش و روند از طریق پیامک به افراد متقاضی ارسال می شود و پس از تهیه برای آنها ارسال می شود. 
    
        صادرات دارویی به روسیه افزایش می یابد
     معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از افزایش صادرات دارویی ایران به کشور روسیه خبر داد.
    سورنا ستاری که برای انجام دیدار چهار روزه در روسیه به سر می برد، در جمع خبرنگاران گفت: تا سه سال آینده میزان صادرات دارویی جمهوری اسلامی ایران به روسیه به حدود 120 میلیون دلار می رسد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی با اشاره به اینکه هم اکنون سالانه بیش از 30 میلیون دلار از محصولات دارویی جدید ایران مانند داروهای بیماری های «ام اس» و سرطان به روسیه صادر می شود، خاطرنشان کرد: در دوره پس از فروپاشی شوروی سابق تا امروز هیچ گاه هیاتی به این سطح در زمینه علمی و فناوری از روسیه بازدید نداشته که این مساله نشان دهنده روابط خوب و رو به توسعه ایران و روسیه است. وی ادامه داد: در این سفر هیات هایی در زمینه های دارویی و تجهیزات پزشکی، همکاری های دانشگاهی، نفت و گاز، فناوری های نانو و علوم شناختی حضور دارند و تاکنون ضمن دیدار با مقامات روسی از چند مرکز فناوری های پیشرفته روسیه بازدید کرده ایم.
        
    طرح خدمات دهی بیمارستان های خصوصی با تعرفه دولتی
     قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان های دولتی، گفت: ارزیابی ها نشان دهنده ارتقای مستمر سطح رضایتمندی مردم پس از اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور است.
    به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از مرکز بهداشتی- درمانی حضرت ولی عصر(عج) شیراز، گفت: افزایش رضایتمندی مردم بویژه از بابت مسائل مالی کاملاً مشهود است. وی اضافه کرد: از لحاظ کیفیت ارائه خدمت نیز شاهد افزایش رضایتمندی بوده ایم. هرچند برای حل برخی مشکلات ریشه ای مانند کمبود تخت ICU همچنان زمان لازم است.
    قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: تعرفه های بیمارستان های خصوصی به دلیل بازبینی نشدن، بسیار قدیمی بود. بنابراین بازنگری ها انجام و 700 تعرفه جدید تعریف و در قالب یک کتاب ابلاغ شده است که نباید از آن تخطی شود. وی درباره اجرای برنامه هتلینگ در بیمارستان های دولتی کشور نیز گفت: این طرح جزو بسته های تعریف شده در برنامه تحول نظام سلامت بوده که هم اکنون در تعداد زیادی از بیمارستان های کشور اجرایی شده است. این مقام مسئول با بیان اینکه براساس برنامه هتلینگ بیمارستان ها، اتاق بیمار و تجهیزات مربوط به آن نوسازی شده است، گفت: گام سوم برنامه تحول نظام سلامت، اصلاح تعرفه ها در راستای مقابله با پرداخت های غیررسمی بود. همچنین اکنون برنامه هایی برای عقد قرارداد با بیمارستان های خصوصی، جهت اخذ تعرفه دولتی در حال بررسی است.
         
منبع: ایران، شماره 5781 تاریخ 8/8/93،

نظرات 1 + ارسال نظر
ام اس سه‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:18 http://bimarimsms.blogfa.com

ممنون از وبلاگتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد