.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

باز کردن گره خستگی در « ام اس»

اگر جزو مبتلایان به ام اس هستید، بهتر است از همین حالابرای تقویت انرژی بدن تان شروع کنید. 

 خستگی با این بیماری گره خورده اما شما می توانید با تغییر در شیوه زندگی آن را مدیریت کنید.  

یکی از نشانه های شبانه این بیماری اسپاسم عضلات یا فعالیت بیش از حد مثانه است که به نوعی در روند خواب شبانه اختلال ایجاد می کند. افسردگی نیز یکی از عواملی است که علاوه بر مشکلات خواب، انرژی را تخلیه می کند. 


کار با درمانگر فیزیکی نکته کلیدی است.
    باید بدانید، چگونه می توانید هنگام انجام کارهای روزانه در مصرف انرژی بدن تان صرفه جویی کنید. 

 ورزش منظم البته با مشورت پزشک بهترین استراتژی است که می توانید انرژی تحلیل یافته بدن تان را جبران کنید.
     از گرمای بیش از حد اجتناب کنید.  

در روزهای گرم مایعات اضافی بنوشید و از فن یا تهویه مطبوع استفاده کنید.  

برنامه فعالیت روزانه تان را برای صبح زود یا شب اختصاص دهید.  

یوگا، تای چی یا مدیتیشن به حفظ روحیه و انرژی بالاکمک می کند. مطالعات نشان می دهد تمرین تمرکز احساس خستگی را در بیماران ام اس کاهش می دهد.
        

 

منبع :  روزنامه ایران، شماره 5811

    سستی نوع خاصی از احساس خستگی در بیماران ام اس است، معمولاً هر روز رخ می دهد و با حرارت تشدید می شود. برای مقابله با خستگی استراتژی های زیر را امتحان کنید.    

ساخت دستگاه راه برنده معلولان

ساخت دستگاه راه برنده معلولان آسیب دیده نخاعی در اصفهان

پژوهشگران اصفهان موفق به طراحی و ساخت دستگاه راه برنده معلولان آسیب دیده نخاعی شدند.
    این دستگاه به منظور کاهش عوارض بیماران ضایعه نخاعی مانند زخم بستر، سنگ کلیه، پوکی استخوان و خشکی مفاصل ساخته شده است. معینی طراح و سازنده دستگاه گفت: بیماران ضایعه نخاعی، ام اس و کودکان فلج مغزی می توانند با کمک این دستگاه روزانه 1 تا 2 ساعت با کمترین خستگی و در مسافت های طولانی پیاده روی کنند.
    وی افزود: این دستگاه مجهز به سیستم پیش برنده ای است که ستون فقرات را با اعمال نیروی بیومکانیکی قائم و عمود بر زمین نگه می دارد و پاهای بیمار را به جلو حرکت می دهد.
    معینی گفت: کاهش 25 درصدی قیمت نسبت به نمونه خارجی، نداشتن عوارض جانبی برای بیمار، سهولت استفاده از دستگاه و کاهش فشار بر روی دستان بیمار از مزایای دستگاه ساخته شده است.
    دستگاه راه برنده معلولان در مدت زمان 3 سال و با هزینه ای بیش از 700 میلیون ریال ساخته شده و در اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.
     
منبع:  کیهان، شماره 20938 به تاریخ 15/9/93

مهارت زندگی


هیچ وقت با خودتان فکر کرده اید که دل نگرانی های مالی چند بار شما را به فست فودی ها کشانده است.  

غذا های فست فودی یکی از علل بیماری هایی چون ام اس، سرطان و... هستند. استرس ناشی از صورت حساب های پرداخت نشده و بدهی های مالی تاثیر زیادی روی سلامتی می گذارد. حداقل ویژگی که به زندگی همراه با کوهی از بدهی مالی می توان نسبت داد، شرایط استرس زا است. در واقع با گذشت زمان استرس مداوم در مورد بدهی و نگرانی از پول و دخل و خرج عوارض واقعی بر سلامت افراد می گذارد. نظر سنجی های منتشر شده در سایت گالوپ نشان می دهد دانشجویان طیف وسیعی از استرس ناشی از بدهی و نگرانی های مالی را تجربه می کنند. این چیزی است که کارشناسان بهداشت آن را خیلی تعجب آور و دور از ذهن نمی دانند. 


    سایت گالوپ 29هزار و 560 دانشجو را که بین سال های 1990 و 2014 از دانشگاه فارغ التحصیل شده بودند، بررسی کرد. نتایج نشان می داد تنها 24 درصد از دانشجویانی که هیچ گونه بدهی مالی نداشتند از سلامت جسمانی خوبی برخوردار بودند. «کریستین هاسلر» مشاور مالی می گوید: مشکلات مالی کنترل زندگی خیلی از افراد را به دست می گیرد و بدین ترتیب احساس استرس به وجود می آید. استرس یک بخش طبیعی از زندگی است اما گاهی اوقات همه عمر صرف آن می شود. هنگامی که در مورد استرس طولانی مدت صحبت می شود، این نوع استرس سم زندگی است. «نادیا ریلی» روانشناس و دانشیار مرکز فریدمن در ماساچوست استرس طولانی مدت را سوهان روح و جسم معرفی می کند.
    استرس مالی یا دیگر استرس هایی که گاهی روزها، هفته ها و ماه ها و حتی سال ها طول می کشد سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار داده و باعث تسلیم در برابر بیماری ها می شود. «گای مایدا» متخصص قلب و نایب رئیس بخش بیمارستان «سامریتان» در لس آنجلس می گوید: استرس هورمونی به نام کورتیزول تولید می کند که باعث اضافه وزن شده و سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. 


    استرس مالی در طولانی مدت منجر به افزایش فشار خون، کلسترول، دیابت و چاقی می شود. همچنین این نوع استرس فرد را به انجام رفتارهای بد تشویق می کند. به عنوان مثال اگر کسی تحت تاثیر استرس مالی سیگار بکشد، کمتر حاضر به ترک آن خواهد بود. همچنین این گونه افراد تمایل زیادی به پرخوری نشان می دهند و معمولاً از غذاهای فست فود و ناسالم استفاده می کنند. از آنجا که آنها با این عادت های ناسالم درگیر هستند، سلامت شان به خطر می افتد. نگرانی از دخل و خرج در طولانی مدت منجربه انزوا طلبی، پرخوری و بی تحرکی می شود، این چرخه معیوب سلامت جسمی را تحت تاثیر قرار می دهد. افرادی که استرس زیادی را متحمل می شوند، اغلب از مهارت های مقابله ای منفی یا منفعلانه استفاده می کنند. آنها همه وقت شان را درگیر فکر کردن به مسائل مالی می کنند و از لنز نومیدی به دنیای پیرامون می نگرند. این نگرش منفی باعث می شود راه حلی به ذهن شان نرسد.
    به طور معمول متخصصان حوزه بهداشت به افرادی که استرس مداوم یا شدیدی را تجربه می کنند، توصیه می کنند به روانپزشک مراجعه کنند. اگر مراجعه به روانپزشک امکان پذیر نباشد با چند گام کوچک با این عامل مزاحم مقابله کنید.
    ابتدا باید بدانید چگونه استرس شما را تحت تاثیر قرار داده است. پاسخ افراد به استرس متفاوت است برخی افراد با سر درد یا مشکلات معده و خستگی استرس شان را نشان می دهند. هنگامی که واکنش به استرس را درک کردید می توانید زمان شروع تسلیم شدن بدن در برابر آن را تشخیص دهید و مرحله به مرحله آن را کم کنید. از مهارت های مقابله ای فعال شروع کنید. برای روشن شدن ذهن از پیش برنامه ریزی کنید و ورزش و خواب خوب را در اولویت قرار دهید. خواب منظم در شب ذهن را تیز و فعال نگه می دارد و کمک می کند در شرایط تحت فشار منطقی فکر کنید. گاهی اوقات نادیده گرفتن استرس زیاد و استفاده نکردن از مهارت های مقابله ای باعث بیماری افسردگی می شود.
    ورزش و تمرین ذهنی یکی از روش های مقابله با استرس است. یوگا و مدیتیشن به آرامش ذهنی کمک می کند. این تمرینات کم هزینه ترین روش برای دانشجویانی است که از بدهی مالی شان نگران و مضطرب هستند. در واقع هر نوع تمرین و ورزشی که ذهن و بدن را ادغام کند به روشن تر شدن ذهن کمک کرده و در پیدا کردن راه حل های منطقی و در نهایت به خلاص شدن از استرس منجر می شود. «هاسلر» می گوید: پرداخت بدهی به صورت اقساطی بهترین راه برای از بین بردن آن است. بنابراین در نخستین فرصت بودجه تان را حساب کنید. داشتن طرح و برنامه ریزی تفاوت بزرگی را برای روشن شدن ذهن ایجاد می کند.
    حساب کردن دخل و خرج زندگی استطاعت فرد را برای پس انداز ماهیانه نشان می دهد ممکن است اعداد و ارقام ریاضی روی کاغذ خیلی خوشایند نباشد ولی نوشتن حساب و کتاب و بدهی روی کاغذ این امکان را می دهد که با نگاه کردن به آن به خودتان یادآوری کنید که در حال پیشرفت هستید. در نهایت با نگاهی به خرید های روزانه در میزان پولی که خرج می شود، تغییر اساسی ایجاد کنید و آن مقدار پول را برای پس انداز ماهیانه در نظر بگیرید. زیرا دوران جوانی فرصت مناسبی برای یادگیری مهارت پس انداز و برنامه ریزی برای هزینه های زندگی است.
     
    
منبع: ایران، شماره 5808 به تاریخ 12/9/93،نویسنده: فریبا خان احمدی

برخی داروهای ایرانی تا پایان سال گران می شود

رئیس سازمان غذا و دارو: برخی داروهای ایرانی تا پایان سال گران می شود


رئیس سازمان غذا وداروگفت: کاهش سهم پوشش بیمه ازبرخی داروهای خارجی درنیمه اول امسال عامل گران شدن دارو برای بیماران است درحالی که خود داروگران نشده است البته درمورد داروهای ایرانی احتمال افزایش قیمت برخی اقلام وجود دارد. 

رسول دیناروند درگفتگوبا فارس درباره تغییرقیمت داروها درسال جاری توضیح داد: تغییرقیمت داروها برای بیماران به طورکلی به دوصورت رخ می دهد یکی اینکه قیمت خود داروتغییرکند و دوم زمانی که میزان حمایت وپوشش بیمه ای ازداروها تغییرکند، بدون اینکه قیمت داروتغییرکرده باشد. 

 

وی ادامه داد: پوشش سازمانهای بیمه گر از داروها گاهی تغییرمی کند و کم یا زیاد می شود بخصوص زمانی که داروی مشابه ارزانتر وارد فهرست دارویی کشورشود. این اتفاق درنیمه اول امسال هم افتاد و تعدادی از اقلام دارویی بدون اینکه افزایش قیمت داشته باشند به علت کاهش پوشش بیمه ها برای بیماران گران شدند. 

 

معاون غذا وداروی وزیربهداشت گفت: بسیاری ازبیماران هستند که حتی به خود من مراجعه می کنند وازگران شدن قیمت داروها گلایه دارند، قیمت پرداختی برای دارورا نسبت به قبل مقایسه می کنند مثلاً می گویند فلان داروی ام اس را 400 هزار تومان می خریدند ولی الان700 هزارتومان می خرند درحالی که قیمت آن داروتغییرنکرده است.دیناروند اضافه کرد: این اتفاق متاسفانه ناشی ازتغییرپوشش بیمه ای است ووزارت بهداشت نمی تواند دراین زمینه دخالت کند البته می توانیم ازسازمانهای بیمه گرموضوع را پیگیری کنیم ولی درنهایت مردم ناراضی، این گران شدن دارورا ازچشم وزارت بهداشت می بینند. 

وی ادامه داد: سیاست سازمانهای بیمه گراین است که معمولاً قیمت داروی ارزانتررا مبنای پوشش قرارمی دهند به همین علت گاهی داروی قدیمی که معمولاً بیماربه آن عادت کرده است به علت ورود داروی ارزانتربرای بیمارگران می شود. مسئله ای که عمدتاً درمورد داروهای وارداتی رخ می دهد.رئیس سازمان غذا وداروگفت: علت اصلی گران شدن برخی اقلام دارویی برای بیماران درنیمه اول امسال همین مسئله وکاهش سهم پوشش بیمه ای است ونه افزایش قیمت خود داروومتاسفانه این مسئله باعث شده که پرداختی مردم برای این داروها افزایش پیدا کند ونارضایتی ایجاد شود.
    
منبع: رسالت، شماره 8256  تاریخ 5/9/93،