.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

رونمایی از ۲۰ قلم داروی ایرانی جدید

این داروها برای بیماران مبتلابه ام اس، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی کاربرد دارد

مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو از ورود ۲۰ قلم داروی جدید تولید داخل به بازار دارویی کشور خبر داد. 


    به گزارش مهر، مهدی پیرصالحی در حاشیه مراسم معرفی داروهای جدید تولید داخل، افزود: این داروهای جدید در دزهای مختلف و برای اولین بار وارد بازار دارویی کشور می شوند.
    وی با اعلام این که این داروها برای بیماران مبتلابه ام اس، سرطان و بیماری های قلبی و عروقی کاربرد دارد، عنوان کرد: شش قلم از این داروها مربوط به بیماران مبتلابه سرطان است.
 

    پیرصالحی با اعلام این که واردات این قبیل داروها هزینه بر است، تاکید کرد: با تولید این داروها در داخل کشور، صرفه جویی زیادی در زمینه واردات دارویی انجام می شود. 


    مدیرکل نظارت بر دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو به داروی گلاتیمر برای بیماران مبتلابه ام اس اشاره کرد و یادآور شد: این دارو قبلادر دز ۲۰ میلی عرضه می شد که هم اکنون تولید جدید آن در ۴۰ میلی عرضه می شود که باعث کاهش مصرف دارو و راحتی استفاده از آن برای بیماران می شود. 


    وی در ارتباط با صادرات این داروها نیز اظهار کرد: ابتدا باید این داروها در داخل کشور عرضه و مصرف شوند تا بتوان زمینه صادرات آنها را فراهم آورد. پیرصالحی در ارتباط با مواد اولیه این داروها نیز عنوان کرد: ماده اولیه برخی از آنها به طور کامل در داخل تولید می شود و برخی دیگر نیز وارد می شود که زمینه تولید آنها در داخل کشور در دست اقدام است.
    
    اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای تولید داروهای سرطان
    معاون دارویی وزیر بهداشت با بیان این که برای درمان سرطان، ظرفیت تولید داروهای داخل وجود دارد، گفت: در سال 94، وزارت بهداشت می تواند نیاز دارویی مبتلایان سرطان را تامین کند. به گزارش ایرنا، رسول دیناروند افزود: وزارت بهداشت به طور میانگین حداقل سالی 30 فرآورده جدید دارویی را که سابقه تولید و واردات آن وجود نداشته به وسیله صنعت داروسازی کشور تولید می کند. وی تصریح کرد: وزارت بهداشت هیچ گونه رونمایی دارویی انجام نمی دهد، مگر آن که آن دارو را به مرحله تولید رسانده باشد.
    دیناروند با اشاره به تولید داروهای جدید ایرانی، خاطرنشان کرد: تا امروز مشابه خارجی این داروها در بازار وجود داشته، اما اکنون این داروها وارد بازار شده یا پروانه تولید دریافت کرده اند.
    رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: داروهای معرفی شده برای نخستین بار تولید می شوند و جزو داروهای مهم و پرمصرف بیماران هستند.
    دیناروند اظهار کرد: اگر صنعت داروسازی بالندگی داشته باشد مطمئنا متکی به واردات دارویی نخواهد بود و می تواند داروهای بیماران نیازمند را تامین و تولید کند. صنعت داروسازی کشور ثابت کرده می تواند کمبود و نیازهای دارویی کشور را جبران کند.
    
    حمایت های دارویی از بیماران ام اس
    رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: در سال گذشته 14 هزار و 500 بیمار مبتلا به ام اس، دارودرمانی خود را از وزارت بهداشت دریافت کرده اند.
    وی عنوان کرد: امسال با ثبت 5000 مورد ابتلابه ام اس تعداد این مبتلایان به 29 هزار نفر رسیده است که علت آن نیز افزایش بیماری نیست، بلکه افزایش امکان تشخیص است. 


    معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: از 29 هزار بیمار ام اس، حدود 3800 نفر داروهای خارجی مصرف می کنند و حدود 19 هزار نفر نیز داروهای ایرانی را برای درمان بیماری خود به کار می گیرند که در صورت مصرف داروهای تولید داخل، فرانشیز مبتلایان ام اس صفر می شود. وی اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال با حمایت های دولت و برنامه ریزی های وزارت بهداشت، هیچ گونه افزایش قیمت داروهای تولید داخل را نداشتیم که این امر بدون همکاری صنعت داروسازی غیرممکن بود.    این مقام مسئول ادامه داد: طی شش ماهه دوم امسال، صنعت داروسازی داروهایی را که «زیان ده» و پرمصرف بودند به وزارت بهداشت معرفی کرده و خواهد کرد. دیناروند اظهار کرد: امسال، بیشترین آمار صادرات را در حوزه داروسازی داشته ایم و شاهد کاهش واردات آن بودیم، در عین حال نیز آسیبی به دسترسی های مردم برای تامین نیازهای دارویی، وارد نشد.
    وی با تاکید بر این که برخی داروها هستند که صدها میلیون و حتی یک میلیارد دز مصرف در داخل کشور دارند، تصریح کرد: امکان تامین این داروها از طریق واردات وجود ندارد. بنابراین باید صنعت داروسازی کشور را بیش از پیش مورد حمایت قرار داد.
    
     
منبع: جام جم، شماره 4195 به تاریخ 26/11/93

با حضور وزیر بهداشت 12محصول دارویی معرفی شد

روزگذشته با حضور وزیربهداشت وجمعی ازمسئولان سازمان غذا ودارووشرکتهای درویی12 محصول با20 شکل دارویی از8 شرکت دارویی کشورمعرفی شدند.به گزارش ایسنا، این محصولات دارویی درحوزه بیماریهای ام .اس، دیابت، سرطان وقلب وعروق هستند که اخیرا به بازارعرضه شده اند.
     
     منبع: رسالت، شماره 8319 ، تاریخ 26/11/93، صفحه 10

نقشه فرآیند کامل پیشرفت بیماری ام اس ترسیم شد

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه وین اتریش موفق به ترسیم و بررسی نقشه جامع بیماری ام اس شدند. اکنون بیش از 2.5 میلیون نفر درجهان به ام اس مبتلا هستند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، مولتیپل اسکلروزیس یاMS یک بیماری مزمن عصبی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم سیستم عصبی مرکزی حمله می کند. سن ابتلا به این بیماری معمولا بین 20 تا 40 سالگی است و احتمال بروز آن در زنان دو برابر مردان است.

در مطالعات قبلی دو دیدگاه مختلف در مورد ام اس بیان می شود؛ در رویکرد اول، ام اس بیماری مربوط به سیستم عصبی است که باعث التهاب می شود و در دیدگاه دوم، ام اس التهابی است که باعث مشکلات عصبی می شود.

تحقیقات جدید محققان دانشگاه وین منجر به ترسیم نقشه ای شده است که مراحل بیماری را از ابتدا تا پیشرفت به طور دقیق ترسیم می کند. این مطالعه نشان می دهد که فرآیند التهاب، بیماری را از یک مرحله وارد مرحله بعدی می کند و در مراحل پیشرفته، سیستم عصبی رو به انحطاط می رود. در این بیماری یک 'مکانسیم تشدیدکننده' وجود دارد که با تحریک چرخه مخرب، باعث افزایش آسیب به سیستم اعصاب می شود. این موضوع توضیح روشنی بر این واقعیت است که داروهای ام اس در ابتدای درمان موثر هستند و به تدریج کارایی و قدرت خود را از دست می دهند.

محققان معتقدند که تدوین این نقشه جامعه در درمان بیماری ام اس و بیماری های دیگر سیستم عصبی از جمله پارکینسون و آلزایمر موثر است.

در حال حاضر حدود 2.5 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بین 250 هزار تا 350 هزار نفر در آمریکا به ام اس مبتلا هستند و هر هفته حدود 200 مورد جدید ابتلا به ام اس در آمریکا تشخیص داده می شود.

مهمترین علایم بیماری ام اس،ضعف،سفت شدن عضلات، سوزن سوزن شدن و بی حسی اندام ها، دوبینی، سرگیجه، اختلال در تعادل و خستگی مزمن است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Lancet Neurology منتشر شده است.

هسته انگور، جایگزین جدید شیمی درمانی

نتایج یک پژوهش نشان می دهد که مصرف هسته‌ی ‌انگور به تأثیر شیمیایی در کشتن سلولهای سرطان کولون و نیز کاهش عوارض‌ جانبی شیمی ‌درمانی کمک می‌کند.

تحقیقات اخیر انجام شده در مرکز ایالت کلرادو برای تحقیقات سرطان نشان می دهد که عصاره دانه های انگور مانع گسترش سرطان می شود.

افرادی که از سرطان روده بزرگ رنج می برند به زودی قادر به ترک شیمی درمانی خواهند بود زیرا دانشمندان ادعا می کنند که هسته انگور می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد و جایگزین شیمی رمانی شود.

مصرف خوراکی‌ هسته‌ی انگور در بررسی‌های آزمایشگاهی به طور قابل ‌توجه سبب کاهش التهاب و صدمه‌ی بافتی ناشی ‌از شیمی ‌درمانی در روده‌ی کوچک شده و دارای آثار مضر بر یاخته‌های غیرسرطانی نبوده است.

تحقیق و پژوهش ها توضیح می دهند که عصاره دانه انگور به جهش سلولهای سرطانی حمله می کنند و تنها 150 تا 250 میلی گرم از آن در برابر سرطان روده بزرگ عمل می کند. این عصاره همچنین می تواند بر بیماری های متعدد دیگر نیز تاثیر بگذارد.