.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

۲۰ هزار بیمار MS به مرحله ناتوانی نزدیک می‌شوند

سلامت نیوز:مسئول بخش بستری بیماری‌های نورولوژیک و MS بیمارستان رفیده با اشاره به ارائه خدمات با کیفیت بالا در حوزه توانبخشی در کشورهای پیشرفته گفت: در این حوزه در ایران بسیار عقب هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فارس :عظیمیان مسئول بخش بستری بیماری‌های نورولوژیک و MS بیمارستان رفیده در آیین افتتاح این بخش اظهار کرد: برای تأسیس این بخش و نوشتن گایدلاین‌های مربوط به آن به چند کشور غربی سفر کردم و در این سفرها شاهد ارائه خدمات توانبخشی سطح بالا و با کیفیتی بودم که نظیر آنها در ایران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته به ویژه سوئد و سوئیس امکانات بسیار زیاد برای سالمندان و نیازمندان به توانبخشی در نظر گرفته‌اند چنانچه در سوئیس امکانات اسب‌سواری بر روی تپه‌های زیبا برای سالمندان و نیازمندان توانبخشی در نظر گرفته شده است.

عظیمیان گفت: شمار مبتلایان به MS در کشور رو به فزونی است چنانچه در سال 84، 20 هزار مبتلا به این بیمار وجود داشت و در سال 92 این آمار به رقمی در حدود 70 هزار نفر افزایش یافته است که این آمارها دقیق نیست و احتمالاً تعداد افراد بیش از این تعداد است که این تعداد نشان می‌دهد در آینده شمار بسیاری از این افراد نیازمند محلی برای بستری شدن هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس علم امروز و روش‌های درمانی بیماران مبتلا به MS در نهایت تا 25 سال پس از تشخیص بیماری ناتوان شده و بر روی ویلچر خواهند نشست بنابراین آن 20 هزار نفری که در سال 84 تشخیص داده شده بودند به شدت به مرحله ناتوانی نزدیک شدند.

عظیمیان در رابطه با امکانات این بخش نیز گفت: در این بخش امکانات زیاد و حتی منحصر به فردی وجود دارد چنانچه یکی از دستگاه‌های موجود در این بخش که نظیر آن را در جای دیگری ندیده‌ام کمترین بی‌تعادلی بیمار را نشان می‌دهد و پزشک می‌تواند این مشکل را رفع کند و تعادل را با انجام اقدامات مناسب برقرار کند.

وی تصریح کرد: در مدت زمان بستری فرد در این بیمارستان به فرد آموزش‌های لازم ارائه می‌شود تا بداند که چه اقداماتی باید صورت دهد تا کیفیت زندگی خود را حفظ کند ضمن اینکه در آخرین روزهای بستری خانواده فرد نیز نحوه تعامل با این بیمار را فرا خواهند گرفت.

عظیمیان نکته حائز اهمیت دیگر در رابطه با این بخش را اقدامات پزشکی و توانبخشی به صورت همزمان دانست و گفت: تلاش می‌کنیم در آینده تمام خدمات مورد نیاز برای بیماران نورولوژیک به ویژه MS را در بیمارستان رفیده برقرار کنیم. بخش بیماری‌های نورولوژیک و MS بیمارستان رفیده با 18 تخت امروز افتتاح شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد