.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

نقشه فرآیند کامل پیشرفت بیماری ام اس ترسیم شد

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه وین اتریش موفق به ترسیم و بررسی نقشه جامع بیماری ام اس شدند. اکنون بیش از 2.5 میلیون نفر درجهان به ام اس مبتلا هستند.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، مولتیپل اسکلروزیس یاMS یک بیماری مزمن عصبی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم سیستم عصبی مرکزی حمله می کند. سن ابتلا به این بیماری معمولا بین 20 تا 40 سالگی است و احتمال بروز آن در زنان دو برابر مردان است.

در مطالعات قبلی دو دیدگاه مختلف در مورد ام اس بیان می شود؛ در رویکرد اول، ام اس بیماری مربوط به سیستم عصبی است که باعث التهاب می شود و در دیدگاه دوم، ام اس التهابی است که باعث مشکلات عصبی می شود.

تحقیقات جدید محققان دانشگاه وین منجر به ترسیم نقشه ای شده است که مراحل بیماری را از ابتدا تا پیشرفت به طور دقیق ترسیم می کند. این مطالعه نشان می دهد که فرآیند التهاب، بیماری را از یک مرحله وارد مرحله بعدی می کند و در مراحل پیشرفته، سیستم عصبی رو به انحطاط می رود. در این بیماری یک 'مکانسیم تشدیدکننده' وجود دارد که با تحریک چرخه مخرب، باعث افزایش آسیب به سیستم اعصاب می شود. این موضوع توضیح روشنی بر این واقعیت است که داروهای ام اس در ابتدای درمان موثر هستند و به تدریج کارایی و قدرت خود را از دست می دهند.

محققان معتقدند که تدوین این نقشه جامعه در درمان بیماری ام اس و بیماری های دیگر سیستم عصبی از جمله پارکینسون و آلزایمر موثر است.

در حال حاضر حدود 2.5 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بین 250 هزار تا 350 هزار نفر در آمریکا به ام اس مبتلا هستند و هر هفته حدود 200 مورد جدید ابتلا به ام اس در آمریکا تشخیص داده می شود.

مهمترین علایم بیماری ام اس،ضعف،سفت شدن عضلات، سوزن سوزن شدن و بی حسی اندام ها، دوبینی، سرگیجه، اختلال در تعادل و خستگی مزمن است.

نتایج این تحقیقات در نشریه Lancet Neurology منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد