.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

ماهی را با مصلحاتش بخورید!


    متخصصان تغذیه خوردن ماهی با لیموترش را توصیه می کنند چون نه تنها لیمو طعم بهتری به گوشت ماهی می دهد بلکه ویتامین C موجود در آن به جذب آهن ماهی کمک می کند. دکتر رضایی در این باره می گوید: مصرف مقادیر زیاد چاشنی هایی چون لیموترش و انواع ترشی ها به همراه ماهی به دلیل آن که هردو طبع سردی دارند بخصوص برای سرد مزاجان توصیه نمی شود، چون ضمن این که سبب بی حالی، ضعف و هضم سخت غذا می شود، تشدید کننده بیماری های سرد همچون روماتیسم، آلزایمر، افسردگی و... است .

در روایات اسلامی آمده است اگر ماهی بخصوص شب هنگام خورده شود و با مصلحاتش همچون خرما، گردو، عسل، روغن بادام شیرین، کنجد، زنجبیل، آویشن یا به همراه ادویه جات با طبع گرم خورده نشود، یکی از عوامل تشدید کننده ام اس و سکته خواهد بود . بهترین چاشنی ماهی آب نارنج و سیر است که هم فواید بی شمار و هم طبع گرمی دارند. این متخصص درخصوص مصرف ماهی تن کنسروی به همراه تخم مرغ می گوید: در طب سنتی مصرف تخم مرغ و شیر و هر گوشت دیگری به همراه ماهی منع شده است، زیرا تولید سودا می کند و بر خلق و خوی افراد تاثیر منفی گذاشته و سبب تشدید بیماری های مزمن، افسردگی و یبوست می شود.

در نتیجه ماهی باید در فصل گرما و به همراه مصلحاتش خورده شود. به گفته دکتر رضایی، ماهی برای سردمزاجان یعنی کسانی که پوست سرد و در کل جنب و جوش کمی دارند یا در مجاورت با هوای سرد یا باد کولر دچار سردرد و رخوت می شوند مناسب نیست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد