.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

وقتی ام اس به مرحله پیش رونده می رسد

ام اس، بیماری ناتوان کننده ای است که مرتب پیشرفت می کند، اما زمانی خطرناک تر می شود که طی یک فرایند التهابی به مرحله پیش رونده وارد شود.
    حدود 90 درصد مبتلایان ام اس، دچار فرم عودکننده فروکش کننده این بیماری می شوند. عود زمانی اتفاق می افتد که بیمار با حمله روبه رو می شود . طی عود بیماری، علائم بالینی شدید به وجود می آید که ممکن است از چند روز تا چند ماه تداوم داشته باشد . البته علائم بالینی پس از طی این مدت، تخفیف می یابند و تا عود بعدی از بین می روند . متاسفانه بسیاری از بیماران مبتلابه ام اس عود کننده فروکش کننده بعد از سال ها دچار نوع پیش رونده بیماری می شوند. دکتر محمود عابدینی، متخصص مغز و اعصاب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به این که حدود 70 تا 80 درصد بیماران، ام اس پیش رونده دارند به جام جم گفت: ما باید کاری کنیم که بیماران به این مرحله کشیده نشوند، زیرا در چنین شرایطی، وضعیت بیمار بسیار وخیم می شود و دیگر نمی تواند امور روزمره خود را انجام دهد و به کمک دیگران نیاز پیدا می کند.
    وی افزود: حدود 15 تا 20 سال پیش، بیماران کمتر به این مرحله می رسیدند، اما درحال حاضر تعداد این بیماران بیشتر شده و این مساله باعث مختل شدن فعالیت روزانه بیماران و حتی خانواده های آنها می شود. البته اگر بیمار به این مرحله برود، می توان با اقدامات توانبخشی وضعیت او را بهبود بخشید. نا گفته نماند، درمان کنترلی ام اس شامل درمان هنگام حملات بیماری، درمان پیشگیری و درمان مربوط به علائم بیماری می شود . بهره گیری از اقدامات توانبخشی و کار درمانی نیز در کنار دارودرمانی با هدف احیای توان و قدرت بیمار قبل از حمله و عود علائم بیماری صورت می گیرد . بعلاوه از آنجا که استرس و فشار عصبی در ایجاد و عود بیماری تاثیرگذاراست، استفاده از مشاوره های کاردرمانی برای جلوگیری از افسردگی، اضطراب و دیگر اختلالات روانی بسیار موثر خواهد بود.
    
 منبع:  روزنامه جام جم، شماره 4357

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد