.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

نقاشی برای کاهش آلام بیماری «ام اس»


بیماری ام اس را بیماری ای روان تنی می شناسند، به این معنا که بیماران، هرچه روانِ آرام تری داشته باشند، راحت تر می توانند با بیماری خود کنار بیایند و از مشقات آن بکاهند.


شاید به همین خاطر است که هنرمندان زیادی در سراسر جهان به این فکر افتاده اند که بیماران ام اسی را با فعالیت های هنری و فرهنگی به سمت وسوی بهبود یا کاهش آلام بیماری بکشانند.

نازنین کریم زاده یکی از نقاشان استان مازندران است که پیش از آنکه مدرک دانشگاهی خود را در حوزه نقاشی بگیرد، ازدواج کند و بچه دار شود، به بیماری خود پی برده و سعی کرده با آن روبه رو شود. حالا او با مدرک کارشناسی ارشد نقاشی، نه تنها خود برای گسترش فرهنگ آشنایی مردم با این بیماری فعالیت می کند، بلکه با راه اندازی مرکزی، از بیماران ام اسی دعوت کرده است که برای بهبود حال خود، بر ضریح هنر نیز قفلی بزنند. او می گوید این تصمیم را با مطالعه و مشورت با چند روان شناس و مشاور کارکشته گرفته و تصمیم دارد موانع فرهنگی پیش روی حضور بیماران ام اسی در جامعه را از پیش پای آنها بردارد: «تا قبل از بیماری، هیچ کسی را نمی شناختم که ام اس داشته باشد. بعد از آنکه متوجه شدم به این بیماری مبتلا هستم، سعی کردم با هنر روحیه ام را بهبود ببخشم و الان هم آرزو دارم که دیگر بیمارانِ ام اسی نیز با نزدیک شدن به فضاهای فرهنگی و هنری، اندکی حالشان بهتر شود». در مرکزی که مدیریتش برعهده اوست، بیماران ام اسی می آیند تا در کنار تولید اثر هنری، استرس های بیماری خود را کاهش دهند و شاید هم استعداد تازه ای در حوزه نقاشی و حجم، کشف و به دنیا معرفی شد.

    
منبع:  روزنامه شرق ، شماره 2873

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد