.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

تولید داخلی ۲۱ قلم داروی جدید


دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی: تولید داخلی ۲۱ قلم داروی جدید


    دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: از بهمن سال گذشته ۴۱ قلم کالا برای ارسال به ایران نیازمند مجوز ویژه از خزانه داری امریکا اعلام شد که از این میان تعداد ۲۱ قلم آن توسط شرکت های دانش بنیان زیست فناوری تولید شده است.به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، مصطفی قانعی درباره تولید داروهای حوزه زیست فناوری در کشور اظهار کرد: تولید داروهای پیشرفته در این حوزه، منجر به صرفه جویی ارزی سالانه بیش از 600 میلیون دلار شده است؛ این داروها اغلب برای درمان بیماری های صعب العلاج مانند سرطان، ام اس و... مصرف می شود.
    دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری افزود: از بهمن سال گذشته 41 قلم کالا برای ارسال به ایران نیازمند مجوز ویژه از خزانه داری امریکا است که از این میان تعداد 21 قلم آن با برنامه ریزی و حمایت قبلی معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد توسعه زیست فناوری، توسط شرکت های دانش بنیان زیست فناوری تولید شده است.
    وی ادامه داد: این داروها علاوه بر رفع نیاز داخل، آمادگی صادرات را هم دارند، تعداد شش قلم کالا، تجهیزاتی است که با حمایت از شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر نمونه سازی آنها با موفقیت انجام شده و در سال های آتی تولید صنعتی آنها توسط شرکت های ایرانی انجام می شود.
    به گفته وی ، مابقی داروها یعنی تنها 14 مورد شامل تجهیزاتی است که در کشور تولید نمی شوند و ستاد توسعه زیست فناوری برنامه حمایتی خود را برای تولید داخلی آنها اعلام کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد