.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

لک لک سفید بر فراز آسمان «ام اس» ایران

لک لک سفیدبال نماد ام اس ایران در سال جدید، شال نارنجی رنگی یادآور این بیماران را بر گردن محمدجواد ظریف آویخت تا نشانی از بهبود شرایط بیماران مبتلا به ام اس با توجه به رفع تحریم ها و در دسترس قرارگرفتن دارو باشد.

عصر روز پنجشنبه مراسم روز جهانی ام اس در سالن همایش روزنامه اطلاعات با حضور شخصیت های برجسته کشوری از جمله دکتر محمدجواد ظریف، دکتر شهیندخت مولاوردی، دکتر معصومه ابتکار و بیماران ام اس برگزار شد.
دکتر محمدهادی ایازی به نمایندگی از وزیر بهداشت و همسر دکتر اسحاق جهانگیری به نمایندگی از ایشان به عنوان معاون اول رئیس جمهور و دکتر رحمت الله حافظی از دیگر شرکت کنندگان این همایش بودند.
در این مراسم که از سوی انجمن ام اس کشور با شعار ام اس و زندگی برگزار شد، معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست کشور از نماد جدید ام اس که لک لک سفید ایرانی است، رونمایی کرد و نماد پنگوئن که نشان از حمایت این بیماران از یکدیگر و نیاز به زندگی جمعی آنان داشت، جای خود را به نماد لک لک سفید و زندگی این پرنده زیبا در طبیعت داد.
معصومه ابتکار با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای دولت یازدهم حفاظت از محیط زیست و ایجاد نشاط در زندگی است، گفت: آلودگی هوا، خاک و آب می تواند یکی از عوامل تشدید ام اس باشد که اصلاح شیوه زندگی در راستای حفظ محیط زیست بسیار مهم است و ارتباط سازمان محیط زیست با ام اس همین مقوله است.
به گفته وی، دولت و سازمان محیط زیست در راستای کاهش آلودگی هوا اقدامات زیادی انجام داده اند که کاهش آلودگی هوا در هشت کلان شهر را که حدود ٣٠ میلیون جمعیت دارند، به همراه داشته است. این در حالی است که با حمایت شرکت کنندگان حاضر در این همایش از جمله مبتلایان به بیماری ام اس، دکتر ظریف شال نارنجی رنگی که نماد بیماران ام اس است را بر گردن آویخت و به عنوان سفیر جهانی ام اس معرفی شد.

محمدجواد ظریف در همایش روز جهانی ام اس گفت: خوشحال هستیم که زمینه برای زندگی بهتر تمام مردم ایران به ویژه کسانی که درگیر بیماری خاص هستند، فراهم تر است.
     وی گفت: دو عامل اساسی برای کنترل ام اس فراهم شده که یکی داروست که در دوران تحریم حداقل ٣٠٠ قلم داروی موردنیاز را نداشتیم و امروز دیگر کسی نمی تواند درخواست خرید داروی ما را به اسم اینکه همکاری با ایران باعث فشار حیثیتی بر آنها می شود، رد کند.
دکتر ظریف ادامه داد: نکته دومی که احساس می کنم در آن امروز شرایط بهتری داریم، به یمن حضور مردم و مقابله مردم با فشار تحریم و تهدیدات خارجی این است که در یک فضای با آرامش و اطمینان زندگی می کنیم چراکه استرس یکی از عوامل تشدید ام اس است. وزیر امور خارجه دولت یازدهم در عین حال مجوز ایجاد نمایندگی انجمن ام اس در شش کشور را امضا کرد.
   
 همچنین شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از حمایت بیشتر این معاونت از زنان مبتلا به ام اس به همین مناسبت خبر داد. به گفته او این معاونت از این پس قرار است بخش دیگری برای بانوان مبتلا به ام اس به عنوان زیرمجموعه حوزه سلامت و تندرستی بانوان که درحال حاضر در این معاونت فعالیت می کنند، اضافه کند. این در حالی است که میزان مبتلایان ام اس زن به مرد در ایران سه به یک است، به این معنی که زنان بیش از مردان در ایران به بیماری ام اس مبتلا می شوند.

همچنین محمدعلی صحرایان، نایب رئیس انجمن ام اس ایران، علت اهمیت برگزاری این مراسم در سال پیش رو را افزایش تعداد مبتلایان به بیماری ام اس در کشور عنوان کرد و گفت: با وجود تمام تلاش های صورت گرفته اما هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده و روش ها عمدتا کنترل کننده است. وی با تشکر از تلاش های دکتر ظریف گفت: با تلاش وزیر خارجه و دولت شاهد برداشته شدن تحریم ها هستیم که نتیجه آن تهیه راحت تر داروهای لازم برای بیماران خاص از جمله ام اس است.
    
    
منبع:  روزنامه شرق ، شماره  2874 نویسنده: صبا صراف 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد