.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

دو داروی ایرانی در اروپا در حال ثبت است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دو داروی ایرانی در اروپا در حال ثبت است


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: داروی درمان «MS» به کشور روسیه صادر شده و توانسته است صد درصد بازار این کشور را به خود اختصاص دهد.

    سورنا ستاری به توانمندی صادرات دارو اشاره کرد و با بیان اینکه پیش بینی ما در زمینه صادرات داروهای زیست فناوری در سال جاری ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار است، به ایسنا گفت: برای نخستین بار دو داروی ایرانی در اروپا در حال ثبت است ضمن آنکه در روسیه ۵ نوع داروی به ثبت رسیده ارائه کردیم.
    به گفته وی ثبت هر دارو نیازمند انجام فرآیند کارآزمایی های بالینی (Clinical Trial) است و این داروها در مدت ۳ سال مورد کارآزمایی های بالینی برای اخذ تاییدیه های روسیه قرار گرفتند. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه داروهای زیست فناوری صادر شده به روسیه توانسته اند صد درصد بازار این کشور را در اختیار بگیرند و جایگزین نمونه های امریکایی این دارو در روسیه شده اند، اظهار کرد: داروی درمان MS از جمله داروهای صادر شده به کشور روسیه است. داروی ضد سرطان نیز تاییدیه های آن اخذ و صادرات آن شروع شده است.

    ستاری با اشاره به آغاز صادرات داروی ایرانی به کشورهای عراق و ترکیه، یادآور شد: کارآزمایی های بالینی موضوعی نیست که شرکت های داخلی با آن آشنا باشند ولی امروزه شرکت تخصصی برای اجرای کارآزمایی های بالینی در کشور ایجاد شده است. اینها جزو اقدامات جدید برای وارد شدن فناوری به اقتصاد کشور است.
    
  منبع:  روزنامه ایران، شماره 6555

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد