.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

نادر مشایخی در اینترارکستر

نادر مشایخی در اینترارکستر باشکوه تهران: من خودم <ام اس> دارم، دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد


اینتر ارکستر تهران به رهبری نادر مشایخی روی صحنه رفت و در حمایت از بیماران ام اس ایران، به اجرای موسیقی کلاسیک پرداخت. در این برنامه که میهمانان ویژه ای همچون علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد، مرتضی کاظمی مشاور وزیر ارشاد، سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صادق خرازی، محمدرضا خاتمی، نعیمه اشراقی و هنرمندانی همچون علیرضا سمیع آذر، محمدرضا شریفی نیا، کیهان ملکی و... حضور داشتند، جمعیت حاضر در تالار وحدت با بستن شال های نارنجی رنگ به دور گردن شان که نماد این بیماری است، منتظر حضور ارکستر بودند که پس از دقایقی اعضای ارکستر یک به یک روی صحنه آمدند.

  

 اعضای ارکستر یکدست با لباس های مشکی و شال های نارنجی رنگ در جای خود نشستند. آرشه های آماده با حرکت دست مشایخی به حرکت درآمدند و نخستین قطعه آغاز شد. قطعه Wir zetsen unz به آرامی در سالن طنین انداز و سپس گروه کر نیز با ارکستر همراه شد. جو آرام حاکم بر سالن، جمعیت را با موسیقی همراه کرد.


    مشایخی پس از نخستین قطعه گفت:

این کنسرت با اعتقادی که به زندگی دارم اتفاق می افتد. من خودم ام اس دارم و می خواهم بگویم هیچ دلیلی برای ناراحتی وجود ندارد. همه می دانند اگر به کسی کمک شود بدون اینکه آنها متوجه شوند، بسیار زیباتر است. من از زندگی ام بسیار لذت می برم. خوشحالم که در ایران در کنار کسانی زندگی می کنم که بلاعوض به من کمک می کنند.


دومین قطعه Marche نام داشت. صدای دف آغازکننده این قطعه بود، سپس ویولنیست ها نیز ساز شان را به صدا درآوردند و ترکیب این دو ساز ملودی را شکل داد. قطعه Sarbande آغازگر بخش دوم بود و قطعه Cantus کنسرت را ادامه داد. ترکیب زیبای سازهای ایرانی و غربی در این قطعه نیز دیده می شد و صدای خوشی را به گوش مخاطبان رساند. در بخش دوم مانند قسمت نخست، مشایخی پیش از هر قطعه، علت انتخاب آن و ماجرای ساخته شدن آن را توضیح داد.


    اینترارکستر تهران به رهبری نادر مشایخی با همکاری انجمن بیماران ام اس ایران، برای روحیه بخشی به مبتلایان این بیماری روی صحنه رفت.
    
     منبع:  روزنامه ایران، شماره 6597

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد