.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

تشخیص تشنج بیماران صرعی با ساعت هوشمند



      65 میلیون نفر در جهان از بیماری صرع رنج می برند. این بیماری دارای تشنج است و وقتی سراغ بیمار می آید علائم گوناگونی مثل از دست دادن ناگهانی هوشیاری، انقباض عضلات یا تغییرات حسی و رفتاری در فرد دیده می شود. اخیراً یک شرکت امریکایی یک ابزار پوشیدنی را طراحی و ساخته است که تشنج را تشخیص می دهد.
     این دستگاه Embrace نام دارد و شکل ظاهری اش مانند ساعت است و به مچ دست بسته می شود. این دستگاه هوشمند دارای سنسورهای ردیابی تشنج است و با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات و داده های بدن کاربر را جمع آوری کرده و بعد از تجزیه و تحلیل زمان وقوع تشنج را تشخیص می دهد بنابراین به نوعی زمان تشنج را به والدین، پرستاران و... از طریق ارسال اس ام اس و تماس تلفنی هشدار می دهد تا مراقبت های ویژه از بیماران مبتلا به صرع به عمل آید. به عبارتی این دستگاه هوشمند وقوع تشنج را ردیابی می کند و می توان تشنج را مدیریت کرد.این دستگاه روی 135 بیمار به مدت 1350 ساعت و در 272 روز آزمایش شده و تشخیص تشنج صد درصد درست بوده است از این رو تاییدیه سازمان غذا و دارو را نیز دریافت کرده است.

    البته این دستگاه دارای سنسورهای اندازه گیری دمای بدن، اندازه گیری افسردگی و نگرانی، ردیابی فعالیت های بدنی و... نیز است خواب واستراحت کاربر را تجزیه و تحلیل و فعالیت های فیزیکی وی را نیز ردیابی می کند پس به نوعی باید گفت این دستگاه هوشمند چندمنظوره است. از آنجایی که این دستگاه به صورت ساعت مچی طراحی و ساخته شده زمان را نیز به صورت آنالوگ نشان می دهد. این دستگاه که ضد آب و دارای قفل کودک است به قیمت 249 دلار به فروش می رسد.

نویسنده: سوسن صادقی
   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد