.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

علایم ام اس را بیشتر بشناسید

علایم ام اس را بیشتر بشناسید
مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تعداد زنان مبتلا به این بیماری دو برابر مردان است، گفت: 320 بیمار مبتلا به ام اس در استان شناسایی شده‌اند.

مهری فرشاد افزود: ام اس جزء بیماری خاص در دنیا مطرح است و این بیماری تا پایان عمر همراه فرد است؛ با توجه به اینکه علایم اولیه بیماری ام اس در سنین بین ۲۰ تا ۴۰ سال بروز می‌کند، با تشخیص زودهنگام این بیماری می‌توان از عوارض آن پیشگیری کرد.

وی افزود:  کمبود ویتامین D، عوامل محیطی و استرس از فاکتورهای اصلی در ابتلا به بیماری ام اس است.

این مسئول همچنین با بیان اینکه بیماران ام اس تحت پوشش حمایت های دانشگاه و بیمه قرار دارند، بیان کرد: داروهای ایرانی بیماران به صورت رایگان ارائه می شود و ۹۰ درصد داروهای خارجی تحت پوشش بیمه است و ۱۰ درصد باقی مانده نیز ۵۰ درصد توسط معاونت غذا و دارو تخفیف داده شده و مابقی را انجمن حمایت از بیماران مبتلا به ام اس تامین می‌کند.

 سهیلا پیدا، رئیس انجمن بیماران ام اس خراسان شمالی پیش از آن در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرده بود: طلاق از مشکلات مهم زنان مبتلا به ام اس در این استان است. بیشتر بیماران مبتلا به ام اس در این استان به خصوص خانم های مبتلا به این بیماری دارای مشکلات خانوادگی هستند و باید برای آن ها چاره ای اندیشیده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد