.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

«کامکارها» برای بیماران ام اس می نوازند


    گروه موسیقی کامکارها به سرپرستی هوشنگ کامکار 27 و 28 شهریورماه در سالن مجتمع امام خمینی شهر سنندج روی صحنه خواهند رفت و تمامی عواید حاصل از آن را به مجتمع ام اس کردستان اهدا خواهند کرد.
     محمدحسین توتونچیان برگزارکننده این کنسرت گفت: در این پنج سالی که مدیر برنامه های گروه کامکارها هستم همواره شاهد تلاش های فراوان و همیشگی این گروه برای برپایی برنامه های خیریه بوده ام تا این بار که هوشنگ کامکار پیشنهاد داد صد در صد عواید حاصل از کنسرت را به بیماران ام اس کردستان هدیه کنیم و من هم از این پیشنهاد خیرخواهانه استقبال کردم. در بسیاری از کنسرت ها قسمتی از درآمد حاصله صرف امور خیریه می شود، اما این کنسرت در حالی برگزار خواهد شد که تمامی نوازنده ها و عوامل برگزارکننده دستمزدهای خود را به این مجتمع اهدا خواهند کرد. مدیر موسسه فرهنگی هنری ققنوس ادامه داد: فعالیت های اینچنینی نقش بسزایی در ترویج حرکت های انسان دوستانه و همچنین آگاه کردن سایر اقشار از مشکلات و بیماری های رایج در کشور دارد. همچنین برگزاری اجراهای خیریه توسط بزرگان موسیقی کشور فرهنگ یاری رسانی و کمک به همنوع را بین دیگر هنرمندان و مردم کشور رواج خواهد داد. اجرای کامکارها در این برنامه شامل دو بخش فارسی و کردی خواهد بود و در آن قطعاتی مثل یار مرا، منظومه مولانا، زمستان، گلاویژ، محلی کرمانجی، محلی سورانی و محلی اورامی اجرا خواهد شد.
    

کنسرت کامکارها به نفع بیماران ام اس در سنندج

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج خبرداد:
برگزاری کنسرت گروه موسیقی کامکارها به نفع بیماران ام اس در سنندج 
 

خبرگزاری شبستان: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج از برگزاری کنسرت گروه موسیقی کامکارها برای کمک و حمایت از بیماران ام اس در این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا گوهری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج، صبح امروز(23 شهریور) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج، گفت: اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سنندج با همکاری شرکت آواسازان ققنوس کنسرت بزرگ موسیقی گروه کامکارها به سرپرستی هوشنگ کامکار را برگزار می کند.

وی، تصریح کرد: این کنسرت در مورخ 26 الی 28 شهریور ماه امسال در فضای روباز کانون امام خمینی(ره) سنندج برگزار می شود.

 گوهری، با بیان اینکه ظرفیت فضای در نظر گرفته شده برای این کنسرت 2 هزار و 500 نفر است، ابراز کرد: این تعداد افراد در هر سانس می توانند در این مکان حضور یابند.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج، گفت: این کنسرت سومین کنسرت گروه موسیقی کامکارها است که در سنندج برگزار می شود.

 گوهری، در پایان خاطرنشان کرد: تمام عواید حاصل از این کنسرت به انجمن حمایت از بیماران ام اس استان کردستان اهدا می شود. 

بلیت‌های این اجرا در سایت http://www.iranconcert.com به فروش می‌رسد.

کامکار و حمایت از بیماران ام.اس

کامکارها به نفع بیماران ام اس به روی صحنه می‌روند

گروه موسیقی کامکارها به سرپرستی هوشنگ کامکار، 27 و 28 شهریورماه در سالن مجتمع امام خمینی شهر سنندج به روی صحنه خواهند رفت. این کنسرت در حالی برگزار خواهد شد که تمامی عواید حاصل از آن به مجتمع ام اس کردستان اهدا خواهد شد.

خستگی ناشی از ​کمبود ویتامین

میزان مورد نیاز ویتامین D روزانه بین 800 تا 1000 واحد است

نتایج مطالعات پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان داده است تقریبا تمام افراد جامعه ما در معرض خطر کمبود ویتامین D قرار دارند و حدود نیمی از افراد جامعه، بویژه زنان کشور نیز به کمبود شدید ویتامین D مبتلاهستند.
    جام جم سرا: بررسی های مشابهی از سوی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور نیز تائید می کند که بیش از 80 درصد مردم دچار کمبود ویتامین D هستند.
    در این که منبع اصلی تولید ویتامینD نور خورشید است شکی نیست، اما به دلیل مضرات اشعه ماوراءبنفش از جمله بالارفتن خطر سرطان پوست، امروزه اکثر افراد از تماس مستقیم با نور آفتاب، آن هم بدون استفاده از ضدآفتاب اجتناب می کنند و به این ترتیب امکان تامین ویتامین D از این طریق به حداقل می رسد. به این ترتیب راهی به جز تامین ویتامین D از طریق تغذیه و دارو با هدف درمان کمبود این ویتامین وجود ندارد.
    به همین دلیل در دنیا بسیاری از تولیدکنندگان لبنیات، محصولات لبنی غنی شده با ویتامین D را عرضه می کنند که قرار است در کشور ما نیز تولید شود و عرضه این محصولات در سطح وسیع صورت بگیرد.
    دکتر سیدحسین صمدانی فر، فوق تخصص غدد و متابولیسم با تاکید بر این که کمبود ویتامین D در مردم ما بسیار شایع است، می گوید: تقریبا همه افراد و بویژه کودکانی که در سنین رشد پیش از بلوغ هستند، خانم هایی که تصمیم به بارداری دارند و نیز خانم ها پس از سن یائسگی باید نسبت به تامین ویتامین D مورد نیاز روزانه بسیار توجه داشته باشند. بر این اساس، میزان مورد نیاز این ویتامین روزانه بین 800 تا 1000 واحد است که این میزان پس از یائسگی افزایش می یابد.
    نکته مهم در مورد ویتامین D اینجاست که این ویتامین یک هورمون پیشرفته نیز در بدن محسوب می شود که موجب جذب کلسیم از طریق روده ها می شود و به همین دلیل کاهش سطح ویتامین D در بدن با اختلالات کلسیمی و عوارض اسکلتی عضلانی ناشی از آن همراه خواهد بود.
      :::::... به ادامه ی مطلب بروید ::::::.....

 

ادامه مطلب ...