.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

برای راوی

راوی عزیز ببخشید که در نبودنت پست جدید گذاشتم بدون شما این وبلاگ دلگیره 

لحظه های خوبی رو واست آرزو می کنم

100 درصد هزینه داروی بیماران خاص رایگان است



100 درصد هزینه داروی بیماران خاص رایگان است

رشت- خبرنگار«ایران» 100 درصد هزینه های داروی بیماران خاص در گیلان رایگان است.
    محمدحسین شهدی نژاد مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به تسهیلات ویژه تامین اجتماعی به بیماران خاص افزود: دفتر اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان با صدور دفترچه های خاص برای بیماران مبتلابه بیماری های هموفیلی، تالاسمی ماژور و دیالیزی خدمات ارائه می دهد.
    وی اظهار داشت: این خدمت شامل پرداخت
    100 درصد هزینه داروی بیماری های خاص و ثانویه مانند ایدز و هپاتیت، پرداخت صد درصد هزینه های درمان در بخش های سرپایی و بستری در بیمارستان های دولتی و خصوصی طبق تعرفه های مصوب است.
    شهدی نژاد، پرداخت 85 درصد هزینه داروهای شیمی درمانی بیماران مبتلابه سرطان، پرداخت 90 درصد از هزینه داروهای تخصصی بیماران مبتلابه ام اس را از دیگر خدمات تامین اجتماعی به بیماران خاص عنوان کرد.
    وی ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به
    بیمه شدگان را از مهم ترین تعهدات سازمان تامین اجتماعی دانست و تصریح کرد: به موجب قانون الزام مصوب سال 69، مدیریت درمان تامین اجتماعی در راس امور درمان بیمه شدگان زیرپوشش سازمان را برعهده گرفته است. 
    
    

مشاوره

حال شما چطوراست؟
هر کسی مشکلاتی دارد.احساس دندان درد دوست شما بدتر از درد ساق پای شما می باشد.من پیشنهاد می کنم وقتی کسی بطور اتفاقی از شما می پرسد که چطور هستید یک گزارش کامل از علائم بیماری خود به او ندهید .من پاسخ عالی هستم را دوست دارم.

شما و خانواده شما:
من احساس می کنم خانواده ام بیش از حد از من مراقبت می کنند شاید آنها چیزی را از من مخفی می کنند!
واضح است که خانواده شما ، شما را دوست دارند و از اینکه شما این بیماری را دارید ناراحت هستند . آنها سعی دارند هر کاری که می توانند انجام دهند تا مطمئن شوند بیماری شما پیشرفت نمی کند . آنها از شما می خواهند که از خود مراقبت کنید و همچنین می خواهند که از شما مراقبت کنند آیا می توانید تصور کنید که والدین شما چه احساسی دارند؟ آنها پیش خود فکر میکنند که خدایا ! چه کار اشتباهی انجام داده ام ؟ شاید به حد کافی توجه نشان نداده ام ؟ چه کاری را برای جبران بایستی انجام بدهم ؟ و اینها همه روش هایی است که افراد علاقه اشان را در مراقبت از دیگران نشان می دند .
سعی کنید با خانواده و یا دوستان خود بنشیند و رک و راست صحبت کنید و توضیح دهید که چه چیزی شما را ناراحت می کند . به منظور کاهش ترس آنها دقیقاً توضیح دهید که چه کارهای بدنی شما می توانید انجام دهید . نشان دهید که شما می خواهید درحد امکان مستقل باشید و تمایل دارید کمک دیگران به شما در حد همکاری باشد.به آنها بگویید که حفظ اعتماد به نفس در شما برایتان مهم است.

اگر دریافتید که انجام این کارها مشکل است در اجتماع شما مشاورینی هستند که به شما و خانواده شما کمک کنند تا از عمده این مشکلات برآیید و یاد بگیرید که چطور ارتباط برقرار کنید.

ورزش و ام اس

محافظت از سیستم عصبی با ورزش ذهن



بهره مندی از زندگی سالم و پیروی از الگوهای صحیح یکی از روش های کنترل بیماری در مبتلایان به ام اس است.
    تحقیقات نشان می دهد، انجام ورزش های ذهنی، استفاده از مغز و پیروی از الگوهایی که به پویایی ذهن کمک می کند مانع از تحلیل مغز در بیماران مبتلابه نقص خودایمنی ام اس می شود.
    به عقیده پژوهشگران پویایی ذهن یکی از فاکتورهایی است که از مغز محافظت کرده و از زوال و آسیب دیدگی آن در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.
    ام اس از بیماری های نقص سیستم عصبی است که باعث التهاب سیستم عصبی مرکزی و به دنبال آن آسیب دیدن مغز می شود.
    کاهش عملکرد شناختی شامل ضعف در یادگیری و کاهش حافظه از جمله علائم در بیماران مبتلابه ام اس است.
    بیش از 211 میلیون نفر در جهان به این نقص سیستم عصبی مبتلابوده و اکثر زنان مستعد در 20 تا 50 سالگی به بیماری مبتلامی شوند.
    آزمایشی که روی زنان و مردان مبتلابه بیماری ام اس انجام شد، نشان داد در افراد مبتلابه بیماری که ساعاتی از روز را صرف کسب مهارت هایی مانند زبان آموزی، استفاده از زبان بدن، به خاطر سپردن واژگان یا عبارات و تکرار آن از حفظ پس از 30 دقیقه می کنند، احتمال آسیب دیدگی مغز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و کنترل بیماری در آنها با سهولت بیشتری انجام می شود.
    محققان استفاده مرتب از ذهن در قالب استفاده از موتورهای جست وجوگر اینترنتی، حل جدول یا پازل، انجام بازی های فکری، مطالعه و سایر فعالیت هایی که منجر به تحریک مغز می شود را از روش های مناسب در کاهش احتمال ابتلابه بیماری هایی وابسته به سیستم عصبی نظیر آلزایمر و کاهش حافظه و ام اس معرفی می کنند.
    دیگر تحقیقات نشان می دهد، انجام مرتب حرکات ورزشی، یکی دیگر از روش های مفید، در پیشگیری از عوارض بیماری مانند، اختلال در حرکت و برقراری تعادل به شمار می رود.
    به عقیده محققان در افراد مبتلابه ام اس که بطور مستمر، تحت نظر پزشک معالج از الگوهای ورزشی مستمر پیروی می کنند، امید به زندگی بیشتر بوده و این افراد بیش از سایرین قادر به انجام کارهای شخصی بدون کمک سایرین هستند.
    همچنین احتمال خستگی و درد در این افراد کمتر از دیگر مبتلایان به این بیماری گزارش شده است.
    پژوهش ها نشان می دهد، حرکات ورزشی ایروبیک با فعالیت های سلول های مغزی در ارتباط بوده و از تخریب سلول های پوششی میلین که باعث پیشرفت بیماری در افراد می شود، جلوگیری می کند.
    پیروی از سبک صحیح زندگی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و دریافت مقادیر کافی از ویتامین دی در بدن، تغذیه سالم و دوری از استرس از عوامل موثر در بهره مندی از زندگی بهتر در افراد مبتلابه ام اس است.