.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

در نیمه دوم سال دارو گران تر نمی شود!

معاون غذا و دارو:در نیمه دوم سال جاری قیمت دارو افزایش نمی یابد



معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: قمیت داروها در نیمه دوم سال جاری افزایش نخواهد داشت.
    احمد شیبانی افزود: معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، دوهزار و 500 تن دارو و حدود 12 هزار شرکت دارویی تحت کنترل دارد.
    وی اظهار داشت: تصمیم بر آن شده است تا قیمت داروهایی که پایین بوده و برای شرکت تولیدکننده زیان آور است، بررسی و اصلاح شود. شیبانی با اشاره به این که با هدفمند شدن یارانه ها، یارانه دارو حذف نمی شود، تصریح کرد: شاید در بخش مواد اولیه داروهای تولیدی شاهد افزایش قیمت باشیم که این موضوع نیز با اختصاص یارانه و تمهیداتی که دولت اندیشیده رفع می شود؛ زیرا امکانات حمایتی در این حوزه لحاظ شده است.به گفته وی، یارانه دارو که در حال حاضر 370 میلیارد ریال است صرف مداوای بیماران خاص می شود.این مقام مسئول در وزارت بهداشت با بیان این که وضعیت اقتصادی سیستم دارویی کشور در بخش تولید، توزیع و عرضه مناسب است، افزود: در حال حاضر سری جدید داروهای سرطانی و بیماران مبتلابه ام اس توسط محققان کشور در حال تولید است که تا پایان سال به مردم معرفی می شود.

مسائل انسانی حرف اول را می زند

مسائل انسانی حرف اول را می زند


   آیدین آغداشلو هنرمند پیشکسوت نقاشی در نمایشگاه هنر نوگرای ایران در گالری ماه مهر که 24 شهریور ماه به نفع بیماران ام اس برگزار شد، گفت: در کنار همه مسائل هنری و فرهنگی مسائل انسانی است که حرف اول را می زند و این نکته است که اهمیت دارد. این حرکت خیرخواهانه حرکت بسیار خوبی است؛ اما در اصل مردم با خرید آثار حرکت خیرخواهانه واقعی را انجام می دهند.
    
    آغداشلو در مورد اهمیت آثار هنری اضافه می کند: اثر هنری چه ارزشی دارد، اگر بهانه ای باشد برای اینکه یک انسان راحت تر زندگی کند. او سطح نمایشگاه را در حد بالایی ارزیابی می کند و می گوید: در نمایشگاه های این چنینی باید دانست در هر صورت خرید نقاشی بهانه است و در اصل این کمکی است که باید برای بیماران مفید واقع شود.صداقت جباری، استاد نقاشی خط هم در مورد کنار هم بودن نسل های مختلف هنر تجسمی ایران در نمایشگاه هنر نوگرای ایران در نگارخانه ماه مهر می گوید: لازمه رشد هنری هر مملکتی قرار گرفتن نسل ها در کنار هم و استفاده از تجربیات یکدیگر است.

بی نیازی از ورود داروی ام اس

بی نیازی کشور از ورود داروهای ام اس

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از برخی شایعات مبنی بر آن که داروهای تولید داخل مشابه انواع خارجی نیستند، به مردم اطمینان داد داروهای داخلی با پیشرفته ترین تکنولوژی تهیه می شوند. وی گفت: مردم با کمال آسایش داروهای تولید داخل را مصرف کنند و اسیر شایعات نشوند.
    به گزارش ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح سالن های اتاق تمیز شماره 3 و خط تولید اینترفرون بتا یک در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تولید چنین داروهایی را افتخاری برای نظام سلامت کشور عنوان کرد و گفت: با محصولات مرکز رشد از واردات داروهای بیماران ام اس بی نیاز شده ایم.
    وی با بیان این که حدود 35 درصد از اعتبارات دارویی کشور برای ورود 4 تا 5 درصد از داروهای مورد نیاز کشور هزینه می شود، ادامه داد: تولید 650 هزار دوز از داروی «زیفرون» در کشور لازم است. با این میزان تولید سالانه حدود 30 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی صورت می گیرد.
    به گفته وزیر بهداشت، قیمت داروی «زیفرون» در سال اول تولید 50 درصد ارزان تر از نوع خارجی است و این کاهش قیمت در سال های بعد نیز ادامه دارد.
    وزیر بهداشت از معاون غذا و دارو خواست پزشکان و متخصصان کشور را با حرکت بزرگ تولید دارو در کشور همراه کنند. وحید دستجردی گفت: علی رغم آن که چندین سال برای تولید یک دارو در کشور زحمت کشیده می شود اما به یکباره شایعه ای میان مردم پراکنده می شود که داروی تولید داخل با مشابه خارجی قابل قیاس نیست. متاسفانه ممکن است پزشکان و مردم نیز به این شایعات دامن بزنند. بنابراین برنامه ای به منظور فرهنگسازی و نهادینه کردن اثرات مثبت داروهای تولید داخل برای پزشکان و مردم لازم است.وی با تاکید بر این که باید به دنبال ایجاد بازار در دنیا برای صادرات داروی کشور باشیم، گفت: 4درصد داروهای وارداتی باید با همت اساتید و پژوهشگران در داخل کشور تولید شوند.
    وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از شایعات نادرستی که گاهی در مورد اثرپذیری داروهای تولید داخل میان پزشکان، متخصصان و مردم صورت می گیرد، گفت: این شایعات مبنی بر آن است که داروهای ایرانی از عوارضی برخوردار است و مشابه انواع خارجی نیستند. چنین شایعاتی که از حرکت های برخی کمپانی های خارجی و... ناشی می شود، اثرات روانی نامطلوبی در بیماران ایجاد می کند و ممکن است به ایجاد حرکاتی نامناسب در سطح جامعه منجر شود.
    وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که داروهای تولید داخل تا به تایید وزارت بهداشت نرسند مجوز ورود به بازار را دریافت نمی کنند.
    دستجردی تاکید کرد که داروهای تولید داخل با زحمت فراوان تهیه می شود و به دست مردم می رسد. اگر تاثیر مثبت این داروها بیشتر از مشابه خارجی نباشد کمتر هم نیست.
    وی اطمینان داد داروهای تولید داخل با پیشرفته ترین تکنولوژی تولید می شوند و با قیمتی ارزان به دست مردم می رسند.وزیر بهداشت همچنین از تولید 4 داروی ضدسرطان تا بهمن ماه سال جاری خبر داد.
    

تولید داروی ؛زیفرون؛

وزیر بهداشت و درمان در رونمایی از داروی «زیفرون»: تولید داروی «ام.اس» در ایران به خودکفایی رسید

    گروه اجتماعی ایران با تلاش چهار ساله محققان داروسازی کشور و تولید داروی زیفرون (اینترفرون بتا 1) در تامین و تولید داروهای درمان بیماران ام اس خودکفا شد.
    به گزارش خبرنگار «ایران» وزیر بهداشت و درمان در مراسم رونمایی از سالن های اتاق تمیز شماره سه و خط تولید داروی زیفرون (اینتر فرون بتا 1) با بیان این مطلب گفت: با پیش بینی و تامین 650 هزار دُز مورد نیاز داروی زیفرون، سالانه حدود 30 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی خواهد شد.
    دکتر مرضیه وحید دستجردی با بیان این که در سال اول قیمت داروی زیفرون 50 درصد ارزان خواهد شد، اظهار امیدواری کرد در سال های بعدی تولید این دارو، قیمت آن ارزانتر هم شود.
    وی با اشاره به این که 35 درصد اعتبارات دارویی برای حدود 4 تا 5 درصد داروهای وارداتی هزینه می شود، اظهار کرد: متاسفانه شاهدیم گاه شایعه های نادرستی از سوی برخی رواج می یابد که داروهای ایرانی عوارض دارند و مشابه داروهای خارجی نیستند و اثر روانی این مباحث بر بیماران موجب می شود تا به استقبال از داروهای ایرانی لطمه وارد شود.
    وی با تاکید بر این که باید به دنبال بازار برای تولیدات دارویی داخل باشیم، افزود: اگر تاثیر مثبت داروهای تولید ایران بیش از مشابه خارجی آن نباشد، حتماً کمتر هم نخواهد بود؛ کما این که داروهای ایرانی با یارانه ای که به آنها تعلق می گیرد، بسیار ارزانتر در دسترس قرار خواهد گرفت.
    
    تولید انبوه چهار داروی نوترکیب دیگر تا بهمن امسال
    چهار داروی وارداتی تا بهمن ماه در داخل کشور به تولید انبوه می رسد.
    معاون علمی رئیس جمهوری هم در این مراسم گفت: قرارداد تولید 19 طرح کلان تولید داروهای وارداتی در داخل کشور با برآورد اولیه 150 میلیارد ریال در سال 88 - 89 به منظور پشتیبانی از تولیدکننده های داخلی بسته شده و مراحل تولید دانش فنی را سپری کرده است.
    دکتر نسرین سلطانخواه افزود: همچنین مبلغ 5/1 میلیارد تومان برای تجهیز زیرساخت های مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص یافته است.وی با بیان این که لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان در مجلس تصویب شده است، اظهار کرد: در این زمینه از وزیر بهداشت به منظور تعریف، نحوه ثبت و ارائه مجوز به شرکت های دانش بنیان در بخش علوم پزشکی، کمک می خواهیم.
    
    زیفرون تا پایان سال مجوز ورود به بازار می گیرد
    مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی هم در این باره گفت: داروی زیفرون تا پایان سال مجوز ورود به بازار می گیرد. دکتر محمدرضا فاضلی افزود: تاکنون پنج فرآورده دارویی وارد بازار شده و این ششمین دارو است که وارد بازار می شود. وی اظهار امیدواری کرد تا دانشگاه تهران بتواند در زمره صد دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد. وی اذعان کرد: مقرر شده است تا دو سال آینده 10 داروی جدید از مرکز رشد وارد بازار دارویی شود