.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

بی نیازی از ورود داروی ام اس

بی نیازی کشور از ورود داروهای ام اس

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز تاسف از برخی شایعات مبنی بر آن که داروهای تولید داخل مشابه انواع خارجی نیستند، به مردم اطمینان داد داروهای داخلی با پیشرفته ترین تکنولوژی تهیه می شوند. وی گفت: مردم با کمال آسایش داروهای تولید داخل را مصرف کنند و اسیر شایعات نشوند.
    به گزارش ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح سالن های اتاق تمیز شماره 3 و خط تولید اینترفرون بتا یک در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تولید چنین داروهایی را افتخاری برای نظام سلامت کشور عنوان کرد و گفت: با محصولات مرکز رشد از واردات داروهای بیماران ام اس بی نیاز شده ایم.
    وی با بیان این که حدود 35 درصد از اعتبارات دارویی کشور برای ورود 4 تا 5 درصد از داروهای مورد نیاز کشور هزینه می شود، ادامه داد: تولید 650 هزار دوز از داروی «زیفرون» در کشور لازم است. با این میزان تولید سالانه حدود 30 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی صورت می گیرد.
    به گفته وزیر بهداشت، قیمت داروی «زیفرون» در سال اول تولید 50 درصد ارزان تر از نوع خارجی است و این کاهش قیمت در سال های بعد نیز ادامه دارد.
    وزیر بهداشت از معاون غذا و دارو خواست پزشکان و متخصصان کشور را با حرکت بزرگ تولید دارو در کشور همراه کنند. وحید دستجردی گفت: علی رغم آن که چندین سال برای تولید یک دارو در کشور زحمت کشیده می شود اما به یکباره شایعه ای میان مردم پراکنده می شود که داروی تولید داخل با مشابه خارجی قابل قیاس نیست. متاسفانه ممکن است پزشکان و مردم نیز به این شایعات دامن بزنند. بنابراین برنامه ای به منظور فرهنگسازی و نهادینه کردن اثرات مثبت داروهای تولید داخل برای پزشکان و مردم لازم است.وی با تاکید بر این که باید به دنبال ایجاد بازار در دنیا برای صادرات داروی کشور باشیم، گفت: 4درصد داروهای وارداتی باید با همت اساتید و پژوهشگران در داخل کشور تولید شوند.
    وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از شایعات نادرستی که گاهی در مورد اثرپذیری داروهای تولید داخل میان پزشکان، متخصصان و مردم صورت می گیرد، گفت: این شایعات مبنی بر آن است که داروهای ایرانی از عوارضی برخوردار است و مشابه انواع خارجی نیستند. چنین شایعاتی که از حرکت های برخی کمپانی های خارجی و... ناشی می شود، اثرات روانی نامطلوبی در بیماران ایجاد می کند و ممکن است به ایجاد حرکاتی نامناسب در سطح جامعه منجر شود.
    وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که داروهای تولید داخل تا به تایید وزارت بهداشت نرسند مجوز ورود به بازار را دریافت نمی کنند.
    دستجردی تاکید کرد که داروهای تولید داخل با زحمت فراوان تهیه می شود و به دست مردم می رسد. اگر تاثیر مثبت این داروها بیشتر از مشابه خارجی نباشد کمتر هم نیست.
    وی اطمینان داد داروهای تولید داخل با پیشرفته ترین تکنولوژی تولید می شوند و با قیمتی ارزان به دست مردم می رسند.وزیر بهداشت همچنین از تولید 4 داروی ضدسرطان تا بهمن ماه سال جاری خبر داد.
    

نظرات 1 + ارسال نظر
samad-ha شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 18:26 http://www.samaddesign.gigfa.com

سلام دوست عزیزم چه وبلاگ زیبایی داری خسته نباشی.دوست دارم باتو تبادل لینک کنم لطفا منو بانام مرجع ابزارهای رایگان وبمسترها لینک کن بعد به من خبر بده تا تورو لینک کنم.
درضمن میتونی مشکلات خودت رو با انجمن گفتگو صمددیزاین حل کنی اینم ادرس لینکش:
http://www.samaddesign.gigfa.com/forums.html
وبلاگت خیلی زیباست اگه میخواهی اونو باقیمت مناسب تبلیغ کنی منو فراموش نکن اینم لینک پذیرش تبلیغ من هست:
http://www.samaddesign.gigfa.com/modules.php?name=Advertising
تایادم نرفته بگم اگه دوست داشتی میتونی نویسنده سایت من بشی برای اینکارفقط کافیست یک یادداشت به من بدی ونمونه کارهات رو معرفی کنی.[گل]
منتظرحضورت درسایتم هستم.
مرجع ابزارهای رایگان وبمسترها www.samaddesign.gigfa.com
ساده ام اما بهترینم.منوفراموش نکن...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد