.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

تولید داروی ؛زیفرون؛

وزیر بهداشت و درمان در رونمایی از داروی «زیفرون»: تولید داروی «ام.اس» در ایران به خودکفایی رسید

    گروه اجتماعی ایران با تلاش چهار ساله محققان داروسازی کشور و تولید داروی زیفرون (اینترفرون بتا 1) در تامین و تولید داروهای درمان بیماران ام اس خودکفا شد.
    به گزارش خبرنگار «ایران» وزیر بهداشت و درمان در مراسم رونمایی از سالن های اتاق تمیز شماره سه و خط تولید داروی زیفرون (اینتر فرون بتا 1) با بیان این مطلب گفت: با پیش بینی و تامین 650 هزار دُز مورد نیاز داروی زیفرون، سالانه حدود 30 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی خواهد شد.
    دکتر مرضیه وحید دستجردی با بیان این که در سال اول قیمت داروی زیفرون 50 درصد ارزان خواهد شد، اظهار امیدواری کرد در سال های بعدی تولید این دارو، قیمت آن ارزانتر هم شود.
    وی با اشاره به این که 35 درصد اعتبارات دارویی برای حدود 4 تا 5 درصد داروهای وارداتی هزینه می شود، اظهار کرد: متاسفانه شاهدیم گاه شایعه های نادرستی از سوی برخی رواج می یابد که داروهای ایرانی عوارض دارند و مشابه داروهای خارجی نیستند و اثر روانی این مباحث بر بیماران موجب می شود تا به استقبال از داروهای ایرانی لطمه وارد شود.
    وی با تاکید بر این که باید به دنبال بازار برای تولیدات دارویی داخل باشیم، افزود: اگر تاثیر مثبت داروهای تولید ایران بیش از مشابه خارجی آن نباشد، حتماً کمتر هم نخواهد بود؛ کما این که داروهای ایرانی با یارانه ای که به آنها تعلق می گیرد، بسیار ارزانتر در دسترس قرار خواهد گرفت.
    
    تولید انبوه چهار داروی نوترکیب دیگر تا بهمن امسال
    چهار داروی وارداتی تا بهمن ماه در داخل کشور به تولید انبوه می رسد.
    معاون علمی رئیس جمهوری هم در این مراسم گفت: قرارداد تولید 19 طرح کلان تولید داروهای وارداتی در داخل کشور با برآورد اولیه 150 میلیارد ریال در سال 88 - 89 به منظور پشتیبانی از تولیدکننده های داخلی بسته شده و مراحل تولید دانش فنی را سپری کرده است.
    دکتر نسرین سلطانخواه افزود: همچنین مبلغ 5/1 میلیارد تومان برای تجهیز زیرساخت های مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص یافته است.وی با بیان این که لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان در مجلس تصویب شده است، اظهار کرد: در این زمینه از وزیر بهداشت به منظور تعریف، نحوه ثبت و ارائه مجوز به شرکت های دانش بنیان در بخش علوم پزشکی، کمک می خواهیم.
    
    زیفرون تا پایان سال مجوز ورود به بازار می گیرد
    مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده های دارویی هم در این باره گفت: داروی زیفرون تا پایان سال مجوز ورود به بازار می گیرد. دکتر محمدرضا فاضلی افزود: تاکنون پنج فرآورده دارویی وارد بازار شده و این ششمین دارو است که وارد بازار می شود. وی اظهار امیدواری کرد تا دانشگاه تهران بتواند در زمره صد دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد. وی اذعان کرد: مقرر شده است تا دو سال آینده 10 داروی جدید از مرکز رشد وارد بازار دارویی شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد