.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

دارویی که برای معالجه لوسمی بکار میرود برای مقابله با ام اس مفید

پژوهشگران می گویند دارویی که برای معالجه لوسمی به کار می رود، می تواند سلاح نیرومندی برای مقابله با بیماری "ام اس" باشد.

به نظر می رسد که این دارو به نام "آلمتوزوماب" پیشرفت ام اس (multiple sclerosis) را در بیمارانی که در مراحل اولیه و فعال شایع ترین نوع این بیماری هستند متوقف می کند.
مطالعه دانشگاه کمبریج که نتایج آن در "نشریه پزشکی نیوانگلند" چاپ شده است همچنین اشاره می کند که این دارو حتی ممکن است صدمات قبلی ناشی از ام اس را جبران کند.
با این حال آنها اخطار می دهند که مصرف این دارو می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد.
به علاوه آنها تاکید کردند که مطالعات آنها هنوز در مراحل اولیه است.
آلمتوزوماب در دهه 1970 در کمبریج ساخته شد و مدت هاست که برای معالجه لوسمی (سرطان خون) به کار می رود. این دارو سلول های سفید سرطانی سیستم مصونیت بدن را از بین می برد.
در مطالعه تازه که ظرف سه سال به روی 334 فرد مبتلا به نوع شایع ام اس (نوعی که متناوبا تخفیف می یابد و عود می کند) مشاهده شد که موارد حمله بیماری در کسانی که این دارو را مصرف می کنند 74 درصد کمتر از کسانی است که از معالجه مرسوم با "اینترفرون-بتا" استفاده می کنند.
آلمتوزوماب همچنین خطر افزایش تدریجی معلولیت را در مقایسه با شیوه متداول معالجه 71 درصد کاهش می دهد.
برخی از افراد تحت مطالعه که این دارو را دریافت کردند بخشی از قوای خود را که تصور می شد برای همیشه از دست داده باشند باز یافتند و در نتیجه در مقایسه با ابتدای مطالعه (یعنی سه سال پیشتر) از میزان معلولیت آنها کاسته شده بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد