.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

صرفه جویی داروی بیماران ام اس

صرفه جویی 50 میلیارد تومانی داروی بیماران ام اس در کشور

گروه سلامت: با گذشت 2 سال از تولید و عرضه داروی بیماران ام اس در کشور در حال حاضر بیش از 5000 نفر از بیماران ام اس در کشور داروی ایرانی مصرف می کنند.
    دکتر هاله حامدی فر، مجری طرح تحقیقاتی داروی ایرانی ام اس سینووکس با اعلام این خبر گفت: تولید و مصرف داروی ایرانی تاکنون بیش از میلیون ها دلار صرفه جویی ارزی و میلیاردها ریال صرفه جویی یارانه ای به دنبال داشته است. حال آن که در سال های گذشته این بودجه قابل توجه فقط برای خرید و واردات داروی مورد نیاز بیماران ام اس از خارج کشور پرداخت می شد، اما در شرایط کنونی بودجه مزبور صرف سایر امور مربوط به نظام بهداشت و درمان می شود.عضو گروه علمی و تحقیقاتی شرکت سیتاژن در ادامه با اشاره به این که هم اکنون بسیاری از کشورهای همسایه، اروپایی، آفریقایی و آسیایی متقاضی حق امتیاز تولید و واردات داروی ایرانی ام اس هستند، خاطرنشان کرد: از آنجا که کیفیت داروی سینووکس ایران مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمع کثیری از پزشکان و متخصصان داخلی و خارجی است، همواره با افزایش تقاضای مصرف داخلی و خارجی روبه رو هستیم.
    این در حالی است که با تلاش پژوهشگران و محققان برجسته ایرانی، تولید این داروی بسیار مهم از انحصار آمریکا خارج شده است. به همین خاطر کشور ما امروز به عنوان دومین تولیدکننده این دارو در جهان مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است. این در حالی است که شرکت های واردکننده دارو، همچنان با انواع کارشکنی ها و سنگ اندازی ها، در راستای تخریب شرکت های دانش محور داخلی تلاش می کنند که خوشبختانه با حمایت های مسوولان وزارت بهداشت و سایر مراکز مربوطه در این راه ناکام مانده اند. هم اکنون داروی مزبور در آستانه ورود به بازارهای جهانی با استقبال گسترده ای روبه رو شده است

نظرات 2 + ارسال نظر
راوی پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 23:19

مثل همیشه ۲۰

راوی دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 21:58

موفق باشیییییییییییییی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد