.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

کاهو هوشیاری مغز را حفظ می کند

کاهو هوشیاری مغز را حفظ می‌کند
جام جم آنلاین: کاهو ارزش غذایی چندان ندارد، اما از لحاظ درمانی فوق‌العاده است و مملو از نمک‌های معدنی است که خاصیت قلیایی دارند بنابراین، سبب تصفیه خون می‌شود و به حفظ هوشیاری مغز و سلامت بدن کمک می‌کند.
برگ‌های بیرونی کاهو ارزش خوراکی بسیار دارند. این برگ‌ها بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند و نسبت به برگ‌های داخلی که فشرده‌ترند ویتامین بیشتری دارند. هرچه کاهو سبزتر باشد ویتامین بیشتری دارد. کاهو محتوی چند ماده مهم و شفابخش است. برای بدن مفید است. به مغز، دستگاه عصبی و ریه‌ها کمک می‌کند. آب کاهو، خنک و شادابی بخش است. میزان فراوانی منیزیم در آب آن وجود دارد که سبب تقویت بافت عضلانی، اعصاب و مغز می‌شود. آب کاهو جنبه درمانی دارد.

بهتر است، برگ‌های سبز تیره آن مصرف شوند. برگ‌های داخلی یا مغز کاهو که روشن‌تر و سفیدترند را مصرف نکنید. برگ‌های سبز محتوی کلروفیل و مواد مغذی هستند در حالی که مغز کاهو این مواد را ندارد.

کاهو مملو از سلولز است که حجم مواد داخل روده و حرکات روده را افزایش می‌دهد، بنابراین، در درمان یبوست بسیار مفید است. کاهو در درمان بی خوابی مؤثر است. چرا که ماده خواب‌آوری به نام لکتوکاریوم دارد که 3 درصد یا کمتر کربوهیدرات دارد. ماده غذایی مناسب برای درمان دیابت است. افراد دیابتی می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

کاهو میزان قابل توجهی آهن دارد و بنابراین هموگلوبین‌ساز است. برای درمان کم خونی مفید است، میزان آهن قابل جذب از این طریق بسیار بیشتر از جذب آهن غیر آلی است.


نظرات 1 + ارسال نظر
راوی پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 14:52

افرین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد