.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

نوجوانان سیگاری در معرض ام.اس

 

نتایج تازه‌ترین مطالعات نشان می‌دهد، نوجوانانی که در سنین کم به سیگار اعتیاد پیدا می‌کنند، تا حدود 3 برابر بیشتر از سایرین در معرض خطر بیماری MS (مالتیثل اسکلروزریس) هستند. در بیماریMS ، سیستم ایمنی برغشای میلین محافظت کننده که دور سلول‌های عصبی را گرفته است، حمله می‌کند و باعث خستگی، مشکلات حرکتی و از دست رفتن هماهنگی می‌شود که تدریجا در سنین 20 تا 40 سالگی ظاهر می‌شود.
دکتر جوزف فینکلستین از دانشگاه جان هاپکینز از بالتیمور گفت: در این مطالعه که با همکاری مرکزMS بالتیمور صورت گرفت 30 هزار و 92 نفر مورد بررسی قرار گرفتند.

در مجموع محققان دریافتند که 3/19 درصد این افراد سیگار کشیدن را از 17 سالگی شروع کردند، اما 6/32 درصد بیماران، سیگار کشیدن را زودتر هم شروع کرده بودند.
پس از مدنظر گرفتن عواملی چون نژاد، تحصیلات و سایر فاکتورهایی که بر رشد سیگار کشیدن و نیزMS اثر می‌گذارد، آنها دریافتند، کسانی که سیگار کشیدن را زودتر از 17 سالگی شروع کردند 7/2 برابر بیشتر از کسانی که سیگار نکشیدند بهMS دچار شدند، اما برای کسانی که از 17 سالگی و دیرتر سیگاری شدند تفاوت قابل توجهی در بروزMS مشاهده نشد.
محققان می‌گویند: سیگار کشیدن باعث آسیب بافتی، افزایش التهابات و آسیب در سیستم ایمنی شده و این موارد باعث مستعد کردن افراد سیگاری در بروزMS می‌شود. 
نظرات 1 + ارسال نظر
راوی یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 16:41

۲۰

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد