.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

وضعیت کودکان غمگین در بزرگسالی

کودکان غمگین در دوران بزرگسالی کمتر از سلامت مطلوب بی‌بهره هستندتحقیقات نشان می‌دهد: کودکان غمگین و افسرده در سنین بزرگسالی و سالهای آتی زندگی، وضعیت سلامت نامطلوب‌تر و نامناسب‌تری دارند.به گفته متخصصان؛ اشخاصی که دوران کودکی اغلب شاد نیستند در سنین بالاتر بیشتر دچار بیماریهای دائمی و یا ناتوانی‌های روحی و جسمی می‌شوند. در این پژوهش که از سوی محققان کالج کینگ لندن انجام گرفته بیش از ۷۱۰۰ نفر مورد آزمایش و تحقیق قرار گرفتند. این افراد بین سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۵ متولد شده بودند.

تحقیق روی این گروه نشان داد: اشخاصی که در دوران کودکی از سوی معلمشان اغلب بعنوان کودکان غمگین و افسرده شناخته شده بودند، در میانسالی به دلیل ابتلا به بیماری بیشتر از کار غیبت می‌کردند.

محققان می‌گویند: هم چنین این کودکان بیشتر مستعد ابتلا به بیماری افسردگی هستند. در این پژوهش هزاران کودک که در دهه ۱۹۷۰ در آبردین ساکن بوده‌اند، حضور داشتند.
محققان از معلمان این کودکان درخواست کردند تا درباره وضعیت خلقی و هم چنین نحوه حضور آنها در مدرسه اطلاعاتی را در اختیار پژوهشگران قرار دهند. پس از آن پژوهشگران بسیاری از این شرکت کنندگان را تا سنین بزرگسالی تحت نظر داشتند.

در این دوران نیز از افراد مورد نظر درباره وضعیت کاری آنها سوالاتی پرسیده شد و اطلاعات مجددی به دست آمد.

پژوهشگران دریافتند: حدود ۳۹۲ نفر از این گروه به دلیل ابتلا به ناتوانی جسمی یا بیماری نمی‌توانستند کار کنند. این تعداد تقریبا ۵/۵ درصد از کل جمعیت تحت بررسی بودند. آنها افرادی بودند که به دلیل بیماری یا نداشتن توان فیزیکی اغلب بیکار شده بودند.

تحقیقات نشان داد: یک چهارم از کودکانی که معلمانشان آنها را نگران، غمگین و ترسو می‌دانستند، یا دائما مریض بودند و یا از نظر جسمی دچار ناتوانی می‌شدند. این افراد هم چنین نسبت به افراد شاد از درد و رنج بیشتری شکایت می‌کردند.

نظرات 1 + ارسال نظر
راوی پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 18:21

تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد