.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

خواب راحت از شاخص های مهم سلامت جسم و ذهن

الگوی مناسب خواب کارایی بدن را افزایش می دهد .تحقیقات نشان می دهد رعایت الگوی مناسب خواب می تواند به بهبود عملکرد بدن و کارایی مغز کمک کند . به نقل از فاکس نیوز ، بررسی ها حاکی از آن است که افراد یک سوم عمر خود را در خواب سپری می کنند. البته در این میان عده بسیار زیادی وجود دارند که آرزو می کنند بتوانند راحت بخوابند.

خواب راحت یکی از شاخص های مهم سلامت جسم و ذهن است.

با آنکه اکثر افراد می گویند بین شش تا هشت ساعت خواب در شبانه روز برای بزرگسالان لازم است به گفته متخصصان خواب و روان درمانی، هیچ رقم جادویی در این باره وجود ندارد و افراد می توانند بین چهار تا ۱۱ ساعت در روز بخوابند.

عوامل ژنتیکی در این میان نقش بسیار زیادی ایفا می کنند، آنچه اهمیت دارد تعداد ساعات خواب نیست بلکه نکته مهم آن است که نیاز بدن به خواب برطرف شود و این نیاز در افراد مختلف متفاوت است.
بی خوابی آثار بسیار سوئی برجای می گذارد و به گفته متخصصان یکی از دلایل عمده بی خوابی های حاد، ناراحتی ها و بیماری های جسمی است.
حفظ آرامش روحی و وجود جای راحت خواب از عوامل تسهیل کننده خواب است، از اتاق خواب نیز فقط باید برای خواب استفاده شود. نباید در اتاق خواب رایانه و یا تلویزیون وجود داشته باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
راوی جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 15:07

سلام

راوی دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 15:49

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد