.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

افراد مضطرب و ام.اس

 

گروه سلامت: عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: افرادی که توانایی مدیریت استرس خود را ندارند و بیشتر از دیگران در شرایط استرس قرار می گیرند بیشتر به سکته مغزی مبتلامی شوند.
    شهرام ابوطالبی، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با فارس اظهار کرد: با پیشرفته و صنعتی شدن جوامع و به دنبال آن افزایش عوامل استرس زا، میزان بیماری های با منشاء استرسی بسیار زیاد شده است.
    وی با اشاره به نقش استرس در بیماری های مغز و اعصاب تصریح کرد: اخیرا مشخص شده استرس در ایجاد بیماری های صرع و ام اس تاثیر زیادی دارد.ابوطالبی افزود: استرس در هنگام غذا خوردن نیز موجب افزایش تاثیر مواد مضر مانند چربی های اضافه می شود که این امر منجر به تشدید بیماری های قلبی و عروقی می شود.
    وی خاطرنشان کرد: افراد در مواجهه با استرس دو گونه اند، بعضی افراد می توانند استرس خود را مدیریت کنند و برخی دیگر بیشتر نگران می شوند و توانایی مدیریت استرس خود را ندارند.
    وی درخصوص نحوه تاثیر استرس بر بدن انسان تصریح کرد: بدن انسان پس از مواجهه با استرس با افزایش ترشح آدرنالین موجب بالارفتن ضربان قلب و نفس نفس زدن و در نتیجه افزایش حس هوشیاری و احتیاط می شود. ابوطالبی خاطرنشان کرد: داشتن یک رژیم غذایی سالم، خواب کافی در شب، تغییرات سالم در شیوه زندگی و یادگیری مهارت های کنترل استرس از مهمترین راه های کاهش استرس و کنترل آن است.
    
    

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 14:21 http://www.30o.ir

سلام،
سال نو را به شما تبریک می گم... بلاگ خیلی، خیلی جالبی دارید.
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://www.30o.ir
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

راوی دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 20:02

20

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد