.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

واگذاری سهام عدالت به بیمارن خاص

دستورالعمل واگذارى سهام عدالت به بیماران خاص توسط ستاد مرکزى توزیع سهام عدالت تصویب شد تا بیماران خاص و افراد مبتلا به بیماری هموفیلی، ام‌اس، تالاسمی یا دیالیزی که وزارت بهداشت بیماری خاص آنها را تائید کرده باشد و افراد تحت تکفل آنها سهام عدالت دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، بر اساس این مصوبه،‌ بیماران خاص و کسانی که به یکی از بیماری های هموفیلی، ام‌اس، تالاسمی و دیالیزی مبتلا هستند و از طرف وزارت بهداشت بیماری خاص آنها تأیید شده است و افراد تحت تکفل آنها سهام عدالت دریافت می کنند.
ستاد مرکزى توزیع سهام عدالت با هدف بهینه کردن توزیع درآمد در کشور، افزایش ثروت و ایجاد درآمد دائمى براى خانوارهاى نیازمند، مشارکت دادن همه مردم در اداره امور اقتصادى کشور و به استناد ماده 5 آئین نامه اجرایى افزایش ثروت خانوارهاى ایرانى از طریق گسترش سهم بخش تعاون، ‌دستورالعمل فرآیند شناسایى و تائید نهایى مشمولان مرحله نهم واگذارى سهام عدالت به بیماران خاص (هموفیلی، ام ‌اس، تالاسمی و دیالیزی) را تصویب کرد.
بر اساس این مصوبه، بیماران خاص به بیمارانی اطلاق می ‌شود که به یکی از بیماریهای هموفیلی، ام ‌اس، تالاسمی و دیالیزی مبتلا بوده و از طرف "وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی " بیماری خاص آنها تائید شده باشد.
بر این اساس حداکثر افراد مورد احتساب در یک خانوار براى توزیع سهام عدالت 5 نفر است و در صورتى که تعداد افراد خانوار بیش از 5 نفر باشد، سهام تخصیصى بین همه اعضاى خانوار توزیع خواهد شد و از این بابت سهام اضافه ‌اى تعلق نخواهد گرفت.
افراد مشمول دریافت سهام عدالت موضوع این دستورالعمل، توسط "وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی " به تفکیک استان و شهرستان از طریق ارائه پایگاه اطلاعاتی که ساختار آن توسط دبیرخانه ستاد مرکزی تهیه شده، تعیین می شوند و کلیه بیماران خاص و افراد تحت تکفل موضوع این دستورالعمل که از طریق سایر مراحل توزیع سهام عدالت، مشمول دریافت سهام عدالت شده یا می ‌شوند در انطباق با شرایط این دستورالعمل، سهام عدالت دریافت خواهند داشت.
بر اساس مصوبه ستاد مرکزى توزیع سهام عدالت، ستادهای استانی طرح توزیع سهام عدالت وظیفه برقراری ارتباط با دبیرخانه ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت در جهت اجرای دقیق این دستورالعمل و سایر دستورالعملها و موارد ابلاغی در سطح استان را برعهده خواهند داشت و دبیرخانه ستاد مرکزی توزیع سهام عدالت موظف است، ضمن دریافت بانک اطلاعاتی مشمولان این دستورالعمل از "وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی "، با همکاری سازمان ثبت احوال کشور فهرست نهایی و پالایش شده مشمولان را ارائه کند.
دبیرخانه‌ های ستاد استانی پس از دریافت فهرست تائید شده مشمولان، موظفند فراخوان عضویت در تعاونی‌های شهرستانی‌ را برای دریافت سهام عدالت بر اساس این فهرست، از طریق دانشگاههای علوم پزشکی استانها باری مشمولان ارسال کند.
شرکتهای تعاونی شهرستانی موظفند با مراجعه مشمولان برای عضویت در تعاونی در قبال دریافت فراخوان و مدارک لازم مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مرکزی نسبت به ثبت‌نام مشمولان اقدام کنند.
نظرات 1 + ارسال نظر
elham دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 20:46

هنوز خبری نیست.من امروز زنگ زدم انجمن ام اس واسه ثبت نام سهام عدالت سوال کنم گفتن فعلا هیچ دستوری نرسیده۲۰ روز یک بار زنگ بزن خبر بگیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد