.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

وضعیت نورولوژی ایران


        به گزارش ایسنا، دکتر حسین پاکدامن در شانزدهمین کنگره بیماری های مغز و اعصاب گفت: 18 سال از زمان برگزاری اولین کنگره بین المللی مغز و اعصاب می گذرد، وضعیت نورولوژی ایران بسیار متحول شده و رشته نورولوژی فعال و پویا و کارآمد شده است.
    وی گفت: در سال های گذشته در زمینه بسیاری از رشته های مغز و اعصاب، انجمن های فعال تاسیس شده است. بزودی انجمن سردرد نیز تاسیس خواهد شد. این انجمن ها از نظر آموزشی و حرفه ای بسیار فعال هستند و کمک فراوانی به بیماران می کنند.
    پاکدامن گفت: سطح علمی کنگره های مغز و اعصاب ایران با کنگره های معتبر اروپایی مطابقت می کند. هدف از برگزاری این کنگره ها تنها ارتقای سطح علمی نیست، بلکه تبادل افکار میان استادان و دانشمندان داخل و خارج کشور نیز از اهداف برگزاری این کنگره هاست و همچنین برگزاری چنین کنگره هایی سبب می شود که سطح علمی کشور به خارج از کشور نیز نشان داده شود.
    وی، فعال کردن مراکز تحقیقاتی و فوق تخصصی و راه اندازی مراکز آموزشی فلوشیپ در ایران را از جمله اهداف انجمن مغز و اعصاب عنوان کرد و گفت: کمبود مراکز آموزشی فلوشیپ در ایران به وضوح مشاهده می شود.
    رئیس انجمن علوم اعصاب ایران، سکته های مغزی را دومین علت مرگ ومیر عنوان کرد و گفت: آلزایمر نیز ششمین علت مرگ ومیر به شمار می رود. همچنین سردرد شایع ترین علت مراجعه هر بیمار به پزشک است. لازم است که کارهای تحقیقاتی در زمینه علوم اعصاب بیشتر شود.
    وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در زمینه ام.اس گفت: با کمک 32 نورولوژیست و همکاری چند نورولوژیست خارج از کشور تحقیقی در مورد بیماری ام.اس صورت گرفت. در حال حاضر 14 هزار بیمار مبتلابه ام.اس تحت درمان اینترفرون هستند و سال ها میلیاردها تومان صرف هزینه داروی آنها می شود.    دکتر محمدرضا معتمد، دبیر شانزدهمین کنگره بیماری های مغز و اعصاب هم از ارسال 250 مقاله به دبیرخانه کنگره خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 40 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
راوی چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 22:39

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد