.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

نوشیدن شیردردوران بارداری خطربروز ام اس راکاهش میدهد


نوشیدن شیر در دوران بارداری خطر بروز ام اس را کاهش می دهد


گروه سلامت: براساس یافته های محقق ایرانی دانشگاه هاروارد، خطر بروز بیماری «ام اس» در نوزادان مادرانی که در دوران بارداری به میزان کافی شیر مصرف کرده یا در رژیم غذایی خود از ویتامینD استفاده کرده اند، کمتر است.
    به گزارش ایسنا، دکتر فریبا میرزایی، محقق دانشکده بهداشت عمومی هاروارد آمریکا پس از انجام پژوهش هایی در این خصوص گفت: خطر ابتلابه ام اس در میان افراد متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری خود به صورت روزانه 4 لیوان شیر مصرف کرده اند در قیاس با گروهی که به اندازه کافی از این ماده در رژیم غذایی خود بهره مند نبوده اند در حدود 56 درصد کمتر است. خطر ابتلابه «ام اس» در میان کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری به اندازه کافی ویتامین D مصرف کرده اند در قیاس با گروه دوم 45 درصد کاهش می یابد.
    نتایج این تحقیق که در آوریل سال جاری در نشست آکادمی آمریکایی عصب شناسی در تورنتو ارائه خواهد شد، می افزاید: روز به روز بر شواهد مبتنی بر تاثیر ویتامین D بر کاهش خطر ابتلابه ام اس افزوده می شود.
    مهم ترین منابع ویتامین D مواد غذایی مانند شیر و ماهی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید را شامل می شود.
    
    

نظرات 2 + ارسال نظر
Mahdi چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 21:05 http://www.nod32ss.blogsky.com

با سلام برای دریافت جدیدترین یوزر پسورد و آپدیت آفلاین نود 32 به به روز ترین پایگاه آپدیت نود 32 مراجعه نمایید این وبلاگ هر روز ، به روز میشود با بازدید روزانه میتوانید از مطالب جدید استفاده نمایید.با تشکر

راوی جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 23:46

سلام لونا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد