.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

ام اس باعث سرگیجه و ضعف میشود

ام اس موجب سرگیجه و ضعفی می‌شود
بیماری ام اس سبب سرگیجه از نوع سرگیجه وضعیتی می‌شود که در این حالت چرخش در بستر یا تغییر وضعیت از حالت خوابیده و نشسته به حالت ایستاده سرگیجه را تشدید می‌کند.

احمد چیت ساز دانشیار گروه اعصاب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از بیماریهایی که موجب سرگیجه واقعی می شود بیماری ام اس است و اولین حمله ام اس می‌تواند فقط به صورت سرگیجه باشد و سرگیجه هم در شروع ام اس و هم در زمان عود بیماری ام اس شایع است.
 وی گفت: حدس میزان شیوع سرگیجه در ام اس به دلیل آنکه در بسیاری از موارد این علامت با سایر علائم بیماری ام اس هم پوشانی دارد مشکل است.
با بیان اینکه در مطالعه ای میزان شیوع سرگیجه را در ام اس 16 درصد گزارش شد چیت ساز تصریح کرد: در صورتی که شروع ام اس اولین بار با یک سرگیجه حاد همراه تهوع  واستفراغ و نداشتن تعادل طی را ه رفتن باشد تشخیص آن از بیماری و سیتوبلیت حاد (التهاب ساختمان تعادلی در گوش داخلی) مشکل است.
وی خاطرنشان کرد: مکانیسم ایجاد سرگیجه در ام اس برزو پلاک‌های میلین‌ زدا در شروع و یا در سیر بیماری در ساقه مغز، مخچه و مسیرهای ساقه مغز مخچه، ریشه‌ها و هسته‌ عصب هشتم و زاویه پل دماغی مخچه‌ای است که MRI روش تشخیص مناسب برای نشان دادن پلاک‌های ام اس در ساقه مغز و مخچه است.
چیت ساز یادآور شد: در ام اس حملات سرگیجه معمولاً خودبخود یا درمان با کورتن درمانی و یا درمان‌های علامتی برطرف می‌شود که در این صورت امکان عود مجدد وجود دارد

نظرات 2 + ارسال نظر
غزال جمعه 21 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 20:46 http://blueskygirl.blogfa.com


مرسی
از تحقیقتون
میتونم ببرسم این خبرو از کجا آوردید؟؟؟؟

راوی چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 19:32

سلام و 100 سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد