.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

دعا کردن ممکن است به بهبود بیماران کمک کند

اعتقاد به معنویت و دعا کردن ممکن است به بهبود بیماران کمک کند

 

ما عادت داریم از آخرین فن آوری ها ، جدیدترین یافته ها ،  و حتی تغییر نظر استراتژی درمان گزارش ارائه کنیم . اما گزارش زیر عجیبترین یافته پژوهشگران است . آنان می گویند تحقیقات جدید نشان می دهد دعا کردن برای بیمار واقعا می تواند موجب بهبود او شود.   

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از دیلی میل ، پژوهشگران با انجام تحقیقاتی دریافته اند که قدرت دعا کردن می تواند به بهبود بیماران کمک کند؛ بویژه که اگر دعا کننده در نزدیکی فرد بیمار باشد این تاثیر بیشتر خواهد بود.
آنها در تحقیقات خود دریافتند در واقع بیمارانی که دچار نقایص بینایی و شنوایی بودند و در نزدیکی آنها دعا خوانده می شد، به طور چشمگیری بهبود یافتند.
نتایج این تحقیقات در نشریه پزشکی ‘Southern Medical منتشر شده است.

دعا کردن و اعتقادات مذهبی ، سازگاری فرد را با مشکلات بیشتر می کند و به این ترتیب با کاهش فشار های روحی- روانی بیمار ، طول عمر وی نیز افزایش می یابد .

پژوهش ها نشان می دهد داشتن یک شیوه زندگی مذهبی و ارتباط با دعا و نیایش می‌تواند باعث افزایش سلامت و بهبود بیماری‌ها شود.

تحقیقات دیگر نیز نشان می دهد دعا در عمل‌های جراحی بزرگ نیز نقش مهمی در بهبود بیمار دارد .اما آیا نگرش محققین و اعتقادات خود این افراد در نتیجه آزمایش و پژوهش تاثیر نداشته و موجب یک سو نگری نگردیده است ؟

این سوال همچنان باقی می ماند که آیا واقعا دعا و نیایش و نیروی شفابخش حاصل از آن موجب جلوگیری از رشد سلول های سرطانی، حفاظت از گلبول های قرمز خون، تغییر حالت شیمیایی خون و افزایش اکسیژن رسانی توسط خون به اندام ها و نیز بهبود سریع تر زخم ها و جراحات پوستی می گردد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد