.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

کاهش قیمت آونکس(آوانکس)

داروی وارداتی بیماران ام.اس ارزان شد



معاون غذا و داروی وزارت بهداشت از ارزان شدن داروی وارداتی بیماران ام.اس خبر داد.
    دکتر احمد شیبانی درخصوص پیگیری های وزارت بهداشت در مورد ارزان شدن داروی خارجی آوانکس برای بیماران ام.اس به مهر گفت: وزارت بهداشت به دنبال اعتراض بیمارانی که از این نوع دارو استفاده می کنند، با رایزنی هایی که انجام داد، توانست قیمت دارو را پایین بیاورد
    چندی قبل برخی از خانواده های بیماران ام.اس، خواستار پاسخگویی وزارت بهداشت به گرانی200 هزار تومانی قیمت داروی خارجی آوانکس شدند. قیمت این داروی وارداتی از 220 هزار تومان به 420 هزار تومان رسید که این میزان پرداخت برای مصرف یک ماه بیماران مبتلابه ام.اس است.
    شیبانی با تاکید بر حمایت از داروهای تولید داخل گفت: با توجه به این که داروی ایرانی سینووکس از نظر کمی و کیفی، پاسخگوی نیاز بیماران است، برای حمایت از تولید داخل، یارانه داروی داخلی و خارجی این بیماران یکسان شده است. معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در عین حال تصریح کرد: وزارت بهداشت تصمیم گرفت برای آن دسته از بیمارانی که به دنبال یکسان شدن یارانه داروی وارداتی و تولید داخل قادر به پرداخت قیمت داروی خارجی نیستند، قیمت این دارو را به میزان قابل توجهی پایین بیاورد.
    شیبانی با تاکید بر این که هم اکنون قیمت داروی ایرانی و خارجی ام.اس تفاوت چندانی ندارد، افزود: مقداری از این کاهش قیمت توسط شرکت واردکننده و تولیدکننده داروی آوانکس انجام شد و مقداری هم از یارانه دارو اصلاح شد تا مشکلی در تهیه این دارو برای بیماران وجود نداشته باشد.
    

نظرات 1 + ارسال نظر
راوی جمعه 9 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 19:11

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد