.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

نور خورشید، مهم ترین منبع تامین کننده ویتامین دی

  

نور خورشید حتی در روزهای پائیزی یکی از مهم ترین منابع تامین کننده “ویتامین دی” محسوب می شود

انجمن پزشکی کودکان و جوانان آلمان اعلام کرد : ”  بهتر است کودکان حتی در روزهای پائیزی، ساعاتی را در هوای آزاد و زیر نور خورشید بگذرانند تا نیاز بدن آنها به ویتامین دی تامین شود ” .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان  بدون مرز   ،  همچنین بنابر اعلام این انجمن، بیش از هشتاد درصد از “ویتامین دی”مورد نیاز بدن از طریق پوست و درنتیجه تابش اشعه ماورای بنفش از خورشید یا منابع مصنوعی جذب می شود و کافی است روزانه پانزده تا بیست دقیقه صورت، دست ها و آرنج خود را زیر نور خورشید قرار دهید تا دچار کمبود ویتامین دی نشوید.

این انجمن همچنین تاکیدکرده است،کمبود جدی این ویتامین ممکن است به عدم جذب کلسیم در استخوان ها و اختلالات رشدی ناشی از نرمی استخوان منجر شود.

موسسه رابرت کخ (Robert Koch) در آلمان نیز که مسئولیت کنترل و پیشگیری از بیماری ها را در آلمان بر عهده دارد،اعلام کرده است ، کمبود ویتامین دی به مدت طولانی،مشکلات ماهیچه ای،ناراحتی های قلبی، اختلال در گردش خون و همچنین ضعف دستگاه ایمنی بدن را به دنبال دارد.

بنابر اعلام این موسسه قارچ و ماهی هایی چون سالمون از منابع غنی ویتامین دی محسوب می شوند.

کودکان بزرگ تر از یک سال، به پنج میکروگرم کلسیفرول (ویتامین دی) نیاز دارند که این نیاز از طریق مصرف ۱۵۰ گرم ماهی در هفته، دویست و پنجاه گرم قارچ و یا سی گرم ماهی سالمون در روز تامین می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد